اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حواله دلار به استانبول
ترکیه یکی از همسایگان غربی ایران و دارای مرز زمینی با ایران در استان آذربایجان غربی است.
به دلیل تشابه زبانی با قسمت اعظمی از استان های کشور و به دلیل جاذبه های توریستی، تحصیلی و تجاری موجود در این کشور خصوصاً استانبول، بسیاری از ایرانیان تمایل به انجام سفرهای مختلف از جمله تحصیلی، تجاری، تفریحی و … به ترکیه دارند.

طبیعاً به همراه داشتن مبالغ زیادی پول نقد در این سفرها، هم از نظر قوانین کشوری و هم از نظر امنیتی، معقول نیست.به همین دلیل، نیاز شدیدی به ارسال مبالغ زیادی پول به عزیزانی که در ترکیه هستند، به صورت محسوس وجود دارد. بهترین کاری می توان برای این کار انجام داد، حواله دلار به استانبول است.

از طرف دیگر، با اینکه پول رسمی ترکیه لیر است، اما چون دلار یکی از رایج ترین واحدهای پولی مورد استفاده در بسیاری از معاملات تجاری و بانکی است و از آنجائی که بنابر سخنان معاون اول ریاست محترم جمهوری، از ابتدای سال جدید میلادی، بیشتر سفارشات به کشورهایی نظیر ترکیه و چین باید از طریق بانک ها انجام گیرد و این معاملات اغلب با استفاده از دلار به انجام می رسند، پس حواله دلار به کشورهای دیگر، از جمله ترکیه، یک چالش عمده برای بیشتر مردم است.

حواله دلار به استانبول (و در حالت کلی، هر نوع ارز) می تواند از طریق چند روش انجام شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

حواله دلار به استانبول از طریق بانک ها
در بعضی از بانک ها این امکان وجود دارد که شما با برداشت مبلغی پول از یک حساب، آن را به طور مستقیم به یک حساب بانکی دیگر منتقل نمایید. برای انجام این کار شما می توانید با حضور در بانک یا به صورت تلفنی اقدام کنید و یا می توانید از طریق اینترنت و به صورت آنلاین اقدام به درخواست حواله دلار به استانبول نمایید. برخی از مؤسسات برای انجام این خدمات، مبالغی را هم تحت عنوان کارمزد از شما دریافت می کنند.

استفاده از کارت های نقدی پیش پرداخت شده
برای استفاده از این خدمات، شما یک کارت نقدی پیش پرداختی را به صورت نقدی در کشور مبدأ شارژ میکنید و در کشور مقصد شخص می تواند آن را به وجه نقد تبدیل کند. همچنین می توان مانند کارت های بانکی معمولی، از این کارت ها برای خرید در فروشگاه ها نیز استفاده کرد. البته احتمالاً قبل از استفاده به این صورت، باید با پرداخت مبلغ ناچیزی، کارت پیش پرداختی خود را فعال کنید.

حواله دلار به استانبول به صورت الکترونیکی
در این روش که انتقال الکترونیکی یا کابلی وجه (Wire Transfer) نیز نامیده می شود، انتقال وجه از طریق ابزار الکترونیک انجام می شود و شما تنها کافیست از بانک مبدأ درخواست کنید تا به یک بانک مقصد، مبلغی پول حواله کند. متصدی بانک فرم های لازم را از طرف شما پر می کند و حواله پول را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد. در این نوع حواله، اصلاً لزومی ندارد که شما در بانک مقصد حساب داشته باشید. پس این گزینه هم می تواند گزینه ی مناسبی برای حواله دلار به استانبول باشد.

حواله از طریق صرافی ها
برای حواله دلار به استانبول می توانید از طریق صرافی ها نیز اقدام کنید. در این روش، شما دو گزینه برای انجام حواله دارید.

گزینه اول این است که با یک صرافی صحبت کنید و او به جای شما مراحل حواله دلار به استانبول را انجام می‌دهد، یعنی شما مبلغی پول به او می دهید و صرافی به میزان پول دریافتی از طریق بانک، به حساب مورد نظر شما دلار ارسال می کند.

بسیاری از صرافی های ایرانی با بانک های مختلفی در ترکیه از جمله ایش بانک، آک بانک، گارانتی بانک، فینانس بانک، دنیز بانک، هالک بانک و … همکاری دارند و شما می توانید با افتتاح حساب در این بانک ها، از طریق صرافی ها، اقدام به حواله دلار به استانبول نمایید.

گزینه دوم این است که با صرافی هایی در ارتباط باشید که در ترکیه نیز شعبه دارند. به این ترتیب دیگر نیازی به انتقال پول از طریق بانک و یا مراجعه حضوری به بانک و روش های دیگر وجود ندارد. کافیست به شعبه صرافی در استانبول مراجعه شود و به صورت حضوری تبادل ارز صورت گیرد. البته می توانید با شعبه صرافی مورد نظر صحبت کنید و آنها پول را در ایران از شما دریافت و به میزان مساوی، دلار در اختیار فردی که در استانبول حضور دارد، قرار می دهند.

البته باید این نکات را نیز در نظر داشته باشید که اولاً تنها با صرافی هایی معامله داشته باشید که قابل اعتماد و دارای مجوز رسمی و دولتی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستند. دوماً این را نیز در نظر بگیرید که تمام صرافی ها در قبال خدماتی که ارائه می دهند، مبلغی را نیز تحت عنوان کارمزد از شما می گیرند. البته این مبالغ از یک صرافی به صرافی دیگر متغیر است.

نوع دیگری از حواله وجود دارد که نوعی سرمایه گذاری در بانک های مقصد نیز می تواند باشد. شما در یکی از بانک های استانبول حساب دارید و مایلید مبلغی پول به این حساب واریز کنید. برای این کار می توانید از حواله نقد به نقد (Cash-to-Cash) استفاده کنید. شما مبلغ نقدی را که دارید به یک مرکز انتقال پول محلی مانند وسترن یونیون، مانی گرام و … می دهید و آنها همین مقدار پول را به حساب شما در هر بانکی که باشد واریز می کنند.

وسترن یونیون که یکی از معروف ترین و معتبرترین شرکت ها در این زمینه است، که بسیار سریع تر از بانک ها و بدون قوانین دست و پاگیر موجود در بانک، مبلغ درخواستی شما را به حساب مورد نظرتان واریز می نماید. البته در نظر داشته باشید که به دلیل سرعت واریز این شرکت ها نسبت به بانک ها (واریز بانک ها عموماً یک روز طول می کشد ولی وسترن یونیون در کمتر از چند ساعت این کار را برای شما انجام می دهد)، هزینه ی کارمزدی که دریافت می کنند هم طبیعتاً بیشتر از بانک ها است.

البته متأسفانه به دلیل تحریم های موجود، در حال حاضر این شرکت در ایران نمایندگی ندارد و تنها بعضی از صرافی های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می توانند حواله مورد نظر شما را به این شرکت رسانده و مراحل انجام آن را پیگیری نمایند.

البته حواله دلار به استانبول می تواند یک دلیل خاص دیگر نیز داشته باشد. شما در یک آزمون بین المللی شرکت کرده اید و باید مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام به یک مؤسسه خاص در استانبول پرداخت کنید. برای این کار باید مبلغ مورد نظر را از طریق یکی از روش های فوق به حساب مؤسسه برگزار کننده آزمون واریز نمایید.

در هر صورت، امیدواریم با توجه به مطالب بالا، بتوانید به بهترین شکل و با آسودگی و اطمینان کامل، روش مناسبی را برای حواله دلار به استانبول انتخاب کنید و از نتیجه حاصل رضایت خاطر داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>