اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حواله دلار به سراسر دنیا
امروزه به جای واژه ی دنیا از اصطلاح دهکده ی جهانی استفاده می شود، چرا که در عصر تکنولوژی به سر می‌بریم و در این عصر، دیگر هیچ فاصله ای دور نیست. شما هر لحظه که اراده کنید، می توانید با فشار روی یک کلید در صفحه کلید کامپیوتر خود، شروع به صحبت با هر شخص در هر کجای دنیا نمایید.

چرا نیاز به حواله دلار به سراسر دنیا وجود دارد؟
به هر کجای این کره خاکی نگاه می کنید، با تمدنی جدید و متفاوت با تمدن و فرهنگ خود روبرو می شوید که ارزش یک بار دیدن دارد و همین امر باعث رونق صنعت جهانگردی در دنیا شده است.

هر کشوری در یک زمینه پیشرفته تر از کشورهای دیگر است و همه کشورهای دنیا تلاش می کنند تا با تبادل اطلاعات و علم و صنعت، خود را به سمت پیشرفت بکشانند. جوانان ترجیح می دهند در دانشگاهی درس بخوانند که در رتبه بالاتری قرار دارد و امکانات بیشتری دارد تا بتوانند در رشته تحصیلی خود به جایگاه بهتری دست یابند.

همه اینها نشان می دهند که در عصر فعلی، ناگزیر به برقراری ارتباط با همه کشورهای دنیا هستیم.

سرمایه داران و بازرگانان، برای واردات کالاهای مورد نیاز خود، اقدام به تهیه این اقلام از کشورهای دیگر می کنند و جوانان برای کار یا تحصیل به کشورهای دیگر می روند.

به همین دلیل همه ی این افراد به دنبال روش های مناسب برای حواله ارز هستند، واحد پولی کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است، واحد پول یک کشور دلار، دیگری پوند، بعضی از کشورها یورو و … است.اما به دلیل اهمیتی که دلار در تجارت بین المللی دارد، بیشترین حواله ارزی در دنیا به دلار انجام می شود. به همین دلیل حواله دلار به سراسر دنیا دارای اهمیت ویژه ای است.

متأسفانه به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران، تبادلات ارزی و روش های ممکن حواله دلار به سراسر دنیا در ایران اندکی محدود شده است، ولی با وجود این، هنوز هم روش های خوبی برای حواله های ارزی وجود دارند. در ادامه سعی می کنیم به اختصار این موارد را بیان کنیم.

روش های حواله دلار به سراسر دنیا
روش های حواله دلار به سراسر دنیا به عوامل زیادی وابسته است که از مهم ترین آنها می توان نرخ ارز، مبلغ حواله مورد نظر، کارمزد، نوع حساب دریافت کننده پول، کشور دریافت کننده و … را نام برد.

حواله بانک به بانک: برای استفاده از این روش، باید در بانک حاضر شوید یا با برقراری تماس با اپراتورهای بانک، درخواست برداشت از یک حساب بانکی و واریز به حساب بانکی دیگر را اعلام کنید. همچنین می توانید به صورت آنلاین، درخواست خود را مبنی بر حواله دلار اعلام کنید. در این روش کارمزد بسیار ناچیزی از شما اخذ خواهد شد. البته به دلیل وجود تحریم های اقتصاد، این روش در حال حاضر در ایران کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حواله وسترن یونیون: یکی دیگر از روش های حواله دلار به سراسر دنیا، حواله نقد به نقد (Cash-to-Cash) است. این روش حواله، برای زمانی که در صدد انجام سرمایه گذاری در یکی از بانک های خارجی هستید، نیز بسیار مفید و مورد استفاده است.

برای انجام حواله با استفاده از این روش، بهترین کار اقدام از طریق یکی از مراکز انتقال پول مانند وسترن یونیون و … است. شما درخواست خود را مبنی بر انتقال پول و حواله، مبلغ مورد نظر، اطلاعات شخصی خود، اطلاعات شخصی دریافت کننده پول، کشور و شهر مورد نظر (اگر مقصد کشورهای آمریکا یا کانادا باشد، ایالت مورد نظر) را به شرکت ارائه می دهید.

شرکت در کمترین زمان، حواله درخواستی شما را به حساب ارائه شده ارسال می کند. البته وسترن یونیون متأسفانه به دلیل وجود تحریم های اقتصادی علیه ایران، در حال حاضر در ایران فعالیت ندارد اما در صورت نیاز، می توانید با برقراری ارتباط با صرافی هایی که در خارج از کشور کارگزاری هایی همکار با وسترن یونیون دارند، از این امکانات استفاده نمایید.

واریز با وسترن یونیون دارای سرعت بالاست و سریع تر از واریز بانکی است. به همین دلیل از محبوبیت خوبی برخوردار است. در صورت ارائه این خدمات، مبلغی تحت عنوان کارمزد از شما اخذ خواهد شد

حواله سوئیفت: یکی دیگر از روش های حواله دلار به سراسر دنیا استفاده از سوئیفت است. سوئیفت یک پیام ارزی است که میان بانک هایی در داخل و خارج ارسال می گردد. سوئیفت دارای ویژگی های بسیار خوبی از جمله سرعت بسیار بالا، امنیت فوق العاده، پایین بودن هزینه ها، استاندارد بودن، امکان دسترسی آسان و … است. برای استفاده از سوئیفت، کشورها نیاز به نقطه دسترسی هستند تا بتوانند خدمات سوئیفت به کاربران داخل کشور ارسال کنند. خوشبختانه ایران نیز در آن عضویت دارد.

حواله به صورت کابلی: در حواله الکترونیکی که حواله کابلی (Wire Transfer) نیز گفته می شود، انتقال از طریق ابزار الکترونیکی انجام می شود. در این روش حواله دلار به سراسر دنیا درخواستی مبنی بر ارسال مبلغی به بانک مقصد به یک بانک ارائه می شود. متصدی بانک فرم های لازم را تکمیل و مراحل انجام حواله را پیگیری می کند. برای استفاده از این روش، می توان از طریق شرکت هایی مانند پی پال یا مانی گرام اقدام کرد.

پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا است که مهم ترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. شما با استفاده از سامانه پی پال، می توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند چک یا حواله نقدی، به صورت اینترنتی و آنی حواله مورد نیاز خود را انجام دهید. دفتر مرکزی پی پال در شهر سن خوزه، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. متأسفانه در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی مورد تحریم آمریکا (که مهترین آنها ایران است)، خدمات ارائه نمی دهد.

حواله از طریق کارت های پیش پرداختی: این نوع حواله دلار به سراسر دنیا نیز در همه نقاط دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، در کشور مبدأ یک کارت نقدی پیش پرداختی تهیه و مبلغ مورد نظر خود را به آن واریز می نمایید. بعد از حضور در مقصد، می توانید برداشت پول یا خرید خود را از طریق آن انجام دهید.

حواله از طریق صرافی ها: یکی دیگر از روش های حواله دلار به سراسر دنیا، حواله از طریق صرافی های مجاز و دارای مجوز است. در این روش یا در کشور مقصد به شعب صرافی ها رفته و به صورت دستی اقدام به تبادل ارزی می نمایید و یا از طریق واریز پول به حساب صرافی ها در کشور مبداً، در کشور مقصد برابر ارزی آن را دریافت می کنید. در هر دو حالت، باید مبالغی را تحت عنوان کارمزد به صرافی پرداخت نمائید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>