اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اندازه کامیون مورد نظر را تخمین بزنید:
بدترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که یک کامیون کوچک از اتوبار کرایه کرده و کامیون مجبور باشد برای حمل تمام لوازم خانگی چندین بار رفت و آمد کند. بسیاری از موسسه های کرایه اتوبار با توجه به مقدار لوازم خانگی و تعداد اتاق های خانه قبلی تان، به شما در تعیین اندازه کامیون مورد نیاز کمک می کنند. مثلا اگر قصد حمل لوازم مربوط به دو اتاق را دارید، معمولا یک کامیون 12 فوت برای شما مناسب است. اما اگر تعداد اتاق‌های شما بین 5 تا 7 بوده است و قصد حمل همه لوازم آن ها را دارید باید یک کامیون 26 فوت از اتوبار کرایه کنید.

برنامه ریزی داشته باشید و کامیون را از قبل رزرو کنید:
اغلب جابه جایی ها در فصل تابستان صورت می گیرد، بنابراین پیدا کردن و رزرو اتوبار در این مواقع و در تعطیلات بسیار مشکل است. پایان ماه معمولا جزو زمان های شلوغ است و بنابراین پیدا کردن اتوبار در این تاریخ خیلی مشکل است. پس بهتر است کرایه اتوبار را به دقیقه نود موکول نکنید و برای این که خیال تان راحت باشد حداقل دو هفته پیش از جابه جایی کامیون مورد نظر خود را از طریق اتوبار رزرو کنید.

حتما تدارکات لازم را در نظر بگیرید:
ممکن است غیر از کامیون حمل بار به وسایل و تدارکات دیگری نیز نیاز داشته‌ باشید. مثلا گاری‌های کوچکی که حمل وسایل سنگین را ساده‌تر می‌کنند و یا پدهای محافظ برای جلوگیری از آسیب‌ دیدن لوازم خانگی و مبلمان. یکی از موارد دیگری که باید در نظر بگیرید جاده‌ای است که در آن رانندگی می‌کنید. زیرا تردد کامیون در برخی از جاده‌ها و خیابان‌ها ممنوع است. روزی که کامیون را کرایه می‌کنید باید حتما گواهی‌نامه و مدارک راننده کامیون را چک کنید. قبل از این‌که بارگیری را انجام دهید کاملا کامیون را چک کنید تا مطمئن شوید که نواقص و صدماتی که در کامیون وجود دارد به پای شما نوشته نشود.

قیمت ها و موارد دیگر را با یکدیگر مقایسه کنید:
برای این که بهترین معامله را داشته باشید باید به سه عامل مهم توجه کنید: اندازه کامیون مورد نیاز، مسافت و تاریخ حرکت. اتوبارهای کرایه ای معمولا دارای یک هزینه روزانه هستند، به اضافه هزینه ای که به ازای هر کیلومتر دریافت می کنند. هم چنین مبلغ کرایه اتوبار ممکن است برحسب روز هفته متغیر باشد. مسلما روزهایی که تقاضا برای کامیون ها کم تر باشد، هزینه کرایه ارزا ن تر است. بنابراین اگر می توانید تاریخ اسباب کسی را تغییر دهید و سعی کنید که وسط هفته اسباب کشی کنید. قیمت کرایه اتوبار بسیار اهمیت دارد اما تنها موردی نیست که باید درنظر بگیرید. اگر می خواهید فقط کامیون یک بار از مبدا به مقصد حرکت کند و قصد بازگشت دوباره به مبدا را ندارید، می توانید کرایه یک طرف را پرداخت کنید. برخی از موسسه های کرایه اتوبار این گزینه را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

حتما از بیمه اسباب و لوازم خانگی مطمئن شوید:
خوش‌بین بودن خوب است اما باید در نظر داشته باشید که اگر تصادف کنید و یا اگر لوازم خانگی شما دزدیده شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد. برخی از بیمه‌های خودرو، شامل کامیون‌های حمل لوازم خانگی نیز می‌شوند و برخی هم ممکن است فقط کامیونت‌های 10 فوتی را شامل شوند و شامل 24 فوت نشوند.
به‌خاطر داشته باشید که احتمالا موسسه اتوبار در موارد زیر اقدام به فروش و ارائه بیمه می‌کنند:

  • جبران خسارت: که معمولا لوازم خانگی را در مقابل آسیب یا دزدی بیمه می‌کند.
  • بیمه مکمل مسئولیت: که شما را در برابر هر گونه ادعای پرداخت خسارت مالی یا جراحت فیزیکی مصون می‌کند.
  • بیمه شخصی و بیمه کالا: که از لوازم خانگی و دارایی شما زمانی که درون کامیون قرار دارند محافظت می‌شود.
  • بیمه حمل با یدک‌کش: که هرگونه آسیب یا دزدی وسیله شخصی شما را که با یدک‌کش حمل می‌شود، پوشش می‌دهد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>