اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با کل سرمایه خود بر روی تجارت با چین ریسک نکنید:
بزرگ ترین اشتباهی که می توانید در تجارت با چین کنید این است که تمام سرمایه خود را خصوصا برای یک معامله در چین سرمایه گذاری کنید. حتی اگر مطمئن هستید که کالایی که از چین وارد می کنید قطع به یقین در ایران فروش می رود اما هیچ وقت اطمینان نکنید. شرایط و قوانین کشورمان دائما در حال تغییر است، یک روز واردات شکر آزاد می شود و یک روز بدون اطلاع ثبت سفارش شکر هم حتی ممنوع می شود پس اصلا ریسک نابجا نکنید. توصیه ما به شما این است که به هنگام شروع یک بیزینس جدید با چین حداکثر از 20% سرمایه خود در این تجارت ریسک کنید و در صورتی که دیدید واردات این کالا از چین برایتان سود خوبی به همراه داشته دفعه بعد باز هم با همین 20% سرمایه به اضافه سود حاصله از آخرین محموله وارداتی خود ریسک کنید. منظور از سرمایه کل داراییتان می باشد که پس از کسر بدهی ها به وجود می آید. به طور مثال در حساب بانکی خود 1 میلیارد تومان وجه نقد دارید و یک ملک هم به ارزش 2 میلیارد تومان دارید شما می توانید با 600 میلیون تومان سرمایه گذاری در زمینه تجارت با چین وارد شوید.

تجارت با چین نمی تواند هیچ کس را یک شبه بیلیونر کند:
تجارت با چین نیاز به صبر دارد و پستی و بلندی های بسیار دارد، یک روز سود می کنید و یک روز ضرر خصوصا در شرایط حال اقتصادی کشور که در رکود هستیم و امکان ریسک های فزاینده و درشت وجود ندارد و میزان نقدینگی در کل کشور کم و تقاضا نیز بسیار کم می باشد. چرا شاید در سال های 88 تا 92 می توانستید از رانت های به وجود آمده در بانک مرکزی و گمرک استفاده می کردید تا بتوانید ثروت زیادی را از قبل واردات از چین به دست آورید (البته همچنان هم با رانت این امکان وجود دارد) اما خوب به نظرمان به ریسکش این کار نمی ارزد پس صبر داشته باشید و بدانید که رسیدن به مرحله حرفه ای در واردات از چین نیاز به حداقل 7 سال تلاش و یا 10.000 ساعت تجربه دارد پس توقع نداشته باشید در همان سال های ابتدایی شروع واردات از خارج برایتان سود هنگفتی باقی بماند. حتی شاید لازم باشد در شروع کار ضرر کنید و تحمل این ضرر ها را داشته باشید تا روزی تجارتتان با چین به سود آوری برسد.

چند محصول متفاوت را وارد کنید:
اگر روزی خواستید از چین کالایی را وارد کنید سعی کنید از یک خانواده کالایی چند محصول متفاوت را وارد کنید چرا که ممکن است روزی مشتریانتان این کالا را به هر دلیلی نخرند یا شاید واردات آن کالا ممنوع شود. شما همیشه باید در تجارت خود با چین نقشه B و C نیز داشته باشید تا اگر روزی یکی از کالا هایتان به فروش نرسید بتوانید از فروش دیگر کالا هایتان سودآوری کنید.

انتخاب شرکت صرافی مطمئن برای ارسال حواله به چین:
شاید یافتن یک فروشنده در چین و معامله با شرکت های چینی به اندازه انتخاب صرافی برای ارسال حواله به چین و ترخیص‌کار در گمرک ریسک نداشته باشد. بسیاری از اوقات دیده شده تجار محترم با تحمل سختی و مشقت های فراوان کالا را از چین خریداری کرده و به سمت مرز های ایران و گمرکات رسانده اند اما به هنگام ارسال حواله به چین و یا خصوصا ترخیص کالا و گروه ترخیص کاران مشکلات عدیده ای برخورد کرده اند , خصوصا بسیار دیده شده صاحب کالا ها با ترخیص‌کاران حتی به مرحله پیگیری های قضائی و شکایات حقوقی و کیفری برخورد کرده اند و حتی دیده شده به طور کل کالای خود را از دست داده اند. ببینید متاسفانه با توجه به اینکه راه های خلاف در گمرک هنوز هم بسیار است و ترخیص‌کاران برای کاهش هزینه های ترخیص کالا مجبور به عدم صداقت با گمرک و حتی با صاحب کالا ها می باشند به وفور دیده شده که ترخیصکار با صاحب کالا به هر دلیلی مشکل برخورده اند. این مشکل از قبل مشکلات کارت های بازرگانی اجاره ای، تفاوت ارزش، اظهار غلط و کم اظهاری کالا و حتی قاچاق کالا منتهی شده است.

بنابراین بسیار دقت کنید، حتما پیش از شروع تجارت با چین شرکت های ترخیص کالا مطمئن را یافت کنید و با آن ها قرارداد معتبر عقد کنید تا بتوانید از حیثیت کالای خود در روز مبادا دفاع کنید.

یافتن فروشنده در چین و مهم تر از آن شناخت تاجری مطمئن و امین در چین:
یک فروشنده خوب در چین می تواند باعث پیروزیتان شود و یک فروشنده بد در چین باعث ضرر و زیان و حتی ورشکستگی می شود، معمولا تجار چینی به سبب فرهنگ چینی ها با افراد زود صمیمی می شوند و دوستی با تجار چینی خوب است. شما می توانید با داشتن یک فروشنده و شرکت مطمئن در چین تجارت خود را گسترش دهید و باخیالی آسوده به تجارت خود در چین برسید.

ریسک بسیار بالا موجب شکست می شود:
بی جهت ریسک های بزرگ نکنید. مقداری ریسک برای واردات و صادرات حتما لازم است و به طور قطع کسانی که توان ریسک کردن را ندارند به هیچ وقت در تجارت با چین موفق نخواهند بود اما نباید ریسک بدون حساب کتاب کنید. باید ابتدا بررسی کرده، راه کار ها را بسنجید، به قول معروف دو دوتا چهار تا کنید که آیا اصلا این ریسک ارزش خطر کردن را دارد یا نه و حتما با شخص امین و یا شرکت های مشاوره در زمینه تجارت با چین مشاوره کنید و از آن ها بخواهید که بررسی کنند آیا این معامله با چین به ریسکش می ارزد یا نه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>