اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حواله ارزی نوعی دستور پرداخت است که طبق دستور مشتری، برای انتقال وجوه ارزی در داخل کشور یا خارج از آن، صادر می شود.

برای حواله یورو به اروپا، روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

سوئیفت: مهم ترین روش برای حواله یورو به اروپا، استفاده از سیستم سوئیفت است. همه ی بانک های کشورهایی که در اتحادیه اروپا عضویت دارند، با سوئیفت همکاری دارند. سوئیفت یک شرکت تعاونی بین المللی است که در اواخر دهه 1950، توسط 239 بانک از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی تأسیس شده است. امروزه حدود 9700 بانک از بیش از 200 کشور جهان در آن عضو هستند.

پیشرفت عظیمی که در استفاده از سوئیفت در سراسر دنیا وجود دارد، به دلیل ویژگی های خوبی است که سوئیفت از آنها برخوردار می باشد، و از آن جمله می توان به سرعت بسیار بالا، امنیت فوق العاده، پایین بودن هزینه ها، استاندارد بودن، امکان دسترسی آسان و … نام برد.

در شبکه سوئیفت، پیام از طریق یک فناوری تحت عنوان شبکه سوئیچینگ بسته ای ارسال می گردد. در این فناوری، داده های ارسال شده به جزء های ریز تقسیم می شوند به طوری که آدرس مقصد در هر کدام از این جزء ها وجود داشته باشد. سپس این اجزاء به مقصد رفته و در آنجا به یکدیگر متصل می گردند.

به این ترتیب، امنیت فوق العاده سوئیفت ایجاد می گردد. چون ایران نیز در حال حاضر در سوئیفت عضو است، این روش بهترین روش برای حواله یورو به اروپا است.

بانک های کارگزار: صدور حواله ها می تواند از طریق بانک های کارگزار انجام شود. برای این کار شما به یکی از شعب بانک های مختلف که کارگزاری هایی را در خارج از ایران دارند، مراجعه نموده و درخواست حواله یورو به اروپا می نمائید.

وسترن یونیون: روش دیگر برای حواله یورو به اروپا، استفاده از شرکت وسترن یونیون است. این شرکت به دلیل داشتن شعبه های زیاد در سراسر دنیا، یکی از روش های بسیار عالی برای حواله است، فقط متأسفانه چون در ایران شعبه ندارد و به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی دهد، برای استفاده از این خدمات ناگزیر به اقدام از طریق صرافی هایی هستید که کارگزاری های آنها در خارج از ایران به ویژه کشوری مانند امارات به وسترن یونیون دسترسی دارند.

انتقال بانک به بانک: انتقال بانک به بانک هم یک روش خوب برای حواله یورو به اروپا است. در این روش، شما و دریافت کننده حواله باید در بانک هایی که تبادلات ارزی دارند، دارای حساب باشید. حال کافیست درخواستی مبنی بر برداشت وجه از حساب شما و واریز همان وجه به حساب دریافت کننده، به بانک ارائه دهید.

پی پال: روش دیگر برای حواله یورو به اروپا، استفاده از سیستم پی پال است. پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا است که مهم ترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. شما با استفاده از سامانه پی پال، می توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند چک یا حواله نقدی، به صورت اینترنتی و آنی حواله مورد نیاز خود را انجام دهید. متأسفانه در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی مورد تحریم آمریکا (از جمله ایران)، خدمات ارائه نمی دهد.

کارت های پیش پرداختی و صرافی ها: روش های دیگر برای حواله یورو به اروپا، استفاده از کارت های نقدی پیش پرداخت شده و اقدام از طریق صرافی های مجاز است. بعضی از صرافی ها فقط از داخل ایران به شما خدمات ارائه می دهند، یعنی فقط در ازای دریافت وجه از شما، مبلغ ارزی برابر با آن را به حساب دریافت کننده پول در خارج از کشور واریز می کنند.

بعضی دیگر در تعدادی از کشورهای اروپایی شعب فعالی دارند که شما در خارج از کشور می توانید با مراجعه مستقیم به این شعب، اقدام به دریافت ارز نمایید. در مورد کارت های نقدی پیش پرداخت شده هم اگر در شرایط تحریم نباشیم، تعدادی از بانک های ایرانی خصوصاً شعب ارزی بانک ملی و بعضی از صرافی ها از طریق شعب خود در خارج از ایران، اقدام به صدور این کارت ها می کنند.

به این ترتیب می توانید با واریز مبلغ به حساب این کارت ها در ایران، در خارج از ایران برداشت وجه انجام دهید. خوشبختانه این روش نیز، مانند استفاده از سوئیفت، پی پال و وسترن یونیون دارای امنیت بالایی است.

با شرکای خود در تماس باشید و به تجارت و تحصیل خود ادامه دهید. با وجود اینکه در حال حاضر تحریم های زیادی علیه ایران وجود دارد، اما هنوز راه های زیادی هم برای تبادلات ارزی و حواله یورو به اروپا پیش روی شماست.برای موفقیت باید این را بدانیم که نباید دست از تلاش برداریم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ساسان محمدی:
سلام من میخوایتم ۳۰۰ یورو‌به یه خوابگاه در اتریش حواله بزنم
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>