اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

این روزها فعالان بازار لوازم خانگی مدام هشدار واردات محصولات لوازم خانگی به صورت قاچاق را می دهند که بیشتر در سایه عدم نظارت دستگاه های نظارتی شیوع پیدا کرده است.

با گران شدن محصولات لوازم خانگی و همچنین ممنوعیت واردات از ابتدای سال گذشته قاچاق محصولات تقلبی رواج بیشتری پیدا کرد و از طرفی دیگر نبود نظارت کافی بر درگاه های اصلی این موضوع مانند شهر های مرزی، منجر به شیوع این فساد شد.

در این زمینه مرتضی میری به عنوان رییس اتحادیه لوازم خانگی از تغییر مارک قلابی محصولات داخلی خبر داد و گفت: این روزها به دلیل کمبود لوازم خانگی خارجی در کشور، برند محصولات داخلی را عوض کرده و مارک برند های پرطرفدار را به آن ها الصاق و هم قیمت برند خارجی عرضه می کنند.

وی همچنین به نبود نهاد ناظر در این چرخه اشاره کرد و افزود: قاچاق لوازم خانگی این روزها به دور از چشم دستگاه های نظارتی رخ می دهد و از آنجا که این فعالیت ها درآمد مشخصی ندارند و از راه های متفاوتی فعالیت می کنند قابل رصد نیستند.

در ادامه محمدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تخمین میزان قاچاق را غیرممکن دانست و افزود: بازار نشان می دهد که واردات محصولات لوازم خانگی به صورت قاچاق نسبت به ماه های پیش افزایش یافته اما میزان آن قابل بررسی نیست.

وی ممنوعیت کامل واردات و کاهش برندهای کره ای در بازار را عمده ترین دلایل شیوع قاچاق عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت لوازم خانگی باعث شده که واردات غیر قانونی این محصول برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی داشته باشد.

به گفته غزنوی، از آنجا که در مرز غربی ایران قیمت لوازم خانگی از 2 تا 5 میلیون تومان نسبت به تهران ارزان تر است، خیلی از مردم برای خرید لوازم خانگی به بانه می آیند و ترجیح می دهند محصول ارزان تر بدون توجه به گارانتی تهیه کنند.

بر اساس این گزارش، مجموعه اقدامات مبارزه با قاچاق در چندسال گذشته موجب فراهم شدن فضای مناسب برای سوق یابی به سمت تامین محصولات مورد نیاز خانوار از خارج از کشور و به خصوص به روش غیرقانونی و قاچاق شده است؛ بدین ترتیب برای جلوگیری از این معضل از یک طرف دولت باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان اقتصادی کشور به شکل صحیح و کاربردی به دنبال حمایت از تولید داخل باشد و از طرف دیگر سایر دستگاه های اجرایی هم برای با برنامه ای منسجم و راهبردی در تحقق مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخل همت نمایند.

منبع: اقتصاد آنلاین 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>