اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتی بزرگ

امروزه خطوط کشتیرانی ترجیح می دهند از کشتی های بزرگ استفاده کرده و با ادغام و ائتلاف به شرکت های بزرگ تری تبدیل شوند چرا که پاسخگوی نیازهای امروزه تجارت جهانی است.

"Dr. Roar Adland" استاد دانشگاه اقتصاد نروژی (NHH) و رئیس مرکز حمل و نقل و تدارکات MIT و Court Smith تحلیلگر رسانه ای دریایی با تحلیلی که در سایت های معتبرجهانی منتشر شده معتقد است خطوط کشتیرانی برای پاسخ به نیازها در شرایط حاضر چاره ای جز انتخاب کشتی های بزرگ و شرکت های بزرگ تر ندارند.

به گفته وی تجربه ادغام شرکت های بزرگ مانند COSCO، EVERGREEN، CMA CGM، ONE، OOCL و... نشان داد که ادغام و ائتلاف شرکت های بزرگ برای کاهش هزینه ها و استفاده یکدست از خدمات فناوری، ترمینالی، سوخت رسانی و...همچنین سرمایه گذاری و به دست آوردن مشتری یک ضرورت اساسی است.

از سوی دیگر تشکیل شرکت های بزرگ از متضرر شدن و ورشکستگی خطوط کشتیرانی جلوگیری می کند. بر اساس تحلیل این کارشناس ارشد دریایی زمانی داشتن کشتی های کانتینری 2200 TEUبرای کشتی های کانتینری خوشحال کننده بود و سعی می کردند هرچه بیشتر به تعداد کشتی های با این ظرفیت اضافه کنند. در آن زمان دستیابی به کشتی های کانتینری با 20 هزار TEU یک آرزوی بزرگ به حساب می آمد اما گذشت زمان نشان داد که می توان به جای داشتن 10 کشتی با 2200 TEU یک کشتی با 20 هزار TEU را به کار گرفت.

این کشتی بزرگ دقیقا همان کاری را انجام می دهد که 10 کشتی با ظرفیت کمتر از عهده آن بر می آمدند اما با یک محاسبه سرانگشتی می توان به خوبی نتیجه گرفت که هزینه، خدمه و سوخت کشتی بزرگ به مراتب کمتر از 10 کشتی کوچک تر است در واقع عاقلانه ترین کاری که خطوط کشتیرانی می توانند انجام دهند آن است که کشتی های بزرگ تر را برای تجارت انتخاب کنند.

در همین حال "Court Smith" خاطر نشان ساخت: با این توصیف شما در نظر بگیرید که یک شرکت مدیریت 160 کشتی که به شیوه سنتی مدیریت می شوند را برعهده دارد، در صورت ادغام و داشتن کشتی های بزرگ می‌توانند به جای آن بر 10 یا 20 کشتی بزرگ هوشمند با تجهیزات و فناوری بالا مدیریت داشته باشند که مسلما چنین مدیریتی از بهره وری بیشتری برخوردار است.روی دیگر این سکه داشتن ترمینال های تخلیه و بارگیری است که روز به روز به سمت هوشمندی حرکت می کنند. مدیران چنین ترمینال هایی نیز مسلما با اشتیاق بیشتری از کشتی های بزرگ به جای کشتی های کوچک استقبال می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: داشتن کشتی های بزرگ صرفا مخصوص خطوط کانتینری نیست بلکه می تواند کشتی های فله بر و تانکرهای نفتی را نیز در برگیرد که خوشبختانه صاحبان خطوط کشتیرانی آنها به سمت ساخت کشتی های بزرگ گام برداشته اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>