اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل صادرات

  1.  تعیین قیمت صادراتی توسط کمیسیون نرخ گذاری (در مورد کالاهایی که سابقه نداشته است)
  2.  صدور پروفرما
  3.  تهیه، تدار ک و بسته بندی
  4.  بوکینگ وسیله حمل: کانتینر، کامیون، کشتی
  5. دریافت گواهی بازرسی کالا
  6.  صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا
  7.  عقد قرارداد حمل و بیمه
  8.  بارگیری در محل و حمل کالا به گمرک اجرایی
  9.  توزین و اظهار کالا در گمرک اجرایی
  10.  ارزیابی و پلمپ وسیله حمل
  11. ارسال کالا به نقاط گمرکات مرزی
  12.  دریافت گواهی صدور

موارد فوق به ترتیب توضیح داده می شوند:

  •  کالایی را که نمیدانیم ارزش صادراتی آن چقدر است و یا به دلیل نداشتن سابقه صادراتی، قبلا قیمتی در گمرک قرارندارد، قبل از بارگیری و انتقال کالا به گمرک اجرایی، نمونه آن را در سربرگ شرکت اظهارکننده، برای تعیین ارزش به کمیسیون نرخ گذاری که در همان محل گمرک اجرایی قراردارد فرستاده و بعد از روشن شدن ارزش، اقدام به انتقال کالا به گمرک مینماییم.
  • صدور پروفرما
    پروفرما حاوی مشخصات ذیل است:نام فروشنده، نشانی، تلفن، فاکس و تلفکس شماره و تاریخ صدور پروفرما نام خریدار ونشانی نام و مشخصات فنی کالا مقدار (Quantity) ارزش واحد کالا - ارزش کل کالا (Unit Price - Toral Price) شرایط پرداخت (Payment Condition) مبداء حمل (Place of Loading) شرایط حمل و تحویل مدت اعتبار قیمت پروفرما (Validity) سایر شرایط کشور تولید کننده (Orgin Commodity)
  •  تهیه، تدار ک و بسته بندی
    تهیه و تدارک و بسته بندی در این مرحله صادر کننده موظف است کالا را تهیه و طی زمان بندی توافق شده و با توجه به شرایط حاصله آماده نماید. صادر کننده باید کالا را مطابق شرایط و ویژگیهای خواسته شده توسط خریدار که مورد توافق قرار گرفته تهیه و برای آن بسته بندی مناسب مهیا نماید. بسته بندی باید متناسب بانوع کالا، نوع حمل و شرایط عرضه بازار مصرف باشد تا ضمن جلوگیری از ایجادخسارت و ضایعات هنگام حمل و نقل، جاذبه لازم را در خریدار به وجود آورد.
  •  بوکینگ و یا رزو وسیله حمل
    می بایستی در مرحله ای صورت گیرد که از آماده شدن کالا برای بارگیری و انتقال به گمرک، اطمینان داشته باشیم.زیرا رزرو کردن وسیله حمل و کنسل کردن آن امریست خسارت زا
  • دریافت گواهی بازرسی
    کالا معمولا مورد درخواست خریدار کالا می باشد یعنی کالا بایستی به صورتی که خریدار می خواهد ارسال شود که در این صورت موسسه ای به توافق طرفین این بازرسی را انجام خواهد داد، در مواقعی که کالا به صورت امانی ارسال می گردد خریدار در محل، کالا را رویت و سپس معامله انجام می شود.
  •  صدور فاکتور و اخذ گواهی مبداء
    در این مرحله صادر کننده باید فاکتور فروش کالای خود رامطابق شرایط پروفرما، صادر و به تائید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن برساند.
  •  در این مرحله که کالا از نظر بارگیری کاملا آماده شده است، برای بیمه کالا توسط یکی از شرکت های بیمه کننده اقدام و برای حمل کالا نیز تقاضای فاکتور و یا قرارداد می نماییم.
  •  کالا را همراه با اسناد آماده شده و وسله حمل رزرو شده بارگیری و به گمرک اجرایی ارسال میکنیم.
  •  در بدو ورود کالا به گمرکات اجرایی، اولین عملی که صورت می گیرد توزین کالا در محل است.این توزین در مورد همه نوع کالایی اعم از اینکه تعدادی باشد و یا وزنی می بایستی صورت بگیرد.
  •  اظهار کالا به گمرک
    صادر کننده کالا با در دست داشتن مدرک مثبته (از قبیل کارت بازرگانی، مجوزهای صدور و...) به گمرک مراجعه نموده و اظهار نامه صادراتی را تنظیم می نماید اظهارنامه می تواند توسط صاحب کالا و یا وکیل صاحب کالا تنظیم شود برخی از مندرجات اظهار نامه بدین شرح می باشد:
  1.  نام و نشانی صادر کننده کالا
  2. نام و نشانی حق العمل کار (اظهار کننده)
  3.  شماره مجوز صدور کالا
  4.  نام کشور مبداء (ایران)
  5.  نام کشور مقصدنهایی کالا (کشور خریدار کالا)

