اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معاون فنی و امور گمرک سازمان گمرک ایران، دو بند مصوب نشست رفع مشکلات ترخیص کالا را به منظور کاهش رسوب کالا در بندرها و گمرک ها را برای اجرا ابلاغ کرد.

براساس مصوبه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمل و نقل کالا های گروه چهار به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع است.

مهرداد جمال ارونقی در نامه ای به ناظران، مدیران کل و مدیران حوزه های نظارت و گمرکات اجرایی با ارسال تصویر نامه محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور و پاسخ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به نامه وی نوشته است: با توجه به اینکه در بند 12 مصوبات مندرج در نامه اشاره شده تصریح شده است «وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک نسبت به ابلاغ، پیگیری و اجرایی کردن صورتجلسه مورخ 13 تیرماه 1398 مورد تفاهم این دستگاه ها با موضوع "بررسی مشکلات ورود و ترخیص کالا" که با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در چارچوب اختیارات این دستگاه ها تنظیم شده برای رفع مشکلات ترخیص و کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور اقدام کنند". به موجب این بخشنامه بند های یک و دو صورتجلسه مورخ 13 تیرماه برای اجرا ابلاغ می شود.

بر اساس بند یک این بخشنامه، در مورد ترانزیت خارجی کالا از گمرکات مرزی به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آمده است:

  •  ترانزیت کالا های گروه چهار به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ممنوع است.
  •  ترانزیت کالا های غیر گروه چهار در صورتی که جزء ردیف تعرفه های معاف از ثبت سفارش موضوع تصویب نامه 118875/ت 56028 ه مورخ 11 دی ماه 1397 هیات وزیران باشد، به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیاز به هیچ نوع ثبت سفارش ندارد.
  • برای ترانزیت کالا های غیر گروه چهار به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در صورتی که کالا جزء ردیف تعرفه های معاف از ثبت سفارش نباشد، ثبت سفارش از نوع ورود به مناطق آزاد یا ویژه یا سرزمین اصلی کافی است و نیاز به ثبت سفارش از نوع دیگری ندارد.

در بند 2 این بخشنامه نیز تأکید شده که «ترانزیت داخلی کالا به مقصد سایر گمرکات، نیاز به ثبت سفارش سرزمین اصلی دارد».

در نامه معاون فنی گمرک بار دیگر بر عدم نیاز به تمدید مجوز ثبت سفارش کالا های اساسی که در گروه یک اولویت ارزی قرار گرفته اند، تأکید شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>