اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دلایل رونق گمرک امام خمینی
این گمرک از بزرگ ترین و پر رونق ترین حوزه های گمرکی در تهران محسوب می شود، این حوزه گمرکی تنها در مسیر اقلامی که از طریق هوایی انتقال می یابند اختصاص یافته شده است. در این گمرک 6 حوزه فعالیتی دیده می شود که حوزه های شماره 1 و 2 تجاری هستند، حوزه شماره 3 مربوط به امانات پستی بوده و حوزه چهارم برای مسیر های مسافری است. حوزه های 5 و 6 برای نفت هستند.

در این گمرک فعالیت ها به صورت شبانه روزی است و واردات قطعی، موقت و همینطور صادرات به صورت سریع، فریت و ترانزیت صورت می پذیرد.بر طبق آمار دیده شده در خصوص ترخیص کالا در این گمرک اینطور به نظر می رسد که بیش از 1 و نیم میلیون تن واردات کالا و ترخیص داشته ایم.

قوانین ترخیص از گمرک امام خمینی
در ترخیص از گمرک امام خمینی در ابتدا اقلامی که حجم زیادی ندارند و وزن آنها نیز متوسط است در الویت قرار می گیرد، از سمت دیگر اقلامی که نیاز به پرواز های هوایی دارند در الویت قرار دارد.

حمل و نقل سریع و ایمن از قوانین مهم ترخیص از گمرک امام خمینی محسوب می شود. این گمرک به فرودگاه مهرآباد بسیار نزدیک است و دسترسی به آن آسان است. ر نظر داشته باشید که همجواری گمرک به جاده های ترانزیتی بر ارزش آن افزوده است.

در بخش ترخیص از گمرک امام خمینی انبار بسیار عالی و ایمن دیده می شود به طوری که قفسه بندی مطمئنی فراهم شده است و ارتفاع آن از سطح زمین 15 متر است. در این گمرک انواع انبار وجود دارد که هر یک دارای مشخصه های خاصی هستند. مثلاً انبار هایی مسقف و مکانیزه، سیستم های مجهز در برابر آتش سوزی، سیستم های سردخانه مدرن برای کالاهای فاسد شدنی همگی در بخش ترخیص از گمرک امام خمینی دیده می شود.

تمامی بخش های ترخیص از گمرک امام خمینی مجهز به ابزارهای کامپیوتری کنترل فرآیند هستند.

مراحل ترخیص از گمرک امام خمینی
ترخیص از گمرک امام خمینی دارای یک سری مراحل مشخص است. در وهله اول باید تشریفات گمرکی صورت بگیرد، و محموله مورد نظر تحویل گرفته شود. مدارکی که برای ترخیص از گمرک امام خمینی وجود دارد به این شکل است که در ابتدا باید قبض انبار تنظیم شود، سپس نوبت بررسی بارنامه است، پروفرما و لیست عدل بندی از دسته مدارک بسیار مهم برای ترخیص از گمرک امام خمینی است. گواهی مبدأ برای انجام ترخیص از گمرک امام خمینی ضروری است.

شاید برایتان سؤال باشد که چرا عده ای ترخیص از گمرک امام خمینی را برعهده شرکت های مختلف می‌گذارند؟ مبرهن است که ترخیص کالا امری تخصصی است و ارزش و اهمیت آن بسیار زیاد است. در نظر داشته باشید که در این راستا کار باید توسط فردی خبره صورت بگیرد، ترخیص کار باید با تجربه باشد و منظم و دقیق کار کند. او باید بتواند تمامی پیچیدگی های موجود را به آسانی بگذراند.

فرد ترخیص کار باید مراحل ترخیص از گمرک امام خمینی را به درستی بداند، باید در ابتدای امر بتوانید تنظیم اظهارنامه قابل قبولی داشته باشد از طرفی باید به صورتی برنامه ریزی کند که ترخیص کمتر از یک هفته زمان ببرد.

هزینه های ترخیص از گمرک امام خمینی
به طور کلی وقتی صحبت از هزینه های ترخیص از گمرک امام خمینی می شود باید نوع کالا، وزن کالا، ارزش غیر وزنی کالا، جنس کالا اعم از فاسد شدنی و نشدنی، بسته بندی کالا و بسیاری از مسائل دیگر باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در نظر داشته باشید که هزینه های ترخیص از گمرک امام خمینی به صورت دوره ای تغییر می کند به عنوان مثال علاوه بر هزینه های گمرکی، یک سری هزینه های ارزیابی محصول نیز موجود است که باید به طور دقیق رعایت شود.

اینطور که مشخص شده است افرادی که قصد دارند از شرایط ترخیص از گمرک امام خمینی و هزینه های موجود اطلاعات دقیق داشته باشند می توانند به سراغ جدول قیمت بندی که در سایت دیده می شود مراجعه کنند، این جدول به صورت دوره ای به روز رسانی می شود و مشخص می شود که چطور باید هزینه های موجود برای ترخیص از گمرک امام خمینی را سرشکن کرد.

نکات مهم ترخیص از گمرک امام خمینی
در زمان خرید، واردات و یا صادرات کالا باید یک سری نکات به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد، به عنوان مثال به هیچ عنوان نباید کارت بازرگانی به دیگران برای واردات واگذار شود.

  • انتخاب و خرید باید از مراکز معتبر باشد و تصمیم به واردات بر اساس اخذ سفارش صورت بگیرد.
  • بهتر است که پرداخت وجه به فروشنده از طریق اعتبار بانکی باشد.
  • برای ترخیص از گمرک امام خمینی از شرکت های بازرگانی معتبر استفاده کنید.
  • بهتر است که برای واردات کالا از تسهیلات دولت استفاده شود.
  • برای ترخیص از گمرک امام خمینی باید از سیستم استعلام قیمت استفاده شود و حداقل قیمت کالا به طور دقیق برآورد شود.
  • خرید کالاهای قاچاق باید برای همیشه کنار زده شود.
  • در خصوص واردات کالاهای مشروط باید جدیدترین بخشنامه مورد مطالعه قرار بگیرد.
  • بهتر است بر روی تمامی اقلام برچسب شبنم زده شود این گزینه برای یک سری از اقلام ضرورت ندارد.
  • وجود بارکد بر روی کالاهای وارداتی مسیر ترخیص از گمرک امام خمینی را بسیار آسانتر می کند.

پروسه ترخیص از گمرک امام خمینی باید به صورتی پیش برود که هزینه های اضافی دیده نشود، بهتر است که در هر مرحله از کار گزارش نویسی صورت بگیرد. دقت کنید که اگر ترخیص کار بخشی از روند ترخیص از گمرک امام خمینی را به صورت اشتباه طی کرد باید بداند که هزینه های ایجاد شده باید توسط وی پرداخت شود. ما می توانیم بهترین ترخیصکاران را به شما پیشنهاد دهیم. ترخیص توسط افراد خبره می تواند بدون هیچ نوع نگرانی پیش برود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>