اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ارتباط موثر یکی از کلیدهای موفقیت در تجارت میان افراد و شرکت های بین المللی است. مهم ترین چالش آن نیز در روابط افراد با آداب تربیتی مختلف و همچنین جوامعی با فرهنگ ها و پیشینه تاریخی متفاوت است که به دلیل همین تفاوت ها، گاه منجر به کشمکش و ایجاد سوءتفاهم ها می شود.

این سوءتفاهم ها در فضای کسب و کار و در حین مذاکره با کشورهای مختلف، می تواند صدمات جبران ناپذیری برای سازمان به همراه داشته باشد. فنون مذاکره یکی از مهارت هایی است که در برقراری ارتباط با افراد کشورهای مختلف، می تواند تأثیر به سزایی داشته باشد. فنون مذاکره شامل مجموعه ای از تکنیک ها و روش‌هاست، که اطلاع یافتن از آن ها می تواند توانایی فرد در مذاکره را به میزان قابل توجه و چشم گیری افزایش دهد.

از جمله فنونی که در هنگام مذاکره بایستی به آن ها توجه کرد، نحوه واکنش به رفتارهای اجتماعی مختلف، از مهم ترین مسائل موثر در فنون مذاکره می باشند. تکنیک ها و روش هایی که در مذاکره با کشورهای مختلف، برگرفته از فرهنگ و اداب و رسوم همان کشور تغییر می کنند.

مسائلی مانند حساسیت به وقت شناسی، نحوه اعلم موافقت یا عدم رضایت، زبان بدن، میزان صمیمیت افراد، همگی به فرهنگ اجتماعی کشور مذاکره کنندگان بازمی گردد و فنون مذاکره و تکنیک های بهبود مذاکره نیز، این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند.

این فرهنگ به طور کلی، در کشورهای همسایه تقریبا مشابه و یا با قرابت بسیار زیاد همراه است. برای مثال، فرهنگ رفتاری بازرگانان برزیلی و آرژانتینی بسیار شبیه به هم و یا با اختلافات جزئی همراه است اما تفاوت میان فرهنگ مذاکره در ایران با کشورهای شرق آسیا همچون فرهنگ مذاکره در ژاپن و یا چین می‌تواند بسیار عمیق باشد (مقالات مرتبط با روش های مذاکره با کشورهای مختلف را می توانید در همین سایت مشاهده کنید.) و بالطبع، فنون مذاکره با بازرگانان این کشورها نیز شباهت های زیادی با هم دارند.

در این راستا، مجموعه ای تکنیک ها و روش ها و فنون مذاکره با فرهنگ های متفاوت جمع آوری شده است که می تواند در مذاکره با بازگانان و تاجران کشورهای مختلف، مفید بوده و مورد استفاده قرار گیرد. واضح است که این فنون مذاکره، می توانند هربار و قبل از برقراری ارتباط با مذاکره کنندگان این کشورها، مرور شده و به بهره‌برداری برسند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>