اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تورم، افزایش قیمت کالا و خدمات در طول زمان است. این یک اصطلاح اقتصادی است و به این معنی است که شما مجبور به صرف هزینه بیشتر برای پر کردن مخزن گاز خود، خرید یک پاکت شیر یا رفتن به آرایشگاه هستید. تورم باعث افزایش هزینه زندگی شما می شود.

تورم باعث کاهش قدرت خرید و کاهش ارزش هر واحد پول می شود. تورم ایالات متحده باعث کاهش ارزش دلار آمریکا شده است. ارزش امروزی دلار آمریکا را با گذشته مقایسه کنید. همینطور ارزش ریال ایران بر اثر تورم کاهش یافته است.

با افزایش قیمت، ارزش پول شما کمتر می شود. به گونه ای که در طول زمان باعث کاهش استاندارد زندگی شما می شود. به همین خاطر رئیس جمهور ریگان گفت: «تورم همانند یک قاتل، خشن، همانند یک دزد مسلح، ترسناک و همانند ضربه یک مرد کشنده است.»

نرخ تورم
نرخ تورم درصد افزایش یا کاهش قیمت، در طی یک دوره مشخص است. معمولا بیش از یک ماه یا یک سال است. این درصد به شما می گوید که قیمت ها به چه سرعتی در طول یک دوره افزایش یافته است. به عنوان مثال، اگر نرخ تورم برای یک گالن گاز 2 درصد در سال باشد، قیمت گاز در سال آینده 2 درصد بیشتر خواهد بود. این به این معنی است که اگر هزینه یک گالن گاز در سال جاری برابر 2 دلار است، در سال آینده هزینه ای برابر با 2٫04 دلار خواهد داشت.

اگر نرخ تورم در ماه بیش از 50 درصد باشد، یعنی تورم بیش از حد بالاست. افزایش قیمت ها در دارایی ها مانند مسکن، طلا یا سهام، تورم دارایی یا حباب دارایی نام دارد.

نرخ تورم جزء مهمی از شاخص فقر و بدبختی است. جزء دیگر نرخ بیکاری است. هنگامی که شاخص بدبختی بیش از 10 درصد است، به این معنی است که مردم از رکود اقتصادی، تورم یا هر دو رنج می برند.

عوامل تورم
یک تعریف استاندارد اما غلط از تورم، افزایش عرضه پول است. این یک تعبیر نادرست از نظریه پول نقد است. این بدین معنی است که علت اصلی تورم، چاپ پول از سوی دولت است. در نهایت باید به این نکته توجه شود که چاپ پول به معنی تورم نیست ولی می تواند عاملی برای ایجاد تورم باشد.

شایع ترین آن تورم تقاضا است. این برای زمانی است که تقاضا نسبت به عرضه کالا و خدمات بیشتر می شود. خریداران خواهان این محصول هستند و حاضرند پول بیشتری برای آن بپردازند.

تورم بر اساس هزینه-فشار دلیل دیگر آن است. این مربوط به زمانی است که عرضه محدود است ولی تقاضا نیست. بعد از طوفان کاترینا که خطوط عرضه گاز آسیب دید، این اتفاق افتاد. تقاضا برای بنزین و گازولین تغییری نکرد ولی عرضه هر گالن به اندازه ی 5 دلار افزایش یافت.

تورم و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)
اداره آمار کار ایالات متحده از شاخص قیمت مصرف کننده برای اندازه گیری تورم استفاده می کند. این شاخص اطلاعات خود را از طریق نظرسنجی از 23، 000 کسب و کار دریافت می کند. این گزارش، در هر ماه قیمت های 80 هزار قلم مصرف کننده را ثبت می کند.

نرخ تورم ایالات متحده (2008 - 2018)
سوء تفاهم در مورد عرضه پول می گوید که تفاوت بین تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وجود دارد اما هیچ تفاوتی وجود ندارد. به همین دلیل CPI یک ابزار اندازه گیری است، نه یک شکل دیگر تورم.

شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) نیز تورم را اندازه می گیرد. این شامل کالاهای تجاری و خدمات بیشتری از CPI است. به عنوان مثال، شامل خدمات مراقبت های بهداشتی است که توسط بیمه درمانی پرداخت می شود. CPI تنها شامل صورتحساب پزشکی است که به طور مستقیم توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود. در سال 2012، بانک فدرال ترجیح داد با استفاده از شاخص قیمت PCE به اندازه گیری تورم بپردازد.

نحوه مدیریت تورم توسط بانک های مرکزی
بانک های مرکزی در سراسر جهان از سیاست پولی استفاده می کنند تا از تورم و عکس آن یعنی کاهش قیمت ها جلوگیری شود. در ایالات متحده، هدف بانک فدرال، نرخ تورم 2 درصد نسبت به سال گذشته است.

چگونگی محافظت از خود در برابر تورم
قوی ترین راه محافظت از خود در مقابل تورم، افزایش توانایی و درآمد شماست. افزایش 5 درصدی درآمد سالانه شما، می تواند شما را از تورم در امان سازد. اما اگر این یک گزینه نیست، یا شما درآمد ثابت دارید، باید گزینه های دیگر را بررسی کنید.

بهترین راه محافظت از پس انداز شما این است که در بازار سهام سرمایه گذاری کنید. این که آیا این کار در آینده جواب می دهد، یا این که کاری پر ریسک است باعث می شود شما را منصرف کند پس باید بدانید که همانند سایر امور مالی که باید با یک مدیر مالی معتبر مشورت کنید برای این کار هم باید با یک مدیر مالی معتبر مشورت کنید تا به این نتیجه برسید که آیا انجام این کار برای شما و با اهداف شما مناسب است یا خیر.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>