اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وزارت راه و شهرسازی آمار ترانزیت شش ماهه ابتدایی سال 1396 را اعلام کرده که بر این اساس از 32 مرز زمینی و دریایی کشور در طول این مدت 4 میلیون و 857 هزار تن کالا جابه جا شده است.

 طبق ارزیابی های صورت گرفته از آمار ترانزیت امسال این نتایج در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی 27 درصدی را نشان می دهد که پس از یک دوره نسبی افول ترانزیتی در سال های گذشته حاکی از مثبت شدن دوباره این رقم در سال 1396 برای مرزهای زمینی و دریایی ایران است.

از کل کالاهای ترانزیتی سال 1396 تاکنون یک میلیون و 540 هزار تن کالای نفتی و سه میلیون و 317 هزار تن کالای غیرنفتی جابه جا شده است که بیشترین فراوانی در آنها به مواد سوختی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی مربوط می شود.

از میان مرزهای فعال کشور مانند آمارهای گذشته بندر شهید رجایی در بندرعباس توانسته با اختصاص بیش از یک میلیون و 700 هزار تن کالا بیش از 35 درصد فعالیت ترانزیتی ایران را به خود اختصاص دهد. پس از آن مرزهای پرویزخان با 8/20 و بازرگان به 1/10 درصد در رده های بعدی مرزهای فعال ایران قرار گرفته اند.

طبق ارزیابی های صورت گرفته اصلی ترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی از مبدا عراق به مقصد امارات متحده عربی بوده است و بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا نیز از مرز پرویزخان به بندرامام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است.

سازمان راهداری اعلام کرده برنامه ریزی جدی را در رابطه با توسعه زیرساخت پایانه های مرزی کشور به کار خواهد گرفت و بنادر ایران نیز به دنبال آن هستند به افزایش سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی طرف های داخلی و خارجی، شانس خود را برای رقابت با دیگر بنادر منطقه افزایش دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در همین رابطه گفت: تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

 به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، داریوش باقر جوان بیان داشت: در 3 ماهه نخست سال 1396 بندرشهید رجایی با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهم ترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.وی اضافه کرد: در این مدت 827هزار و 922تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است. باقر جوان بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین مرزهای پرویزخان، بازرگان و شهید باهنر را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 73 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 27 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهم ترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند. ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>