اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دانشجویان ایرانی، چین را به عنوان مقصدی برای کسب علم انتخاب می کنند (و البته در عین حال، همین امر باعث جذب دانشجو از چین در دانشگاه های کشورمان نیز می شود). با وجود جمعیت زیادی که در چین وجود دارد، نرخ بیکاری در چین تنها 4٫1 درصد است و این نرخ پایین عامل عمده ای در ترغیب نیروهای جویای کار درکشورهایی مانند ایران است که نرخ بیکاری در آن چند برابر این رقم است.

اینها همه نشان می دهند که تبادلات ارزی ایران و چین بسیار بالاست و حواله یوان به چین، برای سرمایه گذاران و تاجرین، دانشجویان و … دارای اهمیت بسزایی است.

بانک های چینی به سیستم های بین المللی اتصال دارند و این موجب شده است که کاربران ایرانی در تلاش برای حواله یوان به چین از طریق سیستم هایی که به آنها دسترسی دارند، اندکی دچار مشکل شوند.

حتی اخیراً متأسفانه بانک های چینی در ارائه ارز به کاربران ایرانی حتی دانشجویان، خودداری می کنند زیرا بر اساس بخشنامه FATF ریسک ایران را بالا می دانند. به همین دلیل، مردم به دنبال راه های بهتری برای انجام حواله ارزی خود هستند.

یکی از این روش ها، اقدام از طریق صرافی های مجاز با مجوز رسمی از طرف دولت است. شما می توانید با افتتاح حساب در یکی از بانک های چینی، به راحتی از صرافی بخواهید مبلغ درخواستی شما را به این حساب واریز نماید.

صرافی ها می توانند از طریق حساب هایی که در بانک های چینی دارند، با یک انتقال وجه ساده از حساب به حساب، مبلغ درخواستی شما را در اسرع وقت به حساب مورد نظر شما واریز نمایند. همچنین برای ارسال حواله یوان به چین می توانید از سوئیفت و وسترن یونیون نیز استفاده کنید.

خوشبختانه ایران در سوئیفت عضویت دارد و این باعث شده است شما بتوانید در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه، همچنین با امنیت بسیار بالا، پیام ارزی خود را به هر شعبه بانکی در چین که مایل هستید، ارسال نمایید.

در مورد وسترن یونیون، متأسفانه ارائه خدمات در ایران بعد از اعمال تحریم های اقتصادی متوقف شده است، اما صرافی های مجاز و معتبری هستند که دارای کارگزاری هایی در کشورهای مختلف به ویژه چین هستند و همین امر باعث شده است که از طریق تماس با صرافی مورد نظر، و ارائه درخواست مبنی بر حواله یوان به چین، اطلاعات مربوط به گیرنده ارز، نام شهر و مبلغ درخواستی، بتوانید در سریع ترین زمان ممکن اقدام به تبادلات ارزی مورد نیاز خود کنید. طبیعی است که در قبال انجام خدمات مورد نیاز، موظف به پرداخت مبلغی تحت عنوان کارمزد به صرافی ها هستید.

روش دیگری نیز که برای تبادلات ارزی وجود دارد، حواله TT است. حواله TT به معنی انتقال تلگرافی پول است و به دلیل محدودیت موجود به واسطه تحریم ها برای تبادلات ارزی ایران، استفاده از حواله TT بسیار متداول شده است.

مزیت های حواله یوان به چین
حواله یوان به چین دارای ویژگی های عمده ای است، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

اول اینکه شما محدودیتی در میزان حواله ندارید. این در حالی است که برای حواله سایر ارزها، محدودیت‌هایی اعمال می شوند.

دوم اینکه اگر به صورت آنلاین اقدام به حواله نمایید، بدون کارمزد خواهد بود. همچنین کارمزد تبدیل یوان به ریال، نسبت به سایر ارزها بسیار پایین است.

سوم اینکه حواله یوان به چین بسیار با صرفه تر از حواله دلار یا یورو به چین است (البته این در حالی است که چون دلار و یورو ارز محسوب می شوند،

دولت چین از حواله هایی به صورت دلار و یورو استقبال می کند و به کسانی که بتوانند حواله دلار یا یورو دریافت کنند، جایزه صادراتی اهدا می کند، چون بانک های چینی در ازای تبدیل دلار یا یورو به یوان، از شما کارمزد دریافت خواهند نمود.

چهارم اینکه اگر شما یا شخص دیگر، شرکتی ثبت شده در چین داشته باشید، می توانید با استفاده از حساب شرکتی خود، به راحتی اقدام به حواله یوان به چین نمایید.

پنجم اینکه، در حواله یوان به چین هیچ گونه مشکلی مانند تحریم یا بلوکه شدن پول اتفاق نمی افتد.

مورد آخر اینکه، حواله کردن یوان به چین به دلیل تبادلات تجاری رسمی بین این دو کشور، بسیار سریع انجام می شود.

البته در کنار این مطلب، باید تأکید کنیم که به دلیل وجود بعضی مقررات سنگین، بعضی از تجّار به جای حواله یوان به چین به طور مستقیم، اقدام به انجام این کار از طریق کشور هنگ کنگ می نمایند.

مشکلات موجود در حواله کردن یوان به چین
اولاً در حواله یوان به چین، مالیات به آن تعلق می گیرد چون یوان پول ملی چین است.بعضی از شرکت های معتبر و بین المللی چینی، ترجیح می دهند به جای یوان، دلار یا یورو برای آنها حواله شود و در صورت حواله یوان، حدودا 10-20 درصد مبلغ ریالی بیشتری را باید نسبت به دلار و یورو پرداخت کنید. برای رفع این مشکل نیز، سرمایه داران ایرانی اقدام به حواله از طریق هنگ کنگ و دبی می کنند.

برای حواله یوان به چین، نیاز به نام گیرنده حواله یا در واقع صاحب حساب است و این اندکی دردسر ایجاد می کند، زیرا عموماً فقط تصویر نام شخص گیرنده در دسترس است.
چون در حواله یوان به چین، به جای حساب شرکتی، حواله به حساب یک شخص ارسال می گردد، این نوع حواله دارای ریسک بیشتری نسبت به حواله های دلار و یورو است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>