اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در سال 1395 با برگزاری آزمون حق العملکاری، گمرک در اقدامی بی سابقه آزمونی برگزار کرد که تعدادی زیادی در این آزمون پذیرفته شدند. با بررسی میدانی برخی از این به اصطلاح حق العمکاران گمرکی درسال 1395 متوجه شده ایم که حتی این‌ها ذره ای از ترخیص کالا و روش های آن اطلاع کافی ندارند (البته عده ای نیز هستند که اطلاعات کافی را دارند). این افراد فقط با مطالعه کتاب قوانین امور گمرکی احساس کرده اند که می‌توانند ترخیص کالا صورت دهند اما باور بفرمایید ترخیص کالا و حق العمل کار گمرکی بیش از هر چیزی نیازمند دارا بودن تجربه کافی در زمینه ترخیص کالا و روش های آن می باشد. یک ترخیصکار حرفه ای باید بداند چگونه ثبت سفارش را با سامانه جامع تجارت انجام دهد، اظهار کالا را از طریق EPL پنجره واحد تجارت فرامرزی به شکلی صحیح و درست و بدون اشتباه انجام دهد تا بتواند محموله صاحب کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

متاسفانه ترخیصکارانی که در سال 1395 به آنها کارت حق العملکاری داده شده از تجربه کافی به هیچ وجه برخوردار نیستند و بعضا دیده شده بسیاری از صاحب کالا ها با اقدامات این افراد بی تجربه که کرده اند باعث ضرر و زیان های هنگفتی شده اند. توصیه موکد ما این است در صورتی که قصد انتخاب حق العملکار گمرکی و ترخیصکار دارید حتما 5 سال سابقه معتبر و مفید داشته باشند که در آینده مشکل بزرگی برخورد نکنید.

ضمنا می توانید برای انتخاب حق العملکار گمرکی به اتحادیه های کارگزاران گمرکی کشور خصوصا اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس مراجعه بفرمایید و از آنها درخواست کنید حق العملکاری با تجربه کافی به شما معرفی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>