اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضمانتنامه های بانکی انواع مختلفی دارند که مهم ترین و رایج ترین آنها عبارتند از: ضمانتنامه شرکت در مناقصه یا مزایده، ضمانتنامه بازپرداخت، ضمانتنامه انجام تعهد، ضمانتنامه حسن انجام کار.

ضمانت نامه های بانکی

در زیر به طور خلاصه به معرفی این ضمانتنامه ها می پردازیم:


ضمانت نامه شرکت در مناقصه یا مزایده:
از شرکت کنندگان در مناقصه یا مزایده برای اطمینان از جدی بودن آنها در انجام تعهدات، در صورت برنده شدن دریافت می گردد. این ضمانتنامه ممولا به میزان 5 درصد قیمت پایه می باشد. عدم تسلیم ضمانتنامه به شرح مقرر در اسناد مناقصه یا مزایده موجب در پیشنهاد مزبور و عدم گشایش پاکات قیمت آن شرکت کننده می باشد.

ضمانتنامه بازپرداخت: 
ضمانتنامه ای می باشد که به موجب آن، بانک ضامن به نیابت از ضمانت خواه متعهد به پرداخت مبلغ معینی وجه نقد به ذینفع، جهت تضمین بازپرداخت هرگونه وام و تسهیلات دریافتی توسط ضمانت خواه از ذینفع، می گردد.

ضمانتنامه انجام تعهد: 
پس از انجام مناقصه و تشخیص برنده مناقصه ممکن است ذینفع ضمانت نامه به منظور تضمین اجرای صحیح پروژه از طرف قرارداد خود، درخواست ارائه این نوع ضمانت نامه را کند. لذا این نوع ضمانت نامه تا اجرای کامل قرارداد در اختیار کارفرما باقی می ماند. اگر در هر مرحله از کار، مجری طرح به تعهدات خود عمل نکرده و کارفرما از عملکرد او ناراضی باشد، می تواند بابت خسارت خود وجه ضمانت نامه را از بانک مطالبه و دریافت کند.

ضمانتنامه حسن انجام کار: 
این ضمانت نامه مشابه ضمانتنامه انجام تعهد می باشد. در قراردادهای پیمانکاری، ممکن است کارفرما به منظور اطمینان از حسن جریان کار، در زمان انعقاد قرارداد از پیمانکار درخواست ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات نماید که معمولا به میزان 10 درصد مبلغ قرارداد می باشد. مدت اعتبار این ضمانتنامه معمولا چند ماه بیشتر از مدت زمان اجرای قرارداد و پایان گارانتی کالا یا خدمات موضوع معامله اصلی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>