اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی دیجیتال

"Nabil Ben Soussia " معاون بخش دریایی شرکت مخابرات و ارتباطات ماهواره ای IEC فرانسه گفت: دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی را به سمت جلو هدایت می کند، به شرط اینکه به درستی برنامه ریزی شود.

وی با تأکید براینکه دیجیتالی شدن می تواند مزیت رقابتی را برای اپراتورهای شناور فراهم کند، افزود: با این وجود شرکت های دریایی باید نسبت به ریسک های بالقوه آگاهی داشته باشند و سیستم های امنیتی و پشتیبان موثر را نصب کنند تا این اطمینال حاصل شود که منافع لازم را کسب خواهند کرد.

دیجیتالی شدن یک شناور یک فرآیند فوق العاده و در عین حال پیچیده است، برهمین اساس نیاز به ایجاد زیرساختار امنیت سایبری گسترده و جامع به شدت احساس می شود. مسیر دیجیتالی شدن مثبت است اما اگر بخواهیم به طور ساده در یک ضرب المثل بیان کنیم می توانیم بگوییم مانند این است که همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار بدهیم یا به عبارتی تمام وقت و پول را روی یک چیز سرمایه گذاری کنیم، این مسیر مشکلی را ایجاد نمی کند تا زمانی که فرصت های مختلفی را در نظر بگیریم و بتوانیم امور را کنترل کنیم.

نکته قابل توجه اینکه امنیت سایبری و سیستم های پشتیبان پایدار و قابل اعتماد باید عناصر و اجزای اصلی استراتژی دیجیتالی شدن هر شناور را تشکیل بدهند. کانتینرهای هوشمند می توانند مزیت های قابل توجهی را از لحاظ مدیریت داده های شناور، نظارت سیستم های عملیاتی شناور و برقراری اتصال روی عرشه به ارمغان بیاورند. در یک اداره، زمانی که اینترنت از کارمی افتد، کارمندان می توانند به سیستم هایی مانند سیستم های مخابراتی نسل 4G سوئیچ کنند، اما در دریا و بر روی یک شناور چنین گزینه ای وجود ندارد. بنابراین در هر صورت اتصال (connectivity) باید حفظ شود و سیستم های مرکزی اولویت بندی شوند.

داشتن دو یا سه اتصال و اپلیکیشن های اختصاصی می تواند از جمله راه حل های مناسب به شمار آید، باند فرکانسی Ku اتصال با سرعت بالا را فراهم می کند اما انعطاف پذیری کمتری نسبت به باند L دارد، ازطرف دیگر باند L انعطاف پذیری بیشتر اما سرعت محدودی دارد، با ترکیب این دو باند می توان به اتصال 100 درصدی نزدیک شد.

معاون بخش دریایی شرکت مخابرات و ارتباطات ماهواره ای IEC فرانسه در پایان گفت: در سایه همکاری نزدیک و تنگاتنگ با شرکای خود مانند شرکت ارائه دهنده خدمات ماهواره ای Thuraya دبی، به دنبال توسعه سیستم های پایدار و امنی هستیم که بتوانند اتصال با ویژگی های بالا را به منظور پاسخگویی و رفع نیازهای شناور فراهم کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>