اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور لیختن اشتاین واقع در قلب اروپا است که از شمال و شرق با کشور اتریش و از جنوب و غرب با کشورسوئیس همسایه است، لیختن اشتاین با مساحت 160 کیلومتر مربع سومین کشور کوچک اروپاست. پایتخت لیختن اشتاین شهر فادوتس و زبان رسمی مردمشان آلمانی می باشد.

در لیختن اشتاین 37 هزار نفر زندگی می کنند که 5500 نفر از آنها در بزرگ ترین شهر لیختن اشتاین یعنی شهر شان ساکن هستند. 2/3 مردم ساکن در لیختن اشتاین، لیختن اشتاینی هستند و 1/3 آنها مهاجرانی هستند که اکثرا متعلق به آلمان، سوئیس و اتریش می باشند. دین 78% مردم کاتولیک و 8% درصدشان پروتستان است. واحد پول لیختن اشتاین فرانک سوئیس و پیش شماره تلفنشان 423+ است.

شرایط آب و هوایی و جغرافیایی لیختن اشتاین:
شرق لیختن اشتاین توسط کوههای آلپ و غرب آن را جلگه سیلابی رود راین احاطه کرده است. از رودهای مهم لیختن اشتاین می توان از راین و سامینا نام برد. آب و هوای لیختن اشتاین معتدل است اما زمستانهای بسیار سرد و تابستانهای نسبتا خنک دارد.

 شرایط اقتصادی لیختن اشتاین:
یکی از کشورهایی که سطح زندگی در آن چشمگیر است لیختن اشتاین می باشد که در صنعت های گوناگون از جمله بانکداری و تولیدات گردشگری فعال است و بیشتر صادرات آن ماشین آلات و فرآورده های دندانپزشکی است.
لیختن اشتاین در سازمان ملل متحد، شورای اروپا، کنفرانس امنیت، همکاری در اروپا و اتحادیه بازرگانی آزاد اروپا عضو می باشد.

 تقسیمات کشوری لیختن اشتاین:
لیختن اشتاین از 11 شهرستان تشکیل شده است که 5 شهرستان در شمال کشور به نام ناحیه انتخاباتی اونترلاند و 6 شهرستان دیگر در بخش انتخاباتی اوبرلاند واقع شده اند.
بخش های انتخاباتی اونترلاند:

  • روگل. 
  • شلنبرگ. 
  • گامپرین.
  • اشن.
  • ماورن.

بخش های انتخاباتی اوبرلاندک

  • شان.
  • پلانکن.
  • فادوتس.
  • تریزنبرگ.
  • تریزن.
  • بالزرس.

نوع حکومت و سیاست لیختن اشتاینک:
حکومت حاکم بر لیختن اشتاین پادشاهی مشروطه است که پارلمان آن 25 نفر و دولت آن از 5 نفر تشکیل شده است.احزاب مهم سیاسی لیختن اشتاین را اتحاد میهنی، حزب شهروند مترقی و حزب لیست آزاد (سبز) تشکیل می دهند. لیختن اشتاین و سوئیس دو کشوری هستند که دارای دموکراسی مستقیم هستند. و لیختن اشتاین تنها کشور شاهزاده نشینی بود که به امپراتوری حاکم بر آلمان ملحق نشد و اعلام خود مختاری کرد. زنان از سال 1984 دارای حق رای هستند.

جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین:
لیختن اشتاین با داشتن طبیعتی زیبا و چشم نواز جزو سرسبزترین کشورهای قاره اروپاست و طبیعتی مشابه با سوئیس دارد و به این دلیل باعث شده هرساله گردشگران و توریست های زیادی لیختن اشتاین را برای بازدید انتخاب کنند.

در زیر به چند نمونه از جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین میپردازیم:
ساختمان مجلس:
شهر فادوتس، پایتخت لیختن اشتاین یکی از زیباترین پایتخت های اروپا است و جاذبه اصلی آن ساختمان مجلس است که نزدیک رودخانه راین واقع شده است.
مرکز هنر لیختن اشتاین:
مرکز هنری پیشرفته است که در دروادوک قرار دارد و آثار بینظیر هنر مدرن و نمایشگاههای موقت را می توانید ببینید.
قلعه گوتنبرگ:
این قلعه در جنوب لیختن اشتاین در ارتفاعات روستای بلزرز قرار دارد، همچنین کلیسا و باغ رز از جمله جاذبه های دیدنی این مکان است. در فصل تابستان کنسرت و تئاترهای نمایشی در این مکان برگزار می شود.
موزه ملی لیختن اشتاین:
از جاذبه های قرن 21 و بزرگ ترین موزه لیختن اشتاین می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>