اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرا زنان در شروع یک کسب و کار با مشکل مواجه می شوند؟ چالش هایی که زنان کارآفرین پس از ورود به کسب و کار (به خصوص در آفریقا) با آن مواجه می شوند چیست؟ چگونه می توان بر این چالش ها غلبه کرد؟ ما قصد داریم به این سوالات شما پاسخ دهیم.

با مشاهده دقیق تر در دنیای کسب و کار به این واقعیت می رسیم که مردان در این عرصه حکومت می کنند. نگاهی به فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس می اندازید و می بینید که مردان آن را تصاحب کرده اند. خوب، شما ممکن است بگوئید که این یک جهان مرد است، اما زنان از طریق شاخ گاو، گاو را لمس می کنند.

اغلب، ما دیده ایم که زنان کارآفرین کسب و کار را شروع می کنند و به قله موفقیت دست می یابند. اکنون ما زنان کارآفرینی داریم که میلیاردرها را کنار زده اند و خود تخت امپراتوری چند میلیارد دلاری را تصاحب کرده اند.

این مطلب برای تضعیف روحیه شما یا هیجان زده شدن نوشته نشده است؛ برای افزایش سطح آمادگی و بهبود شانس موفقیت در کسب و کار نوشته شده است. آیا می خواهید یک کسب و کار را شروع کنید؟ در زیر برخی از چالش های کسب و کار که شما باید انتظارش را داشته باشید و بتوانید بر آن ها غلبه کنید آورده شده است.

1- ارزش فرهنگی
اولین چالش کارآفرینی زنان کارآفرین ارزش فرهنگی یا سنت است. این چالش در مورد زنان کارآفرین در آفریقا بیشتر به چشم می خورد. جایی که ارزش فرهنگی مستلزم آن است که مرد یا شوهر تامین کننده معاش باشد. یک زن که توانایی های کارآفرینی خود را نشان می دهد، انتظار می رود که نقش رهبری را از شوهر بستاند.

این چالش همچنین در خانواده هایی که شوهر یا پدر یک کارآفرین است، نمود پیدا می کند. فرزندان پسر معمولا در اداره تجارت خانوادگی مشغول به کار می شوند و پس از مرگ پدر این مسئولیت را بر عهده می گیرند در حالی که فرزندان دختر معمولا از این فرآیند گرایش کارآفرینی خارج می شوند. برای غلبه بر این چالش کارآفرینی، باید برای چیره شده بر این سنت محدود کننده، آماده باشید؛ شما باید برای دستیابی به چیزی که به آن اعتقاد دارید، سماجت به خرج دهید.

2- تبعیض اجتماعی
چالش بعدی زنان کارآفرین تبعیض اجتماعی است. اکثر مردم هنوز با این ذهنیت زندگی می کنند که برخی از کسب و کارها یا وظایف، بهتر است توسط مردان انجام می شود. آیا شما تا به حال یک مکانیک خودرو زن، راننده اتوبوس تجاری، لوله کش، بناء یا جوشکار دیده اید؟ اولین واکنش شما چیست؟ شما باید فریاد بزنید: «چه مشکلی با حضور زنان در برخی از مشاغل دارید؟»
حقیقت این است که ما اغلب فرض می کنیم که زنان به طور کلی در زمینه های خاصی از زندگی بی کفایت هستند. مردم ترجیح می دهند با یک مرد در کسب و کار برخورد کنند تا یک زن. چرا؟ چون اعتقاد بر این است که مردان برای انجام این کار متولد می شوند نه زنان.

شما ممکن است فکر کنید این چالش نادر است؛ صبر کنید تا یک معامله تجاری یا قرارداد را فقط بخاطر این که شما با همتای مرد خود رقابت می کنید، از دست بدهید. تنها راه حل برای مقابله با چالش تبعیض اجتماعی، بالا بردن آستانه تحمل در برابر انتقاد است. از این باور نادرست که جنسیت زنانه را یک ضعف می داند دست بردارید. آن را به عنوان یک قدرت ببینید، و خود را با تلاش برای انجام بهتر امور نسبت به مردان، ثابت کنید.

3- عدم اعتماد سرمایه گذاران
چالش سوم برای زنان کارآفرین در هنگام شروع کسب و کار چالش افزایش سرمایه است. به طور طبیعی سرمایه گذاران به زنان کمتر توجه می کنند و من نمی توانم علت این را دقیقا مشخص کنم. برای کسب و کار مردان راحت تر می توانند سرمایه خود را نسبت به زنان افزایش دهند. مگر این که زن در طول زمان، توانایی و اعتبار خود را ثابت کرده باشد.

زنان کارآفرین معمولا برای افزایش سرمایه یا دریافت وام بانکی با مشکلات بیشتری مواجه هستند چرا که سرمایه گذاران و بانکداران ترجیح می دهند سرمایه خود را به وسیله کارآفرینان مرد نسبت به زنان در معرض خطر قرار دهند.
حالا چطور باید بر این چالش غلبه کرد؟ پاسخ پایداری است. شما باید بر آنچه می خواهید پافشاری کنید و صرف نظر از تعدد رد شدن خواسته تان ناامید نشوید.

4- تعادل تجارت و خانواده
چالش چهارم که زنان کارآفرین با آن مواجه می شوند برقراری تعادل میان کسب و کار و خانواده است. زنان به طور طبیعی ستون فقرات خانواده هستند. بنابراین اغلب اوقات زنان کارآفرین بین تعهد به خانواده و کسب و کار دچار مشکل می شوند.

برای غلبه بر این مشکل باید چه کاری انجام داد؟ پاسخ نحوه صحیح مدیریت زمان است. این نکته، راه حلی مناسب برای ایجاد توازن میان عمل شما و امور مربوط به خانواده است.5 چالشی که زنان کارآفرین با آن مواجه می شوند و نحوه غلبه بر آن ها

5- استرس ناشی از رقابت و روال کاری
آخرین، اما نه بی ارزش ترین چالشی که زنان در کسب و کار با آن مواجه هستند، استرس در ارتباط با اجرای یک کسب و کار است. روند ساختن یک کسب و کار از ابتدا، مستلزم کار سخت، تعهد و پایداری است. در مسیر ایجاد یک کسب و کار برای زنده ماندن، باید سرسخت و پایدار بود.

به عنوان یک زن در کسب و کار، ممکن است مدام در حال رقابت و انجام وظایف کسب و کار خود باشید و این ممکن است منجر به خستگی شود. وقتی با چالش مواجه شدید، باید از هنر مدیریت زمان به نفع خود استفاده کنید. وظایف خسته کننده کسب و کار را از گردن خود بردارید و بیشتر به مسائل اصلی بپردازید.

در نهایت، این پنج چالش هستند که به طور خاص زنان کارآفرین با آن ها مواجه می شوند. بنابراین اگر شما یک زن کارآفرین هستید باید انتظار برخورد با چنین چالش هایی را داشته باشید. توانایی شما برای برطرف کردن این چالش های کسب و کار، چیزی است که شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل می کند.
به یاد داشته باشید که جنسیت، سن، نژاد، مذهب یا باورهای شخصی معیار موفقیت نیست. مهم ترین چیز داشتن یک برنامه خوب و مصمم شدن برای موفقیت، حتی در زمان مواجهه شدن با شکست است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>