اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در صورت بررسی دقیق چارت ترخیص کالا در گرجستان می توانید در زمانی کم بهترین مسیر برای ترخیص کالا در گرجستان را انتخاب کنید.می دانیم که قوانین ترخیص کالا در گرجستان یکسان است اما شاید یک سری ترفندها وجود داشته باشد که بتواند مسیر ترخیص کالا در گرجستان را اسانتر، ارزانتر و سریعتر سازد.

پیش نیاز های ترخیص کالا در کشور گرجستان:
برای اینکه بتوانید ترخیص کالا در کشور گرجستان را به صورت حرفه ای و استاندارد پیش ببرید در ابتدا باید پیش نیاز های لازم را رعایت کنید. به طور کلی روند ترخیص کالا در گرجستان کمی متفاوت است. در این کشور در ابتدا باید اقلام به سه دسته مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شوند.

اقلامی که در دسته ممنوعه قرار می گیرند به هیچ عنوان در روند ترخیص کالا در گرجستان جایگاهی ندارند و باید قبل از آغاز ترخیص کالا در گرجستان کنار گذاشته شوند بنابراین بهتر است که خریدار در ابتدای امر لیستی از اقلام ممنوعه را داشته باشد تا متضرر نشود.

سپس نوبت به اقلام مشروط است و باید بررسی شود که برای هر قلم جنس شرط های لازم به چه صورتی است. اینطور که مشخص شده است اگر فردی بخواهد کالاهای مشروط را وارد بازار کند باید مجوزهای لازم را اخذ کند. در مسیر ترخیص کالا در گرجستان اقلام مجاز هیچ مشکلی ندارند.

فرآیند ترخیص کالا در گرجستان:
برای ترخیص کالا در گرجستان در ابتدا باید مدارک لازم برای خریدار و فروشنده فراهم شود، این مدارک نشان می دهد که اقلام خریداری شده در دسته ممنوعه قرار ندارند. سپس باید کارت بازرگانی تهیه شود. در این کارت مشخصات دقیق کالا نوشته شده است و خریدار نیز مشخص می باشد. قبض انبار و بارنامه و همینطور برگه ترخیصیه نیز باید فراهم شود.

در نظر داشته باشید که اگر پروسه ترخیص کالا در گرجستان به دست ترخیص کار صورت پذیرد باید مدارک وی نیز وارد پرونده قرار بگیرد.برگه وکالت نامه قانونی از مهم ترین مدارک مورد نیاز محسوب می شود. همینطور نیاز به اصل و کپی معرفی نامه وی خواهد بود.

نماینده ای که برای ترخیص کالا در گرجستان انتخاب می کنید باید از سوی شرکت بازرگانی معتبری باشد و به امور ترخیص کالا به طور دقیق مسلط باشددر نظر داشته باشید که انتخاب نماینده نامناسب سبب ضرر‌های مالی جبران نشدنی می شود.

مراحل مهم ترخیص کالا در گرجستان:
بخش بعدی که از بخش های مهم در ترخیص کالا در گرجستان محسوب می شود اخذ اطلاعات از اظهارکننده است.بررسی های اخیر نشان داده شده است که در این مرحله باید به قسمت کدگزاری مراجعه شود و مدارک تهیه شده در بخش های قبل به قسمت کدگزاری ارائه داده شود و پس از بررسی مدارک کدهای مربوطه دریافت شود.

در این مرحله همه اسناد مربوط به مالک کالا است و نماینده او نیز باید برگه قانونی وکالت نامه را ارائه دهد.سپس باید ترخیص کار به بخش ورود اطلاعات برود و فرم های اولیه اظهارنامه را دریافت کند.در نظر داشته باشید که به طور کلی برای ترخیص کالا در گرجستان دو سری اظهارنامه نیاز است و فرم شماره یک با فرمی که قرار است در نهایت تهیه شود مطابقت داده می شودو در صورت بروز هر نوع اشکال باید اصلاحات انجام شود.

در صورتی که اطلاعات وارد شده برای کالاهای ممنوعه باشد اقلام توقیف شده و روند ترخیص کالا در گرجستان متوقف می شود.شما می توانید برگه های لازم برای ترخیص کالا در گرجستان را به صورت دستی نیز تنظیم کنیو منعی از این قبیل دیده نمی شود اما در نهایت فرم اظهارکننده باید به ثبت رسمی برسد.

کنترل های گمرکی در ترخیص کالا در گرجستان
بخشی که پس از ثبت اظهارنامه دیده می شود کنترل های گمرکی است، در این بخش تمامی اقلام به صورت فیزیکی کنترل می شودو فرد ارزیاب باید بررسی های لازم بر روی کالا و شرایطی که در اظهار نامه آمده است را تطبیق دهد.وجوه پرداختی در این بخش بررسی می شود و همینطور سایر مقررات نیز لحاظ خواهد شد.

سرویس ارزیابی باید به طور دقیق مشخص سازد که اقلام وارداتی دارای تاریخ هستند و کیفیت این اقلام قابل قبول است یا خیر.ترخیص کار باید بتواند مسیر ترخیص کالا در گرجستان را به طور دقیق طی کندو متوجه باشد که ارزیابی های انجام شده بر روی اقلام اغلب به دو صورت دنبال می شود.

در نهایت پس از ارزیابی از سوی کارشناس برگه تأییدیه اقلام مهر و امضا شده و به صاحب کالا و یا ترخیص کار ارائه می شود.موضوع جالبی که در ترخیص کالا در گرجستان دیده می شود به این صورت است که گاه نیاز به تنظیم دو سری اظهارنامه است که فرم شماره دو آن با فرم شماره یک کمی متفاوت است و به نوعی روند ترخیص کالا در گرجستان سخت گیرانه تر خواهد بود.

مرحله آخر ترخیص کالا در گرجستان
شرایط ترخیص کالا در گرجستان تا به اینجای کار توضیح داده شد و متوجه شدیم که اصول ترخیص کالا در گرجستان به نسبت کشورهای دیگر کمی سختگیرانه تر دنبال می شود.در مرحله آخر باید پرداخت صورت پذیرد و به جرأت می توان گفت که این بخش به نسبت بخش های دیگر دارای حساسیت های بیشتری را در بر دارد.

پس از اینکه ارزیابی سیستمی انجام شود و اظهارنامه به طور دقیق مهر و امضا شد باید به سراغ فیش بانکی بروید. این فیش تمامی هزینه های وارده را برآورد می کند و باید به صندوق دار ارائه شود. در ابتدا اظهارنامه از سیستم فراخوانی می شود مبلغ فیش به طور دقیق برآورد می شود. مبلغ فیش بانکی باید با مبلغی که در سیستم وارد شده است مطابقت داشته باشد و باید بررسی های لازم بر روی آن انجام شود.

در صورت صحیح بودن مبلغ فیش باید اطلاعات ثبت شده در رایانه مرکزی نیز وارد شود و در نهایت زمانی طی می شود تا شرایط به طور دقیق به ثبت نهایی برسد و نتیجه اعلام شود.پس از اعلام نتیجه فرد می تواند نسخه پرینتی ترخیص کالا در گرجستان را به طور کامل دریافت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدرضا حاجی پور:
سلام میخوستم بابت ترخیص کالای خوراکی در گرجستان اطلاعات بدست بیاورم، لطفا با بنده تماس بگیرید.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>