اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاره اروپا یکی از قاره های کوچک اما بسیار ثروتمند در دنیاست، بیشتر کشورهای این قاره از نظر مساحت و جمعیت، نسبتاً کوچک هستند، به استثنای کشور روسیه، که بزرگ ترین کشور دنیا از نظر مساحت است.

در سال 2002، 28 کشور اروپایی تصمیم به استفاده از واحد پولی یکسان به نام یورو گرفتند که از جمله این کشورها می توان آلمان، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، هلند، بلژیک، یونان، استونی و … را نام برد. مردم این قاره به ویژگی سخت کوشی و خستگی ناپذیری شهرت دارند و همین امر باعث شده است که صنعت این قاره فوق العاده پیشرفته باشد، بیشتر اختراع های جهان توسط مردم این قاره انجام شده است، اولین انسان هایی که توانستند پرواز کنند اروپایی بودند و …. همه اینا نشان می دهند که دنیا در حال حاضر به صنعت و تولیدات اروپا نیاز دارد.

از نظر تاریخی و تمدن، فرهنگ و … اروپا یک قاره بسیار محبوب و مقصد تعداد زیادی از گردشگران و جهانگردان است، برج های ایفل در پاریس و پیزا در ایتالیا برای همه در این دنیا نام آشنا و خوشایند هستند. بزرگ ترین موزه های جهان در اروپا قرار دارد. در واقع، کشورهای پیشرفته این قاره، انسان ها را به سفر، تحصیل، زندگی، اشتغال و … در اروپا ترغیب می نماید.

تجّار و سرمایه گذاران ایرانی نیز هم برای تجارت و هم برای تأمین مواد اولیه در صنعت و تولیدات خود، دارای روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای اروپایی هستند. کشورهای ترکیه، سوئیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند، دارای بیشترین صادرات به ایران در میان کشورهای اروپایی هستند و مهم ترین محصولاتی که در سال‌های اخیر، از این کشورها به ایران وارد کرده ایم،

ماشین ها و دستگاه های مکانیکی و محصولات کشاورزی مانند الکترودهای زغالی برای کوره ها، روغن دانه آفتابگردان، روغن خام سویا، ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی با کار خاص، مکمل های دارویی، دانه گندم سخت و الیاف سنتتیک بوده اند. خرید از اروپا، به معنای این است که باید پرداختی هم انجام شود و این یعنی، خیلی ها به دنبال یافتن راه های مناسب برای انتقال وجه به اروپا هستند.

روش های انتقال وجه به اروپا
حواله ارزی نوعی دستور پرداخت است که طبق دستور مشتری، برای انتقال وجوه ارزی در داخل کشور یا خارج از آن، صادر می شود. برای انتقال وجه به اروپا، روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

بانک های کارگزار: صدور حواله ها می تواند از طریق یکی از بانک های کارگزار انجام شود. برای این کار شما به یکی از شعب بانک های مختلف که کارگزاری هایی را در خارج از ایران دارند، مراجعه نموده و درخواست انتقال وجه به اروپا می نمائید.

انتقال بانک به بانک: انتقال بانک به بانک هم یکی دیگر از روش های انتقال وجه به اروپا است. برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید، فرستنده و گیرنده ارز باید در بانک مورد نظر حساب داشته باشند. اگر چنین حسابی را باز کردید، مطمئن شوید که نوع ارزی حساب ها نیز یکسان باشد تا بعداً درگیر بحث کارمزد برای تبدیل ارز نگردید.

سوئیفت: مهم ترین روش برای انتقال وجه به اروپا، استفاده از سیستم سوئیفت است. همه ی بانک های کشورهایی که در اتحادیه اروپا عضویت دارند، با سوئیفت همکارای دارند. سوئیفت یک شرکت تعاونی بین المللی است که در اواخر دهه 1950، توسط 239 بانک از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی تأسیس شده است.

امروزه حدود 9700 بانک از بیش از 200 کشور جهان در سوئیفت عضویت دارند. پیشرفت عظیمی که در استفاده از سوئیفت در سراسر دنیا وجود دارد، به دلیل ویژگی های خوب آن از جمله سرعت بسیار بالا، امنیت فوق العاده، پایین بودن هزینه ها، استاندارد بودن، امکان دسترسی آسان و … است. در شبکه سوئیفت، پیام از طریق یک فناوری به نام شبکه سوئیچینگ بسته ای ارسال می گردد. در این فناوری، داده‌های ارسال شده به جزء های ریز تقسیم می شوند به طوری که آدرس مقصد در هر کدام از این جزء ها وجود داشته باشد.

سپس این اجزاء به مقصد رفته و در آنجا به یکدیگر متصل می گردند. به این ترتیب، امنیت فوق العاده سوئیفت ایجاد می گردد. تا زمانی که این داده ها در مقصد به یکدیگر متصل و پیام را تشکیل ندهند، امکان بازیابی پیام توسط هیچ کسی وجود ندارد. چون ایران نیز در حال حاضر در سوئیفت عضو است، این روش بهترین روش برای انتقال وجه به اروپا است.

کارت های نقدی پیش پرداخت شده: یکی دیگر از روش های انتقال وجه به اروپا، استفاده از کارت های نقدی پیش پرداخت شده است. برای استفاده از این کارت ها، ابتدا کارت را از یکی از شعب بانک های عامل تهیه و مبلغی را به حساب کارت واریز می کنید. حال می توانید در هر مقصد دلخواه خود در اروپا، از این کارت ارز مورد نظر خود را دریافت نمائید. البته بعضی از این کارت ها را می توانید برای خرید نیز در فروشگاه ها مورد استفاده قرار دهید.

صرافی ها: روش دیگر برای انتقال وجه به اروپا، اقدام از طریق صرافی های مجاز است. بعضی از صرافی ها فقط در داخل ایران شعبه دارند و تنها می توانید با مراجعه به شعبه این صرافی یا تماس با اپراتور مربوطه، درخواست حواله ارزی نمایید. اما بعضی دیگر از آنها، شعبه های فعالی را در کشورهای دیگر خصوصاً تعدادی از کشورهای اروپایی دارند و شما از طریق مراجعه یا تماس با شعبه آن در خارج، می توانید به صورت حضوری ارز تهیه کنید.

وسترن یونیون: روش دیگر برای انتقال وجه به اروپا، استفاده از خدمات شرکت وسترن یونیون است. این شرکت به دلیل داشتن شعبه های زیاد در سراسر دنیا، یکی از روش های بسیار عالی برای حواله ارزی به خارج از کشور است، اما متأسفانه چون در ایران شعبه ندارد و به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی دهد، برای استفاده از این خدمات ناگزیر به اقدام از طریق صرافی هایی هستید که کارگزاری های آنها در خارج از ایران به ویژه کشوری مانند امارات به وسترن یونیون دسترسی دارند.

مانی گرام هم یک سیستم مشابه با وسترن یونیون، اما در بیشتر مواقع کمی ارزان تر است که البته آن نیز در ایران خدماتی ارائه نمی دهد.

پی پال: روش دیگر برای انتقال وجه به اروپا، استفاده از سیستم پی پال است. پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا است که مهم ترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. شما با استفاده از سامانه پی پال، می توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند چک یا حواله نقدی، به صورت اینترنتی و آنی حواله مورد نیاز خود را انجام دهید. متأسفانه در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی مورد تحریم آمریکا (از جمله ایران)، خدمات ارائه نمی دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>