اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش های اصلی حواله پوند به انگلیس
اولین روش برای حواله پوند به انگلیس، اقدام از طریق صرافی هاست. صرافی های ایرانی به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی ایران، حساب هایی را در بانک های کشورهای دیگر مانند چین و مالزی دارند.

زمانی که شما با حضور در صرافی یا انجام درخواست به صورت اینترنتی، تقاضای حواله پوند به انگلیس میکنید، صرافی از شما نام و نام خانوادگی دریافت کننده حواله، نام شهر، نام بانک و طبیعتاً شماره حساب دریافت کننده را سؤال می کند و شما می توانید با ارائه این اطلاعات و تکمیل فرم های لازم و البته میزان مبلغ درخواستی، اقدام به حواله نمایید.

البته متأسفانه برخی از صرافی ها از حواله مبالغ خیلی کم، خودداری می کنند اما بعضی دیگر از صرافی ها هیچ محدودیتی برای مبلغ ارسالی قرار نمی دهند.

صرافی ها اغلب با بانک های بزرگی در انگلستان از جمله HSBC، Lloyd، Royal bank و Barclays تبادلات ارزی دارند. پس گیرنده ارز برای انجام حواله از طریق صرافی ها، باید حسابی در یکی از این بانک ها داشته باشد.

دومین روش برای حواله پوند به انگلیس، استفاده از واریز نقدی به حساب است. خوشبختانه تعدادی از بانک‌های انگلستان از جمله Lloyd با کاربران ایرانی همکاری می کنند. شما می توانید به طور مستقیم از طریق بانک ها و صرافی ها، به حساب هایی در این بانک واریز نقدی انجام دهید.

روش بعدی، انتقال به صورت حساب به حساب است. در بعضی از بانک ها این امکان وجود دارد که شما با برداشت مبلغی پول از یک حساب، آن را به طور مستقیم به یک حساب بانکی دیگر منتقل نمایید. برای انجام این کار شما می توانید با حضور در بانک یا به صورت تلفنی اقدام کنید و یا می توانید از طریق اینترنت و به صورت آنلاین اقدام به درخواست حواله پوند به انگلیس نمایید. برخی از مؤسسات برای انجام این خدمات، مبالغی را هم تحت عنوان کارمزد از شما دریافت می کنند.

یکی دیگر از روش های حواله پوند به انگلیس استفاده از سوئیفت است. سوئیفت یک پیام ارزی است که میان بانک هایی در داخل و خارج ارسال می گردد. سوئیفت دارای ویژگی های سرعت بسیار بالا، امنیت فوق العاده، پایین بودن هزینه ها، استاندارد بودن، امکان دسترسی آسان و … است. برای استفاده از سوئیفت، کشورها نیاز به نقطه دسترسی دارند تا بتوانند خدمات سوئیفت را به کاربران داخل کشور ارائه نمایند.

خوشبختانه ایران نیز در سوئیفت عضو است و نقطه دسترسی آن در بانک مرکزی قرار دارد. هد مؤسسه ای برای اینکه بتواند خدمات سوئیفت را به کاربران خود ارائه دهد، باید یک سوئیفت کد داشته باشد. شما در انجام حواله بانک، باید این سوئیفت کد را برای بانک مقصد بدانید و در فرم مربوطه مرقوم کنید. در حال حاضر حدود 30 بانک و مؤسسه ایرانی به سوئیفت متصل هستند.

یکی دیگر از روش های حواله پوند به انگلیس، وسترن یونیون است. این شرکت که یکی از معروف ترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه انتقالات الکترونیکی و نقدی ارز است، می تواند بسیار سریع تر از بانک ها و بدون قوانین دست و پاگیر موجود در بانک، مبلغ درخواستی شما را به حساب مورد نظرتان واریز می نماید.

دریافت کننده نیز می تواند به هر شعبه ای از وسترن یونیون که در شهر مقصد وجود دارد، مراجعه و حواله خود را دریافت نماید. البته در نظر داشته باشید که به دلیل سرعت واریز این شرکت ها نسبت به بانک ها، هزینه ی کارمزدی که دریافت می کنند هم طبیعتاً بیشتر از بانک ها است.

البته متأسفانه به دلیل تحریم های موجود، در حال حاضر این شرکت در ایران نمایندگی ندارد و تنها بعضی از صرافی های دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می توانند حواله مورد نظر شما را از طریق شعب و کارگزاری های خود در خارج از کشور، به این شرکت رسانده و مراحل انجام آن را پیگیری نمایند.

روش بعدی، استفاده از سیستم پی پال است. پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا است که مهم ترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. شما با استفاده از سامانه پی پال، می توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند چک یا حواله نقدی، به صورت اینترنتی و آنی حواله مورد نیاز خود را انجام دهید. متأسفانه در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی مورد تحریم آمریکا (از جمله ایران)، خدمات ارائه نمی دهد.

روش بعدی استفاده از کارت های پیش پرداختی است. این نوع حواله پوند به انگلیس نیز در همه نقاط دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، در داخل کشور یک کارت نقدی پیش پرداختی تهیه و مبلغ مورد نظر خود را به آن واریز می نمایید. بعد از حضور در مقصد، می توانید پول موجود در کارت را به صورت نقدی دریافت کنید. همچنین استفاده از این کارت ها یک ویژگی خوب نیز دارد و آن اینکه از این کارت ها می توانید مانند کارت های بانکی معمولی، برای خرید در فروشگاه ها و … استفاده کنید. البته باید مبلغی را برای فعال سازی این کارت پرداخت کنید که در مقابل سهولتی که برای شما ایجاد می کند، ناچیز به شما می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
وحید عزیزی :
چگونه میتوان فهمید شماره حواله دریافتی صحیح است وبنام خودشخص است حواله از خارج کشور فرستاده شده توسط HSBC
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>