اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سه سال اخیر توانستیم رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از 23 به سیزدهمین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان ارتقاء دهیم.

دکتر محمد سعیدی که در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی دریایی ایران سخن می گفت با تأکید بر اینکه بزرگ ترین چالش در مسیر توسعه دریایی کشور شناخت مزیت های دریایی است، اظهار داشت:کارشناسان دریایی باید در زمینه شناخت این مزایا و تعیین اینکه آیا در صنعت دریایی کشتی ساز هستیم یا می توانیم منابع را در تعمیرات کشتی به کار ببریم به بحث و بررسی بپردازند.
وی با بیان اینکه شناخت ظرفیت های واقعی دریایی کشور از اتلاف منابع جلوگیری می کند، افزود: مدیریت منابع امر بسیار مهمی است چراکه در هیچ جای جهان منابع نامحدود وجود ندارد و ما نیز باید بر اساس محدودیت های موجود دست به برنامه ریزی بزنیم.
دکتر سعیدی با یادآوری این مسئله که اروپا با وجود توانایی بالا در ساخت کشتی این صنعت را به آسیایی‌ها سپرده است، بیان داشت: تعطیلی یاردهای ساخت کشتی در اروپا در پی فقدان مزیت تولید در این منطقه صورت گرفت.

مزیت کشتی سازی های داخلی در تعمیرات است
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از مزیتهای داخلی کشور را وجود جوانان مستعد و شرکت ها و موسسات دانش بنیان دانست و گفت: باید قدر این مزایا را بدانیم و تعیین کنیم که می خواهیم کشتی بسازیم که 15 سال ساخت آن طول می کشد یا به سمت تعمیرات برویم و به ساخت شناورهایی بپردازیم که طی دو سال به ثمر می نشیند.
وی موفقیت بسیاری از شرکت های بزرگ کشتی سازی جهان را در آغاز فعالیت آنها در زمینه تعمیرات اعلام و خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 155 فروند کشتی این آمادگی را دارد که در کنار شرکت ملی نفتکش ایران با تمام یاردهای داخلی در زمینه تعمیرات همکاری نامحدود داشته باشند.
به گفته دکتر سعیدی ظرفیت موجود ناوگان ملی به همراه شرکت های خصوصی می تواند برای مدت ها سفارشات تعمیرات برای یاردهای داخلی را تامین کند.
وی در این باره افزود: با برنامه ریزی در این زمینه دیگر نیاز نیست که شناورهای ناوگان ملی در خارج از کشور تعمیر شوند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش های بین المللی پیش روی صنعت دریایی کشور به شرایط ویژه ای که دشمنان به وسیله تحریم ها برای کشور رقم زده اند، پرداخت و بیان داشت: نبردی که دشمنان با ایران آغاز کرده اند، قطعا یک نبرد لجستیکی است.
وی افزود: اگر آمریکایی ها در نبرد لجستیکی موفق نشوند، تحریم بر کشور اثری نخواهد داشت.

راهبرد غلبه بر تحریم ها اتحاد است
دکتر سعیدی یکی از مهم ترین راهبردها برای غلبه بر تحریم در موقعیت کنونی را همدلی و اتحاد دانست و خاطر نشان کرد: نباید حتی کلمه ای که شکلی از اختلاف داشته باشد از سوی دست اندرکاران مطرح شود چون هم اکنون زمان اتحاد است.
وی تأکید کرد: باید نگاه ملی داشته باشیم چون مردم و کشور از ما انتظار دارند که متحد و متمرکز عمل کنیم.

پیروزی در جنگ لجستیکی با حمایت از ناوگان ملی
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از راهکارهای غلبه بر تحریم را برداشته شدن موانع پیش روی ناوگان ملی اعلام و خاطرنشان کرد: اگر ناوگان ملی از تسهیلات ویژه در زمان تحریم برخوردار باشد، می توانیم در نبرد لجستیکی علیه کشور با اقتدار بیشتری عمل کنیم.
دکتر سعیدی یکی از اقدامات خوب صورت گرفته طی مدت دو سال گذشته را توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و بیان داشت: طی سه سال اخیر توانستیم رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از 23 به سیزدهمین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان ارتقاء دهیم.
نمایشگاه صنایع دریایی ایران با حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر شرکت ها و موسسات حوزه دریایی کشور هم اکنون در جزیره کیش در حال برگزاری است.

منبع: مانا

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>