اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

زعفران ایران، یکی از با سابقه ترین گیاهان، با فواید مختلف که در سراسر دنیا، با عنوان طلای سرخ شناخته می شود. استفاده از زعفران در زمان های گذشته، جنبه ای درمانی و آرایشی داشت، در دوره های بعد، رویکردی صنعتی به خود گرفت و به عنوان ماده اولیه برای رنگرزی استفاده می شد. امروزه از زعفران به خاطر عطر و طعم آن، در آشپزی و شیرینی پزی استفاده می شود.

یکی از مهم ترین موفقیت های ایران در سال های اخیر در زمینه تولید زعفران، بهبود راندمان تولید آن می‌باشد. در حال حاضر حدود 120 هزار هکتار می باشد و زیر ساخت های لازم نیز برای افزایش فروش و صادرات این زعفران ایران مهیا می باشد.

صادرات زعفران ایران، به انواع مختلف انجام می شود که صادرات فله ای آن، در راس انواع می باشد. یکی از مهم ترین دلایل این کار، ضعف صنعت بسته بندی کشور می باشد. به طوری که در حال حاضر، کشورهایی مانند اسپانیا و امارات متحده عربی، زعفران را به صورت فله ای از ایران وارد کرده و در کشور خود بسته بندی نموده و به سایر کشورهای دنیا صادر می کنند. موضوعی که جدیدا مورد توجه کشور ایران قرار گرفته است، دست بردن در کیفیت زعفران ایران در این کشورها می باشد.

به طوری که آمار میزان صادرات و واردات این کشورها نشان از تقلب هنگام بسته بندی زعفران ایران می‌باشد. برای مثال، کشور امارات، در آمارها و گزارش های گمرکی خود حدود 50 تن زعفران از کشور ایران وارد کرده است، در حالی که در همان سال، میزان صادرات زعفران ایران به صورت بسته بندی شده از این کشور، در حدود 100 تن گزارش شده است. همین امر در مورد کشور اسپانیا، با آمار واردات 70تن زعفران فله از ایران، میزان 130تن زعفران ایران را از کشور خود به سایر نقاط دنیا صادر نموده است.

جدا از اهمیت این موضوع، که تنها به خاطر کیفیت بسته بندی در این کشورها، سالیانه سود بالایی از صادر نمودن یکی از مهم ترین تولیدات کشور ما، عاید این کشورها می شود، بحث کیفیت و اعتبار زعفران ایران، در سراسر دنیا در معرض خطر می باشد.

راه حل:
یکی از اصلی ترین راه حل ها برای مقابله با مشکلات مطرح شده، صادرات زعفران ایران، در بسته بندی های شکیل، برای افزایش ارزآوری زعفران ایران، برای کشور می باشد و همچنین رقابت در بازار بین المللی زعفران، با عنوان تولید کننده و عرضه کننده می باشد.

همچنین، در صورت حضور بیشتر برندهای ایرانی در عرصه بین المللی، اصالت زعفران ایران و کیفیت آن نیز دچار دستخوش نخواهد شد و همچنین، با توجه به ورود سایر کشورها مانند افغانستان به عرصه تولیدکنندگان زعفران، ایران، همچنان به عنوان تولیدکننده و صادرکننده اصلی این محصول باقی خواهد ماند.

فروش آنلاین محصولات خوراکی، در حال حاضر، بازار پررونقی در قاره اروپا دارد و یکی از بهترین فرصت ها برای فروش زعفران ایران به صورت بسته بندی، در بازارهای اروپا است. بالاخص که زعفران ایران، در جشنواره و نمایشگاه طعم برتر کشور بلژیک که یکی از نمایشگاه های معتبر صنعت غذایی می باشد، رتبه برتر را کسب کرده است.

مراحل صادرات زعفران:
برای صادرات زعفران، لازم است که مجوزها و گواهی هایی لازم است.از جمله:

  • کارت بازرگانی صادرکننده زعفران.
  • معرفی نامه اظهارکننده زعفران به گمرک.
  • گواهی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران.
  • گواهی قرنطینه دامی و نباتی.
  • گواهی اداره بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
  • صورت عدل بندی.

یکی از مهم ترین نکات جهت صادرات به کشورهای خارجی، علاوه بر ظاهر و کیفیت بسته بندی، اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی است که در بسیاریی از کالاهای صادراتی ایران، به آن بی توجهی می شود، زبان روی بسته بندی هاست که بایستی در نظر گرفته شود. برای مثال، جهت صادرات به فرانسه، بهتر است که بسته بندی محصولات به زبان فرانسوی باشند و یا جهت صادرات به کشورهای لاتین، محصولات با بسته بندی اسپانیایی زبان، بازخور بهتری در بازار پیدا می کنند.

همچنین، فروش محصولات در بسته بندی های کوچک تر، جذابیت بیشتری برای مشتریان اروپایی دارد.
توصیه ما در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران، شروع صادرات به کشورهای اروپایی است. چرا که در حال حاضر، حقوق ورودی اروپا برای کالاهایی مانند زعفران ایران، کمتر از سایر مناطق دنیا می‌باشد.

موضوع دیگری که باعث بهبود حضور در بازار آنلاین می شود، حضور در فروشگاه های فیزیکی کشور مورد نظر است. یکی از راه های برای موفقیت در بازار دیجیتال، حضور همزمان در بازار و فروشگاه ها است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
وحید عباس زاده:
با سلام حدود ۵۰۰ کیلو زعفران خشک دارم و میخواهم ودر فرانسه تحویل بدهم چقدر هزینه دارد
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>