اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شلمچه در شمال غربی شهر خرمشهر قرار گرفته و میان خرمشهر و شلمچه شهر مقاومت روستایی به نام پل نو قرار گرفته است. شلمچه از شمال به حسینیه از جنوب به اروندرود، از سوی خاور به خرمشهر و از سوی باختر به خط مرزی ایران - عراق محدود می شود. منطقه ای در آن سوی مرز در خاک عراق نیز نام شلمچه بر خورد دارد.شَلَمچه روستا و منطقه ای مرزی در خرمشهر و مرز میان ایران و عراق و نزدیکترین نقطه مرزی به شهر بصره در کشور عراق می باشد.

موقعیت تجاری
منطقه مرزی شلمچه از راهبردی ترین مرزهای صادراتی بین ایران و عراق می باشد، که از همه لحاظ مناسب صادرات می باشد. از مهم ترین عواملی که نقش این مرز را نسبت به سایر مرزها پررنگ می کند؛ می توان به:

  • نزدیکی با مهم ترین استان عراق یعنی بصره می باشد.
  • امنیت بالای جنوب عراق.
  • همزیستی و همزبانی مردم جنوب دو کشور می باشد.

مزایای ترخیص کالا از مرز شلمچه:

  • با توجه تسهیلات ایجاد شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به کالاهای مجاز و مسئولیت گرفتن تشریفات پیچیده و ممل گمرکی باعث سرعت در کار ترخیص شده و بارهای صادرکنندگان در همان روز تخلیه وصادر می شود.
  • با وجود ترمینال های لجستیک تخلیه، نگهداری وحمل مجدد بار خیال صادر کنندگان از ماندن بار در محوطه راحت است.

مشکلات و معایب مرز شلمچه:

  • مرز شلمچه تا قبل از این جهت تردد مسافران ساخته شده و در این سال های اخیر هست که تبدیل به مرز تجاری شده است. از این رو فقط در سمت ایران می باشد که رشد و توسعه یافته است. ولی در سوی دیگر با وجود اصرار دولت عراق بر توسعه آن هم‌چنان دست نخورده و با امکانات رژیم سابق مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ظرفیت جابه جایی و تحرک کامیون‌ها در سمت عراق بسیار با کندی صورت می گیرد؛ به صورتیکه یک باند از آن برای رفت و برگشت کامیون‌ها استفاده می گردد. که آن هم همیشه با اعتراضات و شورش رانندگان عراقی واقع می شود که باعث مشکلات و تاخیر کالاهای ایرانی می گردد.
  • در فصل‌هایی از سال که مردم جهت مناسبات دینی و مذهبی از این مرز تردد می کنند، با حجم ترافیک بالای مردم مسئولین مرزبانی عملیات تجاری را ممنوع می کنند و در نتیجه باعث از دست رفتن مشتریان و مهاجرت آنان به سایر مرزهای کشورهای دیگر از نظیر کویت، ترکیه و اردن می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سید علی پور موسوی:
ترخیص کار میخام مرز شلامجه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>