اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

به گزارش رکنا 35 محصول کشاورزی ایران جزو رتبه های یک تا 10 جدول جهانی این محصولات است و این آمار نشان می دهد که می توان بر روی صادرات این محصولات تمرکز بیشتری داشت. این محصولات شامل سیب، کشمش و مرکبات، هندوانه، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و موسیر و پسته باپوست، رب گوجه فرنگی، زعفران، مغز پسته تازه است. خرمای ایران دارای محبوبیت در کشور هندوستان است و افزایش مشتریان ازجمله امریکا و استفاده از حقوق گمرکی اوراسیا می تواند حجم صادرات خرمای ایران را افزایش دهد. همانطورکه گفته شد پسته ارزآورترین محصول صادراتی کشاورزی ایران و میزان مصرف زعفران در بازارهای جهانی 300 تن است که ایران می تواند تنها تأمین کننده این محصول باشد. خربزه را یکی از محصولات ارزآور و دارای محبوبیت در کشور عراق وانواع کلم قرمز و سفید در زمره پرفروش ترین و ارزآورترین محصولات کشاورزی ایران است. گیاهان دارویی دارای مقبولیت بین المللی، ارزآوری، اشتغال زایی و دارای ارزش افزوده برای تولیدکنندگان این محصول است و ظرفیت بسیاری برای افزایش میزان صادرات دارد. عراق، امارات، افغانستان، روسیه، ترکیه، پاکستان، اسپانیا، چین، هنگ کنگ، هند و قزاقستان از کشورهای هدف صادراتی محصولات کشاورزی است.بازاریابی محصولات کشاورزی ایران می تواند حجم و تنوع کشورهای مقصد صادراتی را افزایش دهد.چالش های صادرات محصولات کشاورزی شامل بی ثباتی مقررات حاکم بر صادرات به ویژه در بخش کشاورزی، کمبود سردخانه های مرزی برای صادرات به ویژه در مناطق، آزاد تجاری پیشرفت های فناورانه کشورهای رقیب در برداشت، حفظ و نگهداری، بسته بندی و صنایع تبدیلی، نسبت قیمت صادراتی ایران به میانگین قیمت صادراتی سایر کشورهای صادرکننده و رقابت ناسالم تولیدکنندگان، ضعف سلامت غذایی برخی اقلام کشاورزی، ظهور رقبای جدید در منطقه به ویژه از طریق صادرات مجدد، مشکلات حمل و نقل کانتینری، ریلی و هوایی، چالش های انتقال نرخ ارز و نرخ تسعیر ارز، ضعف در برندسازی جمعی و برندسازی پنهان و صادرات غیرقانونی برخی محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران است.

بدون شک یکی از طریق فروش بیشتر یک محصول طریقه جذب مشتری به آن کالا می باشد. بسته بندی شیک و زیبا یکی از موارد جذب خریدار است. متاسفانه ایران در این زمینه ضعیف عمل کرده و بعضا کشورهای اروپایی با خرید زعفران از ایران به صورت اصطلاحا فلّه و بسته بندی کردن محصول در کشور خود آن را به قیمت گزافی به دیگر کشورها صادر می کنند.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>