اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت ترخیص کالا از گمرک خوب را بشناسیم
امروز شرکت های مختلفی هستند که در زمینه ترخیص کالا فعالیت می کنند اما دیده می شود که پس از ترخیص کالا یک سری از محاسبه ها طبق استاندارد پیش نرفته است و این موضوع از دید صاحب کالا بسیار بد و مشکل ساز است. به این ترتیب یک ترخیص کار خوب باید بتواند تمامی شرایط ترخیص را به طور دقیق بررسی کند.

یکی از وظایف شرکت ترخیص کالا از گمرک معتبر گزارش نویسی هر یک از مراحل شرکت ترخیص کالا از گمرک است که باید طبق اصول دنبال شود. در نظر داشته باشید که اقلامی که در گمرک وارد مرحله ترخیص می شوند باید یک سری ویژگی ها داشته باشند و بعضاً نیاز به مجوزهای بهداشتی است که همگی باید زیر نظر شرکت ترخیص کالا از گمرک پیگیری شود.

بهترین شرکت ترخیص کالا از گمرک
یک سری نکات مهم در خصوص ترخیص کالا وجود دارد که باید توسط شرکت ترخیص کالا از گمرک به طور دقیق ترتیب اثر داده شد. بنابراین اگر شرکتی این سری از نکات را رعایت نکند قطعاً از دسته شرکت های معتبر در این زمینه محسوب نمی شود.

اولین و مهم ترین اصلی که شرکت ترخیص کالا از گمرک باید بداند تسلط کامل به اصطلاحات ترخیص کالا است، گاه استفاده از اصطلاحات نامناسب سبب می شود که پروسه ترخیص کالا به صورت اشتباه دنبال شده و یا دچار مشکل شود.

یکی از اصطلاحات بسیار مهم در این مسیر ارزش کالای صادراتی در گمرک است که شرکت ترخیص کالا از گمرک باید بداند که معیارهای ارزش گذاری به چه صورتی است.

هر کالایی که در لاین صادرات به گمرک قرار می گیرد دارای یک قیمتی است که طبق قرارداد تعیین شده است. این گزینه به معنی ارزش کالا نیست! اینجاست که اهمیت اصطلاحات ترخیص کالا به طور دقیق مشخص می شود. ارزش کالا باید از سوی گمرک، بانک و همینطور سازمان های دیگر میز مشخص شود و اظهارنامه های صادراتی بر اساس همین قیمت ها تنظیم می شود.

بررسی ارزش گمرکی در شرکت ترخیص کالا از گمرک
شرکت ترخیص کالا از گمرک باید بتواند دید صحیحی به بررسی ارزش گمرکی کالا داشته باشد در واقع ارزش کالای ورودی بسیار مهم است.

وقتی صحبت از ارزش گمرکی کالا می شود در وهله اول منظور بهای سیف کالا است یعنی بهای خرید کالا در مبدأ و همراه هزینه بیمه و حمل و نقل و رد نهایت هزینه باربری. در این بین یک سری هزینه های مربوط به افتتاح اعتبار و یا ویزای بروات نیز موجود است.

در صورتی که از امتیاز نقشه استفاده شده باشد و مدل و علامت‌گذاری های بازرگانی نیز برآورد شده باشد باید هزینه های آن به طور دقیق برآورد شود. در نظر داشته باشید که اسناد تسلیمی صاحب کالا باید توسط شرکت ترخیص کالا از گمرک به طور دقیق تعیین شده و بر اساس نرخ ارز و شرایط برابری اعلام شده از سمت بانک مرکزی اظهارنامه تنظیم شود.

شرکت ترخیص کالا از گمرک باید به طور دقیق بداند که اسناد حمل چیست. بارنامه برگه ای است که در آن سند قرار داد حمل، رسید و دریافت کالا و همینطور سند مالکیت به طور دقیق لحاظ می شود. این سند دارای زمان مشخصی برای ادعای خسارت های ناشی از حمل و نقل بار است که شرکت بیمه می تواند آنها را پوشش دهد.

انواع اظهارنامه در شرکت ترخیص کالا از گمرک
قوانین شرکت ترخیص کالا از گمرک به این صورت است که بتواند در خصوص انواع اظهارنامه تصمیم گیری صحیحی داشته باشد.

اظهارنامه کالا به برگه ای گفته می شود که بر روی آن اظهاری نوشته شده است که در واقع اشخاص ذینفع در آن به طور دقیق مشخص شده اند و روش گمرکی که در باید کالا طبق ان پیش برود نیز اجرا می شود. یک سری مشخصات نیز از نظر گمرک برای اجرای این روش بسیار نیاز است که باید به طور دقیق قید شود.

اظهارنامه ورود و خروج به برگه ای گفته می شود که توسط یک شخص که مسئول حمل و نقل است باید در زمان ورود و خروج حمل و نقل اقلام به بخش مربوطه ارائه داده شود و در این برگه یک سری مشخصات لازم در خصوص نوع وسیله حمل و نقل، مسیر سفر و کالاهای توشه ای و همینطور نوع بار قید شده است. در نظر داشته باشید که شرکت ترخیص کالا از گمرک باید بتواند این اظهارنامه را به طور دقیق تنظیم کند.

اظهارنامه گمرکی به برگه ای گفته می شود که کل اطلاعات موجود به صورتی بر روی آن قید شده باشد که از نظر گمرک قابل قبول باشد قطعاً تنظیم این نوع اظهار نامه باید توسط یک شرکت ترخیص کالا از گمرک خوب و استاندارد صورت پذیرد.

در روند کاری شرکت ترخیص کالا از گمرک باید اظهارنامه مبدأ نیز ترتیب اثر داده شود در نظر داشته باشید که اظهارنامه مبدأ به گزینه ای گفته می شود که در واقع شرح مقتضی در رابطه با کالاهای ساخته شده از جوانب مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و مثلاً سازنده کالا، تولید کننده آن تهیه کننده و صادر کننده و همینطور فاکتورهای تجاری همگی در این اظهار نامه دیده می شود.

ارتباط با شرکت ترخیص کالا از گمرک
شما برای هر نوع سؤال می توانید به طور مستقیم با شرکت ترخیص کالا از گمرک ارتباط بگیرید در نظر داشته باشید که ترخیص کالا باید به صورت روتین پیش برود و وقفه بین هر مرحله به نظر صاحب کالا خواهد بود قطعاً هزینه بر است. در نظر داشته باشید که وقتی می خواهید شرکت ترخیص کالا از گمرک خوب انتخاب کنند در ابتدای اول باید معیارهای سنج شرکت ترخیص کالا از گمرک را بدانیم و سپس رزرو را به مرحله تأیید برسانیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>