اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جمهوری فدرال آلمان، یکی از کشورهای بزرگ قاره اروپا است که قدمتی کهن دارد. آلمان بزرگ ترین اقتصاد ملی در اروپا است، به همین دلیل از سالیان گذشته، افراد زیادی از سراسر دنیا آرزوی سفر، ادامه تحصیل، کار، زندگی، سرمایه گذاری و … در آلمان را دارند. کارخانه های این کشور، سال های سال است میزبان متقاضیان کار از سراسر دنیا خصوصاً کشورهایی مانند ترکیه و ایران هستند.

اقتصاد رو به رشد، فعالیت های نوآورانه، بدون خطر، بدون فساد و مجرب آلمان همه دنیا را مجذوب ساخته و سرمایه دارن ایرانی را نیز به آن واداشته است تا این کشور را به عنوان یکی از اولین مقصدهای خود برای تجارت در نظر بگیرند.

از میان 500 شرکت بزرگ دنیا از لحاظ سرمایه، 37 تای آنها در آلمان است و  این آمار برای این کشور فوق‌العاده می باشد. دانشگاه های آلمان بورس های تحصیلی ویژه ای برای علاقه‌مندان و نوابغ فراهم می‌آورند به طوری که متقاضیان تحصیل در آلمان روز به روز بیشتر می شود.

از طرف دیگر تحصیلات چند ساله راه را برای اخذ اقامت دائمی در این کشور هموار می کند و این نیز باعث افزایش علاقه مندان به تحصیل در آلمان شده است. واحد پول آلمان قبل از سال 2002 میلادی مارک نام داشت، اما از اول ژانویه این سال رسماً یورو به عنوان واحد پول این کشور انتخاب شده است.

همه آنچه بیان شد، نشان دهنده حجم بالای مبادلات ارزی بین ایران و آلمان، و نیاز روز افزون به حواله یورو به آلمان است. دانشجویان، گردشگران، تجّار و کارگرانی که از ایران به آلمان سفر کرده و آنجا ساکن هستند، ممکن است روزانه باعث گردش مالی بسیار بالایی بین ایران و آلمان باشند.

حواله یورو به آلمان
اولین گزینه برای حواله یورو به آلمان، برقراری ارتباط با صرافی های دارای مجوز رسمی و طی مراحل مربوط به انتقال وجه است.

بیشتر صرافی های ایرانی برای اینکه به راحتی، با سرعت بالا و اطمینان کامل حواله جات ارزی مثل حواله یورو به آلمان را انجام دهند، حساب هایی را در بانک های معتبر برخی از کشورها مانند چین و امارات دارند و می توانند از طریق این حساب ها، به صورت آنی مبلغ درخواستی شما را به حساب های کشور آلمان حواله نمایند.

کافیست با حضور در صرافی یا برقراری تماس از طریق تلفن یا ایمیل، گفتگوی آنلاین با اپراتور پشتیبان درخواست خود را مبنی بر حواله یورو به آلمان اعلام کنید. صرافی مشخصات فرستنده، گیرنده و مبلغ را از شما گرفته و مقدار ارز معادل آن را به حساب مورد نظر در آلمان واریز می کند.

طبیعی است که با توجه به مبلغ درخواستی شما، کارمزدی نیز توسط صرافی دریافت خواهد شد که البته به دلیل سرعت بالای انتقال پول (که عموماً کمتر از 24 ساعت است)، ارزش آن را دارد.

توجه داشته باشید که این مراحل را می توانید به صورت بالعکس نیز تجربه کنید. یعنی اگر مبلغی را در آلمان دارید، می توانید از طریق واریز این مبلغ به حساب صرافی های معتبر، معادل ریالی آن را در ایران دریافت نمایید. همین امر باعث شده است که تجار و سرمایه داران آلمانی نیز بتوانند به راحتی با شرکت های ایرانی همکاری و معامله نمایند.

