اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اینترنت اشیا

مصاحبه اختصاصی با Vincent Campfens مدیر استراتژی دیجیتالی بندر روتردام هلند درباره اینترنت اشیاء:

اینترنت اشیاء Internet of Things) IoT) شبکه ای از اشیاء هستند که می توانند با کمک کامپیوتر و از طریق ارتباط اینترنتی با سایر اشیاء ارتباط برقرار کنند. «اشیاء» می تواند شامل هر «چیزی» باشد که قابلیت جمع آوری داده ها، کنترل شدن و یا ارتباط از راه دور را داشته باشد. اینترنت اشیا (IoT) امنیت و کارآمدی عملیات در ترمینال های دریایی، بنادر و تجارت لجستیک را به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. در حال حاضر بزرگ ترین بندر اروپا- بندر روتردام هلند- در زمینه استفاده از این تکنولوژی پیشگام است.

بندر روتردام یک بندر پیشتاز در زمینه استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء به شمار می آید، لطفاً در مورد مشارکت این بندر با شرکت های فناوریIBM، Cisco، Esri و Axians توضیح دهید.

ما به دنبال ایجاد یک پلتفرم (زیرساختار) با تأکید بر عناصری چون امنیت، پایداری و استانداردسازی هستیم که بتوان بر اساس آن اپلیکیشن های هوشمند را برای یک بندر دیجیتالی ساخت.بسیار خرسندیم که در جهت نیل به هدف مذکور، وارد یک مشارکت بلندمدت و سازنده با شرکت هایی مانند IBM، Cisco، Esri و Axians شده ایم، در این شراکت دیدگاه ها به اشتراک گذاشته می شوند و تصمیمات جمعی گرفته خواهد شد.

هر یک از این شرکت ها نقش های مختلفی بر عهده دارند. به عبارت دیگر شرکت فناوری چندملیتی Cisco مستقر در کالیفرنیای آمریکا برای ایجاد اتصال (connectivity) و امنیت در حیطه بندر، شرکت فناوری اطلاعات IBM مستقر در نیویورک آمریکا برای فراهم کردن سرویس های ابری (cloud services) و شناختی، شرکت بین المللی Esri تولیدکننده نرم افزارهای مرتبط با داده های مکانی (GIS) برای ارائه خدمات داده های جغرافیایی دقیق و شرکت Axians برای راه حل های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT solutions) پا به میدان گذاشته اند. قطعاً بدون تلاش و همکاری مشترک آنها، رسیدن به اهداف بلندمرتبه میسر و امکان پذیر نخواهد بود.سرویس های ابری ابزاری فناناپذیر برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که هیچ وقت از بین نمی روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره زمین چند نسخه پشتیبان می گیرد و به این شکل شما می توانید اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید.

تأثیر استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء را در عملکرد بندر خود چگونه ارزیابی می کنید؟

از مدت ها پیش، مقامات بندر روتردام استفاده از حسگرها و داده های حسگر را آغاز کرده اند. با کمک داده‌ها در زمان واقعی و پیش بینی ها در مورد شرایط بندر، ترافیک و زیرساختار، می توانیم بندر روتردام را امن تر و کارآمدتر از بقیه بنادر مدیریت کنیم.در حال حاضر، اداره بندر روتردام یک پلتفرم جدیدی در اختیار دارد که با تکیه بر آن می توان به جدیدترین تکنولوژی ها مانند محاسبه ابری (Edge Computing) تحلیل ها در زمان واقعی، هوش مصنوعی و بلاک چین (blockchain) دسترسی پیدا کرد.

این پلتفرم در اتخاذ تصمیمات هوشمندتر و سریع تر در محیط پیچیده بندری، بسیار کارآمد و مؤثر است. باید اضافه کنم اینترنت اشیا و کلان داده (Big Data) پتانسیل ایجاد شفافیت زیاد در زنجیره عرضه را دارند.

چشم انداز تکنولوژی اینترنت اشیاء را در صنعت کشتیرانی چگونه می بینید؟

تکنولوژی اینترنت اشیاء در حال متحول کردن صنعت کشتیرانی است. سطوح جدید مدیریت ناوگان، زنجیره عرضه، کشتی های خودران و کنترل از راه دور تا حدی با کمک این تکنولوژی انجام خواهد گرفت. در حالی که قدرت پردازش، پوشش شبکه ای و همچنین سرعت در حال افزایش است، ممکن است نیاز به زمان وجود داشته باشد تا بتوان پتانسیل کاملی که ازIoT انتظار می رود را مشاهده کرد. من اعتقاد دارم که این تکنولوژی نقش مهمی را در بحث کربن زدایی نیز بر عهده خواهد گرفت. امیدوارم صنعت کشتیرانی نگاه عمیقی به این مسئله داشته باشد و این دقیقاً همان چیزی است که برای نسل های آینده باید به یادگار گذاشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>