پس از تکمیل اظهار نامه صادراتی، اظهار نامه و مدارک ضمیمه آن در دایره تطبیق اسناد گمرک به لحاظ کنترل صلاحیت صادرکننده یا اظهار کننده و صحت اسناد و مدارک و مندرجات اظهار نامه مورد بررسی قرار می گیرد. پس از اظهار کالا توسط کارشناسان گمرک، ارزیابی شده و در انتها در همان محل پلمپ می گردد. ارسال کالا پس از بررسی و تطبیق مشخصات محموله با اظهار نامه و تطبیق محتویات بسته با اظهار نامه توسط ارزیابان گمرک و پرداخت هزینه های گمرکی (از قبیل انبار داری، باربری، هزینه بندری و..) کالا بر اساس نوع قرارداد حمل که با خریدار عقد گردیده است قابل ارسال خواهد بود.

  •  گاهی کالادر یک گمرک غیر مرزی (مثل گمرک غرب) اظهار می گردد و به پس از انجام تشریفات گمرکی برای انتقال به کشور خریدار، به گمرک مرزی (مثل بندرعباس و..)ارسال می گردد.
  •  دریافت واریزنامه یا گواهی صدور:
    پس از بررسی ارسال کالا شرکت حمل، اظهارنامه کالای خروجی را ممهور به مهر خروج گمرک نموده و به صادرکننده عودت می دهد.

عقد قرارداد حمل و بیمه در یک قرار داد فروش بین المللی کالا، وارد کننده و صادر کننده هر دو طرف خواستار عقد قراردادی هستند که رضایت طرفین را در برداشته و قرارداد منعقده به بهترین نحو اجرا شود ارسال کالا از یک کشور به کشور دیگر به عنوان بخشی از معامله تجاری می تواند با خطرهایی همراه شود اگر کالا خسارت دیده و یا از بین رود یا تحویل و پرداخت قیمت بنا به دلایلی انجام نشود، رابطه بین طرفین قرارداد با مشکل روبرو شده و نهایت راهی جر اقامه دعوی وجود نخواهد داشت جهت رفع مشکل فوق و راهنمایی صادر کنندگان اتاق بازرگانی بین المللی مجموعه ای استاندارد در مورد تعهدات فروشنده و خریدار به منظور تنظیم قراردادهای فروش بین الملی کالا و تعیین مسئولیتهای هر یک از طرفین، اینکوترمز (اصطلاحات بازرگانی بین المللی) را تدوین نموده است.

به دلیل اهمیت شناخت اینکوترمز برای صادرکنندگان (همچنین وارد کنندگان) خلاصه ای از آن در وب سایت بازرگانی مقامی توضیح داده شده است.

فهرست کالاهایی که خروج آنها توسط مسافر ممنوع است:

  1.  خروج هرگونه اشیاء عتیقه و هنری با قدمت بیش از یکصد سال و خروج هرگونه شیء زیرخاکی؛
  2.  هرگونه کتب خطی، اوراق مینیاتور، قطعات خوشنویسی خط و کتب چاپ سنگی؛
  3.  انواع سکه و سنگهای گرانبها؛
  4.  هرگونه اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی؛
  5.  هرگونه مواد مخدر؛
  6.  هر نوع کالائی که صدور آنه به موجب قانون یا شرع اسلام یا قانون ممنوع می باشد؛
  7.  هرنوع کالای اساسی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>