اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سطح روغن پایین:
یک گیربکس اتوماتیک نیاز به مقدار معینی از روغن برای کار کردن دارد، و اگر این میزان خیلی کم باشد، باعث حوادث فاجعه‌آمیزی خواهد شد. مشکلاتی که سطح روغن پایین می‌تواند به وجود آورد عبارتند از: لغزش، تکان، مشکلات تغییر دنده، گرم شدن بیش از حد، و در مجموع از کار افتادگی. با بررسی روغن گیربکس می‌توانید مشاهده کنید که آیا سطح روغن پایین است یا نه، که انجام این‌کار با استفاده از یک نوار میله‌ی ژرفاسنج بسیار ساده است. اگر سطح روغن پایین باشد، راه‌حل آن این است که مقدار بیشتری از روغن گیربکس اتوماتیک پیشنهاد شده به آن اضافه کنیم. اما سطح روغن پایین می‌تواند نشانه‌ی نشتی در گیربکس هم باشد، که یکی از علائم مشکلات گیربکس اتوماتیک در فهرست ما می‌باشد.

رنگ و شرایط روغن گیربکس:
گیربکس اتوماتیک از روغن گیربکس یا (ATF) برای به کار انداختن کلاج و تسمه‌های مورد نیاز برای تغییر دنده استفاده می‌کند، نه برای خنک‌سازی و روان کردن بسیاری از قطعات گیربکس. اما روغن گیربکس برای همیشه دوام ندارد، برای همین بررسی روغن گیربکس خودرو حداقل یک بار در ماه بسیار مهم است. بررسی روغن گیربکس می‌تواند چیزهای زیادی در خصوص شرایط گیربکس نشان بدهد و هم‌چنین می‌توانید بفهمید که آیا نیاز به تعویض دارد یا نه.
هنگامی که روغن کثیف یا سوخته باشد، ‌ نیاز به تعویض دارد. روغن جدید گیربکس مایل به صورتی شفاف است، در حالی‌که روغن فرسوده به رنگ قهوه‌ای تیره و یا سیاه است (اغلب با ذراتی از آلودگی، فلزات، یا گرد و خاک). هم‌چنین حواس‌تان باشد که بوی روغن را هم بررسی کنید، زیرا روغنی که بوی سوخته می‌دهد، یک پرچم قرمز برای وجود مشکلات است.

علائم نشت:
نشتی اغلب به دلیل یک شکاف در جایی در گیربکس رخ می‌دهد. رایج‌ترین محل‌های نشت عبارتند از واشرها، کابل‌های هم محور، تشتک روغن، یا واشرهای معیوب. جایگزین کردن قطعات معیوب اغلب برای رفع نشتی کافی است، اگرچه مشکل جایگزینی قطعه متفاوت است. نشت روغن نیاز به توجه فوری دارد، زیرا هرچه تعمیر را به تعویق بیندازید، روغن بیشتری نشت خواهد کرد. این امر در نهایت منجر به مشکلات رایج مربوط به سطوح کم روغن خواهد شد.

لغزش گیربکس:
اگر پا بر روی پدال گاز گذاشتید اما دیدید که سرعتتان اضافه نشد یا موتور با سرعت می‌چرخد، این نشانه‌ی لغزش گیربکس است. اگرچه دلایل زیادی می‌تواند برای لغزش گیربکس وجود داشته باشد، که از آن میان روغن ناکارآمد، سیم‌ پیچ استوانه‌ای معیوب، دیسک کلاج‌های سوخته، یا دنده‌های فرسوده را می‌توان نام برد. اگر برای بار اول است که لغزش را تجربه می‌کنید، بهترین کار این است که تا جایی که ممکن است رانندگی نکنید، زیرا لغزش می‌تواند منجر به فرسایش سریع کلاج شود. اگر دیسک کلاج زیاد فرسوده و خورده شود، مجبورید که گیربکس را از هم باز کرده تا آن‌ها را عوض کنید، که هزینه‌بر است.

گرمایش بیش از حد:
گرمایش بیش از حد، یکی از بدترین مشکلاتی است که گیربکس می‌تواند دچار شود، برای همین توصیه شده که قبل از اتفاق جلوی آن گرفته شود. گرم شدن بیش از حد باعث بد کار کردن قطعات و هم‌چنین کاهش عمر کلی آن‌ها خواهد شد. جای تعجب ندارد که همیشه به افراد می‌گویند که روغن گیربکس را تعویض کنند، زیرا روغن گیربکس نیروی حیات گیربکس است. در یک مفهوم، بدون روغن گیربکس هیچ گیربکس اتوماتی هم وجود نخواهد داشت زیرا عملکرد آن‌ها در هم تنیده شده است. اگرچه گفتن این‌که گیربکس اتوماتیک بیش از حد داغ کرده دشوار است، اما بهترین راه برای انجام این کار چک کردن روغن است. گرم شدن بیش از حد اغلب حاصل ناکارآمدی روغن است، بنابراین به دنبال علائمی نظیر سطح پایین روغن، کثیفی، یا سوختگی روغن باشید. هر کدام از این‌ها می‌توانند نشانه‌ای از مشکلات گیربکس اتوماتیک باشند، که به معنای این است که باید خیلی سریع روغنتان را عوض کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>