اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اصول ثبت سفارش کالای وارداتی
طبق قانون مندرج در سازمان توسعه تجارت ایران کلیه تاجران باید کالای خود را قبل از ورود در سایت مخصوص sabtaresg,top.ir به ثبت برسانند. به این بخش ثبت سفارش گفته می شود. اما باید مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی به طور دقیق رعایت شود. در نظر داشته باشید که باید برای ثبت سفارش کالای وارداتی شخصی کار بلد وارد عمل شود.

موردی که در خصوص ثبت سفارش کالای وارداتی دیده می شود این است که اگر اطلاعات وارد شده اشتباه باشد عموماً زمان برآورد شده است تا ویرایش انجام شود بنابراین باید سعی کنید به طور دقیق اطلاعات را ثبت کنید و قبل از ثبت نهایی بررسی کنید که آیا اطلاعات وارد شده صحیح است یا خیر.

مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی
برای ثبت سفارش کالای وارداتی در ابتدا باید به بخش ثبت کاربر جدید بروید که در منوی بالای سایت مربوطه قرار دارد و کاملاً مشخص است (شاید قبل از این بخش نیاز به عضویت در سایت باشد).

پس از وارد شده به این بخش برای شما صفحه ای باز می شود که دارای سه سربرگ مجزا است. برگ اول شامل اطلاعات فرد ثبت نام کننده است که باید توسط مسئول بازرگانی به طور دقیق تکمیل شود.

سر برگ دوم برای تعیین نام کاربری و کلمه عبور بوده و برای شخص ثبت نام کننده فراهم شده است و قطعاً از نظر امنیتی بسیار مهم است.

سر برگ سوم برای ثبت نهایی است در این سر برگ باید مشخص شود که آیا متن توافق نامه را پذیرفته اید یا خیر و از شما می خواهد که اطلاعات وارد شده را مجدداً مورد بررسی قرار دهید و در نهایت می بایست بر روی ثبت نهایی کلیک کنید.

پس از اینکه کاربر جدید به ثبت رسید نوبت به ثبت سفارش کالای وارداتی است که عموماً با عنوان ثبت سفارش جدید مورد بررسی قرار می گیرد. در این بخش باید اطلاعات فروشنده نیز وارد عمل شود. به طور تقریبی می توانید 16 الی 18 فروشنده را به ثبت برسانید.

قبل از ثبت سفارش کالای وارداتی یک سری تعهدات به شما نمایش داده می شود که باید رعایت شود.

برای این مسیر باید به سراغ شروع فرآیند بروید، فرآیند اصلی ثبت سفارش کالای وارداتی آغاز می شود و باید همه چیز طبق شرایط و قوانین پیش برود.

ایجاد ثبت سفارش کالای وارداتی
منوی ایجاد ثبت سفارش کالای وارداتی عموماً یک صفحه با 4 سر برگ است که سر برگ سوم می تواند فعال و یا غیر فعال باشد.

در سربرگ اول باید نوع عملیات ارزی شما مشخص شود و دو مورد بانکی و غیر بانکی به شما نمایش داده می شود. در وضعیت غیر بانکی شرایط بسیار ساده تر خواهد بود. در صورت انتخاب گزینه بانکی یک سری منوها از قبیل نام بانک، شعبه و … برای شما فراهم می شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در سربرگ اول گزینه هایی از قبلی نوع قرارداد، تأمین ارز و … به شما نمایش داده می شود. نوع ثبت سفارش و نوع درخواست از دسته گزینه های مربوطه هستند که باید طبق کد مشخص وارد شود.

نوع ثبت سفارش کالای وارداتی و نوع درخواست ثبت سفارش کالای وارداتی باید در ابتدا به صورت دوره ای بررسی شود بنابراین شاید کمی زمان از شما گرفته شود.

سربرگ دوم ثبت سفارش کالای وارداتی مربوط به مشخصات پروفرمای کالا است و مشخصات کالا در این بخش به طور دقیق ثبت می شود.

در این بخش قسمتی برای شناسه فروشنده است به این معنی که در ابتدا باید فروشنده را از طریق سامانه معرفی کنید و برای انجام این کار نیز باید از لیست فروشندگان اقدام کنید.

اطلاعات پروفرما در ثبت سفارش کالای وارداتی
پس از اینکه سر برگ دوم کامل شد بخشی است که برای ثبت پروفرما قرار می گیرد به این ترتیب با توجه به غیر فعال بودن سربرگ سوم باید وارد سربرگ آخر شویم.

اطلاعات وارد شده در این بخش به طور دقیق بررسی می شود در صورت بروز نقص به شما اعلام می شود که کدام یک از بخش ها دچار مشکل است.

سایر بخش ها بر اساس اطلاعات پروفرما تکمیل می شود. در نظر داشته باشید که ذخیره کالا باید از فیلتر استانداردهای اجباری بگذرد. در نهایت پیغامی ارسال می شود که نشان می دهد ثبت سفارش کالای وارداتی به درستی صورت گرفته است.

ثبت سفارش چند قلم کالای وارداتی
در صورتی که پروفرما مربوط به چندین قلم کالا باید به طور دقیق کالاهای بعدی انتخاب شوند. برای وارد شدن هر کالا باید بر روی گزینه کالای جدید ثبت صورت گیرد. پس از ثبت تمامی کالاهای وارد شده باید شرایط به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و مشخص شود که شناسه ای جا نیافتاده باشد.

در صورتی که در زمان ذخیره کالا، کالایی نیاز به مجوز بهداشت داشت یک سری پیغام ها ظاهر می شود و سیس به صورت خودکار وارد بخش بررسی مجوز بهداشتی می شود.

در این صفحه باید ثبت مجوز جدید انتخاب شود و اطلاعات آن به طور دقیق وارد شود.در نهایت نوبت به ذخیره اطلاعات است که باید پس از پیوست مدارک صورت پذیرد.

هر یک از مدارک باید به صورت جداگانه ارسال شود در نظر داشته باشید که اطلاعات وارد شده باید به صورتی باشد که ثبت سفارش کالای وارداتی استاندارد پیش برود.پس از اینکه تمامی سربرگ ها چک شد در سربرگ آن پیام تأیید دیده می شود.

در نهایت وارد صفحه پرداخت الکترونیک می شوید و در این بخش باید هزینه های اعلام شده به طور دقیق واریز شود. در نظر داشته باشید که در ثبت سفارش کالای وارداتی پس از واریز هزینه ثبت شما تکمیل شده است و می توانید برگه پرینتی آن را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که فیش پرداختی نمایان خواهد بود و توصیه ما این است که یک کپی از فیش تهیه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>