اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اینترنت اشیا

تحقیق و بررسی که در سال گذشته از سوی اینمارست - شرکت بریتانیایی فعال درحوزه ارتباطات ماهواره ای- در زمینه تحول دیجیتالی درصنعت کشتیرانی انجام شد، نشان داد که اپراتورهای کشتی و مدیران در نظر دارند به طور میانگین دو میلیون و 500 هزار دلار برای راه حل های مبتنی برتکنولوژی اینترنت اشیا (IoT) ظرف سه سال صرف کنند.

همچنین نتایج یک نظرسنجی از 750 تن از افراد مجرب زنجیره حمل و نقل شامل 125 مالک کشتی حاکی از آن است که بازیگردانان صنعت انتظار دارند با به کارگیری تکنولوژیIoT، صرفه جویی هزینه 14 درصدی طی پنج سال آینده عاید صنعت حمل و نقل دریایی خواهد شد.

نکته قابل توجه دیگری که در خلال این تحقیقات می توان به آن رسید، این است که اگر داده های بیشتری بتوانند در زمان واقعی تحویل داده شوند و مورد تحلیل قراربگیرند، اشتهای صنعت دریایی برای راه حل های مبتنی براینترنت اشیا افزایش خواهد یافت. در پاسخ به این سوال که چرا سازمان ها قادر به استفاده بهینه از داده های جمع آوری شده توسط راه حل های اینترنت اشیا نبودند، 51 درصد از تاخیر زمانی بین جمع آوری و در دسترس بودن داده ها به منظور استفاده از آنها، گلایه داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است: سرویس داده های ناوگان (Fleet Data) که از سوی اینمارست به عنوان نخستین سرویس مبتنی بر اینترنت اشیا راه اندازی شده است، به مالکان و مدیران اجازه دستیابی به اپلیکیشن های عملکرد شناور را می دهد. Fleet Data داده های را از حس گرهای عرشه کشتی جمع آوری می کند و در مرحله بعدی پیش پردازش داده را انجام می دهد، سپس بر روی یک پایگاه داده ابری مرکزی مجهز به داشبورد و رابط برنامه نویسی نرم افزار کاربردی یا API بارگیری می کند.

پایگاه داده ابری یک پایگاه است که به طور معمول روی بسترهای نرم افزاری رایانش ابری مستقر می شود. داشبورد معمولا از مجموعه ای از عناصر گرافیکی تشکیل شده است و قادر به پیوستن به منابع متنوع است، یعنی اطلاعات را از بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان استخراج کرده و به صورت یکپارچه در یک صفحه، نمایش می دهد. داشبورد می تواند برای تمامی بخش های سازمان در نظر گرفته شود، مثل: منابع انسانی، استخدام، فروش، عملیات، امنیت، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری و غیره.

این گزارش در پایان نوشت: اشتهای خوب صنعت دریایی به سمت مدیریت از راه دور شناور در زمان واقعی تنها یک روی سکه تکنولوژی اینترنت اشیا است، روی دیگر سکه آسیب پذیری های سایبری است که صنعت همچنان با آن دست به گریبان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>