اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موسسه تحقیقی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود از وضعیت بازار حمل و نقل دریایی با اشاره به اینکه تمایل مالکان و خطوط نسبت به نصب اسکرابر افزایش پیدا کرده است، نوشت:

برطبق آخرین آمار منتشرشده، تعداد اسکرابرهای نصب شده و سفارش داده شده برای کشتی های کانتینری به 840 فروند رسیده است. کشتی های مجهز به اسکرابر سهم 16درصدی از کل ناوگان کانتینری را از لحاظ تعداد شناور و سهم 36 درصدی را از لحاظ ظرفیت TEU به خود اختصاص می دهند.

درحالی که مالکان و خطوط تلاش می کنند خود را برای قانون پیش رو سوخت 2020 IMO آماده کنند، اسکرابرها به عنوان گزینه ارجح نسبت به گزینه های دیگرمانند سوخت با سولفور پایین (LSFO) و نفت دیزل کشتی (MDO) جای خود را باز کرده اند. درنقطه مقابل، گزینه سوخت LNG با استقبال کمی روبه رو شده است. به طوری که تنها 36 فروند کشتی با سوخت LNG کارمی کنند یا سفارش داده شده اند. این رقم معادل سهم ناچیز یک درصد از کل ظرفیت ناوگان از لحاظ تعداد شناور و دو درصد از لحاظ TEU است.

این گزارش در ادامه نوشت: هزینه نسبتاً بالای استفاده از سوخت LNG شامل 25 میلیون الی 30 میلیون دلار برای هر کشتی می تواند یک عامل بازدارنده مهم برای اکثر مالکان تلقی شود.

با توجه به بلاتکلیفی بر سر نرخ افزوده سوخت با سولفور پایین و ازآن طرف افت چشم گیر هزینه نصب اسکرابر به تنها سه الی پنج میلیون دلار برای هر شناور، می توان گفت که استقبال مالکان از گزینه اسکرابر قطعا بیشتر نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است تمامی 12 خط کانتینری برتر دنیا نصب اسکرابر را به عنوان گزینه ارجح خود اعلام کرده اند، اما تعداد سفارش در میان کشتیرانی های مختلف متغیراست، برای مثال کشتیرانی MSC سوئیس برنامه تجهیز بیش از 200 فروند شناور خود به اسکرابر را در نظر دارد، کشتیرانی های CMA CGM فرانسه و یانگ مینگ تایوان به ترتیب بیش از 100 و 20 فروند شناور خود را مجهز به اسکرابر خواهند کرد.

این گزارش در پایان نوشت: بزرگ ترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا- کشتیرانی مرسک دانمارک- ضرر خالص 659 میلیون دلاری را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به ثبت رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>