دومین گزینه برای انجام حواله یورو به آلمان، استفاده از سوئیفت است. سوئیفت نوعی حواله بانکی است که سرعت انتقال در آن فوق العاده بالا و در عین حال، بسیار امن است و می تواند برای انجام تبادلات ارزی بین شعب مختلف بانک ها مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده از سوئیف، هر کشور برای اینکه بتواند به سیستم جهانی متصل شود، دارای یک نقطه دسترسی می شود. ایران نیز در این سیستم عضویت دارد و SPA ایران در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

گزینه سوم برای حواله یورو به آلمان، استفاده از شرکت وسترن یونیون است. با اینکه متأسفانه به دلیل اِعمال تحریم های متفاوت اقتصادی علیه ایران توسط دولت ایالات متحده، فعالیت های شرکت وسترن یونیون در ایران متوقف شده است، اما بعضی از صرافی ها با ایجاد و همکاری با گارگزاری های متعبر در کشورهایی مانند مالزی، عراق، امارات و …، امکان انجام حواله وسترن یونیون را برای کاربران ایرانی نیز میسر ساخته اند.

گزینه بعدی برای حواله یورو به آلمان استفاده از کارت های نقدی پیش پرداخت شده است. شما این کارت‌ها را در ایران با مبلغ دلخواه خود شارژ می کنید و می توانید در آلمان آن را به وجه نقد تبدیل کنید یا حتی مانند یک کارت بانکی معمولی در خریدهای خود از آن استفاده نمایید.

البته برای فعال سازی این کارت ها نیز باید مبلغی را به عنوان کارمزد بپردازید که در مقابل خدمات ارائه شده توسط آنها، مبلغ زیادی نخواهد بود.

روش بعدی برای حواله یورو به آلمان، اقدام از طریق بانک تجارتی ایران و اروپا (Europäisch-Iranische Handelsbank) که eih BANK نیز نامیده می شود، است. تأسیس این بانک در سال 1971 میلادی با سرمایه اولیه ای برابر شش میلیون مارک و با همت تعدادی از تجّار آلمانی و برای سهولت بخشیدن به روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و اروپا، خصوصاً آلمان، انجام شده است.

دفتر مرکزی این بانک در شهر هامبورگ آلمان (دومین شهر بزرگ آلمان و سومین بندر بزرگ اروپا) واقع است. تأسیس و فعالیت این بانک به قبل از انقلاب اسلامی می رسد اما با این وجود، این بانک اولین و تنها بانک اروپایی است که در سال 2005 میلادی اولین شعبه خود را در جزیره کیش افتتاح و آغاز به فعالیت در ایران نمود.

در حال حاضر این بانک در شهر تهران نیز شعبه دارد و فعالیت خود در این شهر نیز ادامه می دهد. بانک صنعت و معدن، بانک های ملت و تجارت نیز از سهامداران عمده این بانک هستند و هیأت عامل ایرانی آن توسط بانک صنعت و معدن انتخاب می شود.

مهم ترین خدمات این بانک در ایران شامل افتتاح حساب های جاری و سپرده، اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت نامه های ارزی، امور مربوط به صادرات و واردات، صدور کارت های اعتباری، پرداخت های داخلی و بین المللی و … می باشد.

امیدواریم بانک ایران و اروپا در تسهیل معاملات ایران با کشورهای اروپایی، آسیایی و سایر کشورهای سراسر دنیا که در حال حاضر به دلیل وجود تحریم های مختلف، بسیار سخت شده است، کمک شایانی به سرمایه گذاران ایرانی نماید تا شاهد افزایش هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایران با جهان و رونق اقتصاد کشور باشیم.

اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل یا سفر به آلمان و یا تجارت با شرکت های آلمانی هستید، امیدواریم مطالب بیان شده بتوانند در معرفی روش های مختلف برای انتقالات مالی و حواله یورو به آلمان شما را یاری نموده باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یاشا:
در زمینه جابجایی یورو بصورت دستی در المان فعال هستم اگر لز نظر قیمت به توافق برسیم میتونیم با هم همکاری گسترده ای داشته باشیم.با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

آرمين سليمي:
سلام وقتتون بخير واقعيت من يه مقدار پول نقد يورو دارم و ميخواستم به ايران منتقل كنم به اين صورت كه يوروي نقد در آلمان تحويل صراف بدهم و در ايران يورو نقد تحويل بگيرم. ميخواستم بپرسم كه شما چگونه ميتونيد به من كمك كنيد براي انجام اين كار. ارادتمند
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>