اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حواله لیر به ترکیه
جمهوری ترکیه کشوری است که قسمتی از آن در اروپا و قسمت دیگر آن در آسیا واقع شده است.
موقعیت جغرافیایی، وجود دریاها و دریاچه های مختلف در این کشور، تاریخ و فرهنگ قدیمی، آداب و رسوم خاص و … همه و همه باعث شده اند که ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل، زندگی، اشتغال، جهانگردی و تجارت باشد. پل بسفر (Boğaziçi Köprüsü) تنها جایی است که یک انسان می تواند پیاده از آسیا به اروپا برود.

شهرهای ساحلی ترکیه با ارائه امکانات تفریحی و سیاحتی، یک قطب عمده گردشگری ترکیه به حساب می‌آیند. آب و هوای مناسب این کشور، حاصل خیزی زمین ها و تولید انبوه مرکبات، چای و بسیاری از میوه ها باعث شده است ترکیه یک صادر کننده عمده خیلی از این محصولات باشد. سیاست های خارجی این کشور نیز باعث تبادلات علمی و صنعتی گسترده ای بین این کشور و اروپا و آمریکا است. همه اینها نشان می دهند که سرمایه گذاران ایرانی نگاه ویژه ای به ترکیه به عنوان یک همسایه و یک شریک تجاری دارند.

شهرهایی مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، وان، کایسری یا قیصریه که به پایتخت جین ترکیه مشهور است، قونیه یا کنیا که آرامگاه مولوی را در خود جای داده، هم برای تحصیل، هم برای خرید و هم برای سیاحت، مقصد بسیاری از ایرانیان هستند.

از این رو، امروزه حواله لیر به ترکیه اهمیت روزافزونی پیدا کرده و به یک چالش عمده برای دانشجویان، سرمایه داران و گردشگران تبدیل شده است.

از اوایل سال جدید میلادی، انجام معاملات با ترکیه، چین و خیلی از کشورهای دیگر که شرکای تجاری ایران به شمار می آیند، تنها از طریق بانک ها انجام می شود و لیر که پول رسمی ترکیه است و روز به روز بر ارزش آن به عنوان یک ارز افزوده می شود، به یکی از مهم ترین ارزهای مبادلاتی ایران تبدیل شده است.

همچنین شما ممکن است در یکی از آزمون های بین المللی شرکت کرده باشید و به این دلیل در صدد انجام حواله لیر به ترکیه برای طی مراحل ثبت نامی خود باشید. در ادامه، روش های مختلفی را که می توانند برای حواله لیر به ترکیه مورد استفاده و توجه قرار گیرند، به اختصار توضیح می دهیم.

حواله لیر به ترکیه (و در حالت کلی، هر نوع ارز) می تواند از طریق چند روش انجام شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حواله لیر به ترکیه از طریق بانک ها
بعضی از بانک ها این امکان را به شما می دهند که با برداشت مبلغی از یک حساب، آن را به یک حساب دیگر منتقل نمایید. برای این کار، حضور در بانک یا برقراری تماس تلفنی با بانک، یا درخواست از طریق اینترنت و به صورت آنلاین کافی است.البته طبیعی است که بعضی از بانک ها و مؤسسات در قبال ارائه این خدمات، مبلغی را تحت عنوان کارمزد دریافت می کنند.

حواله از طریق صرافی ها
اقدام از طریق صرافی ها، گزینه دیگری برای حواله لیر به ترکیه است.

حال دو راه پیش روی شماست:

راه اول اینکه از طریق صرافی هایی اقدام کنید که در ترکیه نیز شعبه دارند. بسیاری از صرافی ها برای اینکه ارائه خدمات به مشتریان را تسهیل نمایند، در شهرهای بزرگ ترکیه اقدام به افتتاح شعبه نموده اند.

شما در شعبه مربوطه حاضر می شود و مبلغ مورد درخواستی خود را به صورت حضوری دریافت می کنید. شما می توانید شخصاً برابر ریالی این مبلغ را در همان شعبه به صرافی ارائه دهید یا می توانید از دوستان خود در ایران بخواهید این مبلغ را به حساب آنها در ایران واریز یا به صورت دستی به آنها ارائه نمایند.

راه دوم برای حواله لیر به ترکیه مراجعه به شعب مختلف صرافی ها در ایران است. شما مبلغی را به صرافی می دهید و از او می خواهید که معادل ارزی این مقدار را به حساب شخص مورد نظر شما واریز کند. بیشتر صرافی های ایران با بسیاری از بانک های ترکیه از جمله ایش بانک، آک بانک، گارانتی بانک، فینانس بانک، دنیز بانک، هالک بانک و … همکاری دارند و گیرنده حواله می تواند با افتتاح حساب در این بانک ها، مبلغ مورد نیاز خود را تهیه کند.

البته توجه داشته باشید که تنها با صرافی های مجازی همکاری داشته باشید که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در ضمن همه ی صرافی ها در مقابل خدماتی که ارائه می دهند، مبلغی را تحت عنوان کارمزد دریافت می کنند. مقدار این کارمزد برای هر صرافی با صرافی دیگر متفاوت است و البته هر چه مبلغ درخواستی شما برای حواله لیر به ترکیه بیشتر باشد، این مبلغ کارمزد ممکن است بیشتر باشد.

حواله لیر به ترکیه به صورت الکترونیکی
در حواله الکترونیکی که حواله کابلی (Wire Transfer) نیز گفته می شود، انتقال از طریق ابزار الکترونیکی انجام می شود. شما از بانک مبدأ درخواست می کنید که مبلغی را به بانک مقصد ارسال کند. متصدی بانک از طرف شما فرم ها را پر کرده و حواله را انجام می دهد. در این روش لزومی ندارد که حتما در بانک مقصد حساب داشته باشید.

استفاده از کارت های پیش پرداختی
شما در کشور مبدأ یک کارت نقدی پیش پرداختی تهیه و آن را به میزان دلخواه شارژ می کنید. سپس در کشور مقصد آن را به ارز تبدیل می کنید. همچنین از این کارت ها می توان برای خرید نیز استفاده کرد. در نظر داشته باشید که مبلغ ناچیزی برای فعال نمودن کارت، باید پرداخت شود.

روش بعدی برای حواله لیر به ترکیه، استفاده از روش حواله نقد به نقد (Cash-to-Cash) است.
در این روش شما مبلغی را که دارید به یک مرکز انتقال پول مانند وسترن یونیون می دهید و این مرکز، همین مقدار را به حساب شما در هر بانکی که باشد واریز می کند. البته وسترن یونیون متأسفانه به دلیل وجود تحریم های اقتصادی علیه ایران، در حال حاضر در ایران فعالیت ندارد اما می توانید با برقراری ارتباط با صرافی‌هایی که در خارج از کشور کارگزاری هایی همکار با وسترن یونیون دارند، از این امکانات استفاده نمایید. واریز با وسترن یونیون دارای سرعت بالاست و سریع تر از واریز بانکی است. به همین دلیل از محبوبیت خوبی برخوردار است.

یکی دیگر از روش های حواله لیر به ترکیه استفاده از سوئیفت است که خوشبختانه ایران در آن عضویت دارد. با استفاده از سوئیفت شما می توانید یک پیام ارزی را به بانکی در خارج از کشور ارسال کنید. این نوع حواله، بسیار سریع و فوق العاده امن است و به همین دلیل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
احمد محسنی:
با سلام و احترام احتراما در نظر دارم مبلغی لیر به حساب بانکی خودم در زراعت بانک ترکیه انتقال دهم لطفا راهنمایی بفرمائید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>