اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حواله دلار به کانادا
کانادا، دومین کشور پهناور از نظر مساحت و چهارمین کشور از نظر مساحت خشکی در دنیا است.این کشور به دلیل نوع و تنوع آب و هوایی خود، منابع طبیعی فوق العاده که معروف ترین آنها آبشار نیاگارا است، و به دلیل تسهیلاتی که در این کشور به شهروندان ارائه می شود، بسیاری ترغیب به تلاش برای زندگی در این کشور می‌شوند که از جمله این تسهیلات، می توان به پرداخت حقوق به زنان خانه دار در قبال تربیت فرزندان خود اشاره نمود.

پذیرش در دانشگاه های کانادا کار خیلی سختی نیست و همین امر در جذب تعداد زیادی دانشجو کمک فراوانی می کند. نرخ بیکاری در این کشور 6٫6 درصد است که تقریباً نصف نرخ بیکاری ایران می باشد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که برای تحصیل به کانادا می روند، پس از پایان دوره تحصیل خود، مشغول به کار در این کشور می شوند و مقیم کانادا می گردند.

کانادا از صنایع پیشرفته ای برخوردار است که از آن جمله می توان به صنایع خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی و … اشاره کرد. محصولات کشاورزی فراوانی نیز در کانادا تولید می شوند که مهم ترین آنها گندم، دانه های روغنی، سبزیجات و توتون هستند.

طبق آمار رسمی منتشر شده، حدود 164000 نفر ایرانی در کانادا زندگی می کنند. همه اینها باعث شده اند که کانادا یک مقصد مهم برای سرمایه داران و تجّار برای انجام واردات و صادرات شود، چرا که یکی از واردات عمده کانادا کفپوش، فرش و گلیم و پتروشیمی است که ایران یکی از صادر کنندگان عمده این محصولات به کانادا است.

از آنچه بیان شد، نتیجه می گیریم که حواله دلار به کانادا یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از ایرانیان است. دلار واحد پول کانادا و هفتمین ارز در گردش در میان ارزهای رایج در سراسر دنیاست. تعدادی روش برای ارسال امن و سریع پول به کانادا وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

نحوه حواله دلار به کانادا

انجام حواله با پی پال:
یکی از روش های حواله دلار به کانادا، انجام حواله با پی پال است. پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا است که مهم ترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک می باشد.شما با استفاده از سامانه پی پال، می توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند چک، به صورت اینترنتی و البته با سرعتی فوق العاده زیاد حواله مورد نیاز خود را انجام دهید.

دفتر مرکزی پی پال در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. متأسفانه در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهای مورد تحریم آمریکا (که ایران نیز جزء آنهاست)، خدمات ارائه نمی دهد.

استفاده از شرکت های انتقال دهنده پول برای انجام حواله دلار به کانادا:
اگر شما یا دریافت کننده حواله، حساب پی پال ندارید یا به پی پال دسترسی ندارید، می توانید از سیستم ها و شرکت های دیگری مانند وسترن یونیون یا مانی گرام و … برای حواله دلار به کانادا استفاده کنید.

شرکت وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی است که فعالیت های زیادی در زمینه انتقال الکترونیکی یا کابلی وجه، حواله، انتقال پول، پرداخت قبض، ردیابی انتقال، برآورد قیمت، حواله پستی پول، پرداخت های تجاری و … به سراسر دنیا (به جز کشورهایی که تحریم شده اند خصوصاً ایران) انجام می دهد.

برای ارسال حواله وسترن یونیون، شما باید نام و نام خانوادگی خود، نام پاسپورتی گیرنده حواله، مبلغ مورد نظر و کشور مورد نظر و اگر این کشور آمریکا یا کانادا باشد، ایالت مربوطه را در فرم پر کنید و فرم را به کارگزار موجود در شعبه ارائه دهید.

کارگزار مربوطه با بررسی دقیقت مشخصات و ثبت درخواست شما به صورت اینترنتی، اقدام به حواله پول می‌نماید. وقتی پرداخت انجام شد، یک کد رهگیری از طرف سیستم صادر می شود که 10 رقم دارد و برای دریافت پول به این کد نیاز است.

شما این کد رهگیری را به دریافت کننده حواله می دهید و او با ارائه این کد و کارت شناسایی خود، اقدام به دریافت حواله می کند. مانی گرام نیز یک سیستم انتقال پول دیگر است که انتقال در آن تقریباً به صورت فوری انجام می شود، یعنی در لحظه اتمام عملیات انتقال، شخص گیرنده قادر به دریافت حواله خواهد بود. این سیستم بسیار شبیه به وسترن یونیون است.

استفاده از سوئیفت:
یکی دیگر از روش های حواله دلار به کانادا استفاده از سوئیفت است. سوئیفت یک پیام ارزی است که میان بانک هایی در داخل و خارج ارسال می گردد. سوئیفت دارای سرعت بسیار بالا و امنیت فوق العاده است، هزینه های سوئیفت بسیار کم، دسترسی به آن آسان و استاندارد است و همه ی اینها، یکی از عمده دلایل کاربرد زیاد سوئیفت در انتقالات ارزی در میان کاربران مختلف از کشورهای متفاوت دنیاست.

خوشبختانه ایران نیز در سوئیفت دارای عضویت است. مؤسسات و بانک های محتلف برای اینکه بتوانند به خدمات سوئیفت دسترسی داشته باشند، باید یک سوئیفت کد استاندارد (ISO) داشته باشند. این کد، 8 تا 11 کاراکتر دارد و به طور منحصر بفردی برای شناسایی هر مؤسسه اختصاص داده می شود. در حال حاضر حدود 30 بانک و مؤسسه ایرانی به سوئیفت متصل هستند.

حواله دلار به کانادا از طریق صرافی ها:
برای استفاده از این روش، با صرافی های مجاز ارتباط برقرار می کنید و درخواست خود را مبنی بر حواله ارزی اعلام می نمایید. با اینکه متأسفانه بعضی از صرافی ها از حواله هایی با مبلغ کم امتناع می کنند، اما در حالت کلی و برای مبالغ معقول که نه خیلی کم و نه خیلی زیاد هستند، صرافی هایی که دارای حساب در بانک های معتبر کانادا از جمله Bank of Montreal و Bank of Nova Scotia هستند، می توانند به راحتی در حواله ارزی به شما کمک کنند. فراموش نکنید که کارمزد صرافی را در قبال این خدمات، ارائه دهید.

انتقال رایگان بین بانکی:
بعضی از بانک های بزرگ، می توانند در انجام حواله دلار به کانادا و به صورت رایگان به شما خدمات ارائه کنند.
برای این کار، فرستنده و گیرنده پول باید در شعبه های داخلی و خارجی (مبدأ و مقصد) حساب داشته باشند. همچنین واحد پولی دو حساب باید یکسان باشد تا در انتقالات مالی، شامل نرخ تبدیل ارز نگردد و باعث ایجاد هزینه اضافی برای شما نگردد. اگر این شرایط را برقرار نمودید، می توانید از حسابتان به حساب فرد مورد نظر، حواله وجه انجام دهید.

در صورتی که شما هم دارای تبادلات ارزی با کشور کانادا یا در تلاش برای انجام حواله دلار به کانادا هستید، امیدواریم این مطالب توانسته باشند راهکار مناسبی را به شما ارئه نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>