اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صنعت کشتیرانی

بازاریابی دیجیتال نقش برجسته و متمایزی را در دنیای تجارت و همچنین زنجیره عرضه برعهده دارد. امروزه، عملکرد بازار به لطف دیجیتالی شدن بهبود چشمگیری را به ارمغان آورده است. اما از این نکته نیز نباید غافل ماند که اگرچه دیجیتالی شدن با مزیت های فراوانی همراه است، اما در عین حال خطرات و ریسک های بالقوه ای را با خود یدک می کشد. هوشیاری نسبت به این خطرات مسئولیت مهمی را بر دوش بازیگردانان این صنعت قرار می دهد که غفلت از آن پیامدهای جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. در مصاحبه با Axel Mattern مدیرعامل انجمن بازاریابی بندر هامبورگ نگاه عمیق تری به این موضوع داشته ایم. گزیده ای از متن این گفت وگو از نظرتان می گذرد.

نقش دیجیتالی شدن را در بهبود بازار کشتیرانی چگونه ارزیابی می کنید؟

ما در یک جهان متصل زندگی می کنیم که هر روز تقاضاهای جدیدی شکل می گیرند. صنعت حمل ونقل دریایی نیز از این قاعده مستثنی نیست، جایی که مشتریان و سهام داران خواستار سرعت بیشتر، هزینه کمتر، شفافیت بیشتر، امنیت بالاتر، تأثیر زیست محیطی کمتر و همچنین کارآمدی بالاتر هستند.این اهداف از طریق تسهیل رویه ها در زنجیره حمل ونقل تحقق پیدا خواهد کرد. تکنولوژی های هوشمند می توانند کمک شایانی را در این امر ارائه دهند، شاید بتوان حذف فرایند زمان بر تشریفات و کاغذبازی های اداری را از مهم ترین آنها دانست.

تکنولوژی هایی مانند بلاک چین (Blockchain) - دفترکل توزیع شده الکترونیکی- این امکان را فراهم می کند تا معاملات به طور خودکار از سوی هر شخصی که در رابطه با حمل ونقل کارگو درگیر است، مورد بررسی و تأیید قرار گیرد.ناگفته نماند دفتر کل توزیع شده نوعی سیستم دیجیتال برای ثبت و نگهداری تراکنش دارایی هاست. در این مدل، تراکنش ها به همراه جزئیات آن به طور هم زمان در چندین مکان نگهداری می شود. برخلاف پایگاه های داده سنتی، دفاتر کل توزیع شده هیچ مرکز داده متمرکزی ندارند.

اینترنت اشیا Internet of Things) IoT) تکنولوژی دیگری است که مدیریت بهتر رویه حمل ونقل، کاهش خطرات و کارآمدی بهتر را به همراه دارد.اینترنت اشیاء (IoT) در واقع شبکه ای از اشیاء هستند که می توانند با کمک کامپیوتر و از طریق ارتباط اینترنتی با سایر اشیاء ارتباط برقرار کنند. «اشیاء» می تواند شامل هر"چیزی" باشد که قابلیت جمع آوری داده ها، کنترل شدن و یا ارتباط از راه دور را داشته باشد.

IoT از بهینه سازی مسیرگرفته تا نگهداری و ذخیره هوشمند کارگو در صنعت کشتیرانی کاربرد دارد، این تکنولوژی می تواند امنیت عملیات لجستیکی و همچنین مدیریت کالاهای خطرناک را به طور چشمگیری بهبود بخشد.نکته قابل توجه اینکه همه این تکنولوژی ها منفعت ها و مزایای خود را دارند، اما این منفعت ها حتی می توانند چندین برابر شوند، به شرطی که تکنولوژی ها با روش های ابداعی ترکیب شوند. برای مثال، به همراه الگوریتم های یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی فرصت های جدیدی در زمینه مدیریت کارگو، کاهش هزینه ها، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد بازار به وجود خواهد آمد.

باید یادآوری کرد که یادگیری ماشین، زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است. با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین و کامپیوتر، الگوهای موجود در داده ها (اطلاعات پردازش شده) را یاد گرفته و می توان از آن استفاده کرد.در مجموع می توان این ادعا را داشت که بازار سکان خود را به دست تکنولوژی های جدید داده و آنچه ما شاهد آن هستیم حرکت رو به جلو و مثبت است.

استفاده از پدیده دیجیتالی شدن چه چالش هایی را به همراه دارد؟

دیجیتالی شدن فرصت های زیادی را به وجود می آورد، اما در عین حال با خطراتی همراه است. افزایش خطر حملات سایبری از بارزترین آنهاست. اگرچه صنعت کشتیرانی در کانون توجه تبهکاران سایبری قرار دارد، اما اقدام جدی و کافی را برای محافظت از خود به نمایش نمی گذارد.چالش و دغدغه حاکم بر ذهن بازیگردانان صنعت کشتیرانی در مورد تکنولوژی بلاک چین این است که این تکنولوژی نمی تواند برای پروژه های کوچک تر موفق عمل کند و فقط برای پروژه های گسترده و جامع خوب، مناسب است.

به عبارت دیگر بلاک چین باید از سوی تمامی سهام داران، خطوط کشتیرانی، اپراتورهای ترمینال، تولیدکنندگان، بانک ها، بیمه گذاران، کارگزاران و مقامات بندری پذیرفته شود.چالش دیگر اینکه اگر یک یا چندین بلاک چین مسیرهای حمل ونقل کارگو را مدیریت کنند، همه سهام داران به دنبال استقرار زیرساخت ها و راه حل های بلاک چین مشابه نخواهند بود و این مسئله می تواند اصل تعامل متقابل را تحت تأثیر قرار دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>