اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا می دانید تمامی گمرکات اجرایی کشور به سامانه متمرکز تعیین ارزش گمرکی دسترسی دارند؟

کاربرد سامانه TSC
نظام کدگذاری یکتای کالاها (TSC) برای تعیین ارزش کالا وارداتی، و مقابله با کم اظهاری راه اندازی شده؛ اینگونه که در انتهای هر هر ردیف از تعرفه کالاها یک کد چهار رقمی تعبیه شده که این کد شناسه ارزش کالا است.

در این راستا گمرک از صاحبان صنایع و شرکت های تولیدی واردکننده مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و واسطه ای دعوت کرد تا به منظور تعیین کد شناسه ارزش کالا در سامانه TSC، مدارک و اسناد مثبته مربوط به کالاهای تجاری را به دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران ارائه نمایند.

سامانه الکترونیکی TSC (تعیین ارزش گمرکی کالا) و کارکردهای آن
سامانه tariff specific code) TSC) بر مبنای مشخصه های تعرفه ای کالا با توجه به خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، مدل و سایر مشخصات فنی که به آن کالا اختصاص دارد، با اختصاص یک کد 4 رقمی، ارزش هر واحد کالا رامشخص می کند. وظیفه ی کارشناسان دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه این است که تغییرات قیمتی را بررسی کنند.

مزایای راه اندازی سیستم گمرکی tsc
با راه اندازی بانک اطلاعاتی سامانه tsc، نحوه ارزش گذاری کالا در تمام گمرکات کشور یکسان شده
چنانچه شناسه ارزش کالایی ثبت شده باشد، با واردکردن کد 4 رقمی شناسه ارزش به هنگام اظهار، زمان بررسی کارشناسان گمرک برای تطبیق مشخصات کالای اظهاری به حداقل می رسد.

کد تعرفه 12 رقمی TSC
از این پس در هنگام اظهار کالا به کدتعرفه 8 رقمی hs، 4 رقم کد tsc اضافه می شود. که این کدهای 4رقمی را دفتر ارزش گمرک مشخص می کند. در بخش دوراظهاری واردات در سامانه epl کد تعرفه را باید 12 رقمی وارد نمایید.

چنانچه کالای شما در لیست نبود (سابقه یا شناسه ارزش نبود) همان کد hs را با 0000 (در خواست ایجادشناسه tsc می کنید) وارد می کنید. در این موارد تا ایجاد شناسه از طرف دفتر تعیین ارزش امکان ترخیص کالا وجود ندارد.جواب کارشناسان تعیین ارزش تا 3 روز بعد می آید ولی می توانید با در دست داشتن شماره کوتاژ به دفترارزش حضورا مراجعه کنید

دقت نمایید مهم ترین مساله در هنگام تعیین ارزش tsc، کد hs کالا یا همان تعرفه گمرکی کالا است، و تا زمانی که تعرفه کالا با ماهیت کالا مغایر باشد، شناسه ثبت شده نادرست می باشد.

در هنگام اظهار الکترونیکی در سامانه epl یک قسمتی هست که شما کد tsc کالا را درج می نمایید. این کد شناسه 4 رقمی tsc در انتهای ردیف تعرفه کالا قرار می گیرد و به نوعی ارزش کالا و مشخصات فنی را تعیین می نماید.

چنانچه کالایی ارزش tsc نداشته باشد، به این معنا نیست که ارزش اظهار شده توسط شما درست تلقی گردد.و فقط چنانچه منشا ارز ارز مبادله ای باشد ارزش اظهار شده قابل استنباط می باشد. اگر کالایی شناسه ارزشش مشخص نبود از اظهار ارزش های دیگر خود داری نمایید و 0000 درج کنید.

سپس کارشناس ارزش، مارک و مدل و برند و کاتالوگ کالا را دریافت می کند و در اظهارنامه گمرکی یا اصطلاحا فرم 100 نظر استنباطی خود را راجع به ارزش درج می نماید.و چنانچه کارشناسی اظهارنامه ای را مشمول تفاوت ارزش بداند، ، در صورت اعتراض ذینفع، گمرک محل اظهار باید مورد بررسی قرار بدهد و با ارائه مدارک و سوابق، ارزش استنباطی را در ستون توضیحات اظهارنامه اعلام نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرخ زرینه زاد :
سلام در رابطه با نصب اپلیکیشن TSCراهنمایی بفرمائید ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>