اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به موجب این تفاهم نامه که با حضور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل و مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران و تنی چند از مقامات گمرکی افغانستان امضا شد، اطلاعات مربوط به همکاری های گمرکی و مبادلات تجاری دو کشور به صورت الکترونیکی مبادله خواهد شد که این امر علاوه بر تسریع و تسهیل تجارت و کاهش هزینه ها، امکان جعل اسناد و قاچاق کالا را از میان خواهد برد.

مهدی میراشرفی در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به مشترکات فرهنگی بین دو کشور، بر لزوم تلاش طرفین برای گسترش روابط اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری تأکید کرد و گفت: اگرچه افغانستان جزو پنج شریک اول تجاری ایران محسوب می شود، اما با توجه به ظرفیت های موجود و علاقه مندی دو کشور به بسط همکاری های تجاری و اقتصادی، حجم مبادلات بازرگانی دو طرف می تواند بیشتر از میزان کنونی باشد.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه برای توسعه همکاری ها بین ایران و افغانستان زمینه های مساعدی وجود دارد، افزود: گمرک ایران دارای تجارب فراوانی در اجرای طرح های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که انتقال این تجارب می تواند برای گمرک افغانستان سودمند باشد.

وی اظهارداشت: برگزاری دوره های آموزشی، اجرای پروژه تیر الکترونیکی، ایجاد دروازه های مشترک گمرکی در مرزها، تبادل الکترونیکی اطلاعات و استفاده از کریدور شمال- جنوب سبب کاهش هزینه تجارت و افزایش عملیات گمرکی در مرزهای دو کشور خواهد شد.

براساس این گزارش "احمد رشاد پوپل" رئیس عمومی گمرکات افغانستان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از توسعه همکاری های گمرکی دو کشور، به موضوعاتی ازجمله یکسان سازی ساعات کاری گمرکات مرزی، تقویت همکاری های آموزشی، مدیریت ریسک و رفع مشکلات ترانزیت کالا اشاره کرد و گفت: ما برای اجرای پروژه تیر الکترونیکی آمادگی داریم، اما پیش از آن باید زیرساخت ها و زمینه های اجرایی این پروژه را فراهم کنیم. وی همچنین آمادگی گمرک افغانستان را برای ایجاد دروازه مشترک مرزی و گسترش تجارت قانونی اعلام کرد.

شایان ذکر است که رئیس عمومی گمرکات افغانستان و هیأت همراه در سفر چهار روزه خود به ایران ضمن بازدید از بندر چابهار و امضای تفاهم نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی در تهران، از مرزهای مشترک گمرکی دو کشور در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز بازدید کردند.

منبع: تسنیم

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>