اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا نشان می دهد که کشتی های کانتینری بزرگ ترین آلوده کنندگان در سال 2018 میلادی بودند.

کمیسیون اروپا نتایج نخستین گزارش MRV (قانون نظارت، گزارش و اخذ تائیدیه) را منتشر کرده است، این گزارش داده های مصرف سوخت و داده های مربوط به انتشارات آلودگی ها همه کشتی های بالای پنج هزار تناژ ناخالص که از بنادر اتحادیه اروپا در سال 2018 میلادی استفاده کرده اند، را شامل می شود.

نمودار آلودگی 2018

گفتنی است: داده ها از 10 هزار و 880 فروند شناور از انواع مختلف گرفته شدند، شناورها با نام و شماره آیمو (IMO Number) مشخص شدند، اما هیچ اطلاعاتی درمورد مالکان کشتی یا سایز کشتی فراهم نشده است.

نتایج این گزارش نشان داد: شناورهایی که از بنادر اتحادیه اروپا استفاده می کنند، بیشتر از 152 میلیون تن دی اکسید کربن را در سال 2018 میلادی منتشر کردند. در این میان، کشتی های کانتینری بزرگ ترین آلوده کنندگان بودند، به عبارت دیگر یک هزار و 657 فروند کشتی کانتینری تقریبا 42 میلیون تن دی اکسید کربن را منتشر کردند که حکایت از بالاترین سهم آلودگی دارد.

از طرف دیگر کشتی های باری/ مسافربری از نوع ro-pax و کشتی های مسافربری بدترین میانگین عملکردها را به ثبت رساندند. به طوری که 315 فروند کشتی باری/ مسافربری از نوع ro-pax حدود 31 میلیون و 400 هزار تن دی اکسید کربن را منتشر کردند، همچنین 138 فروند کشتی مسافربری سبب انتشار تقریبا هفت میلیون و 660 هزار تن دی اکسید کربن شدند.

شایان ذکر است: درحالی که بخش فله بیشترین تعداد شناور را با سه هزار و 548 فروند به خود اختصاص داد، اما مشارکت این بخش در آلودگی 17 میلیون و 200 هزار تن دی اکسید کربن بود که در مقایسه با بخش های دیگر رقم نسبتا پایینی ارزیابی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>