اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وضعیت مالی و اقتصادی شهر هنگ کنگ چین
هنگ کنگ جزیره ای در جنوب چین و منطقه ای خودمختار است و از هر لحاظ و به ویژه در زمینه فعالیت های اقتصادی شهری پویا و فعال است. این شهر از مهم ترین بازار های مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود و ترکیبی منحصر به فرد از شرق و غرب است که همزمان شامل سنت های چینی و مدرنیته با تکنولوژی بالا می شود و به همین دلیل است که طی سال های متوالی کارآفرینان اروپایی زیادی را به سمت خود جذب کرده است. دسترسی تجاری و جغرافیایی این شهر به بازارهای منطقه، همراه با ارتباطات بین المللی و همچنین مزایای اقتصادی آن، توانسته است این شهر را به نقطه اوج آسیا برای رویدادهای استراتژیک تبدیل کند.

مزایای مالی، تجاری و قانونی هنگ کنگ و همچنین نزدیکی آن به برخی از بزرگ ترین و قوی ترین اقتصادهای جهان، این شهر را به جهان به عنوان یکی از آسان ترین و بهترین پایگاه ها برای انجام کسب و کار در آسیا، معرفی کرده است. شهر هنگ کنگ به طور متوسط در فاصله چهار تا 8 ساعت پرواز از بازارهای مالی کلیدی جهانی واقع شده است و نیمی از جمعیت جهان در یک پرواز کمتر از 5 ساعت به این شهر دسترسی دارند واین ویژگی به حداکثر رساندن فرصت برای همکاری مناسب با بازارهای کلیدی آسیا و جهان را فراهم می سازد. در واقع فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKIA) پنجمین فرودگاه پرجمعیت بین المللی مسافربری با 100 خطوط هوایی است که بیش از 180 مقصد از جمله شهرهای اصلی آسیا، شمال امریکا، اروپا و خاورمیانه و حدود 40 مقصد در سرزمین اصلی چین را شامل می شود، علاوه بر این کشتی های مرزی به سرعت حمل و نقل دریایی را از شش بندر اصلی ارائه می دهند همچنین هنگ کنگ نقطه کانونی تمام فعالیت های دریایی در جنوب چین است و یکی از مهم ترین بنادر جهان از لحاظ تونل حمل و نقل، حمل بار و تعداد مسافرین است.

امروزه بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان تصمیم به راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور خود به ویژه در شهرهایی مانند هنگ کنگ دارند. منطق پشت این روند این است که در درجه اول، ورود به بازار بین المللی را آسان می کند و از قوانین مالیاتی مناسب برخوردار است و همچنین هنگ کنگ به عنوان یکی از بهترین شهرها برای ایجاد و اجرای یک کسب و کار به شمار می رود؛ چرا که تقریبا تمامی عوامل مهم در جهت داشتن کسب و کاری ایده آل و رو به رشد را داراست از این عوامل می توان به استراتژیک بودن موقعیت جغرافیایی، نیروی کار مولد، محیط اقتصادی و سیاسی پایدار، رژیم مالیاتی جذاب، محیط کار حرفه ای، زیرساخت های قوی و یک سیستم قانونی موثر اشاره کرد.

هنگ کنگ به شهری با قوانین آسان برای راه اندازی یک کسب و کار مشهور است. شما می توانید شرکت خود را در حدود دو هفته در هنگ کنگ باز کنید و از امکانات زیربنایی عالی و مکان های تجاری آن به راحتی استفاده کنید. حفاظت از مالکیت معنوی به طور جدی در این شهر مورد توجه قرار گرفته است. کانال های مختلفی برای حل اختلاف وجود دارد که کسب و کار ها از آنها سود می برند. علاوه بر این ها سیستم مالیاتی ساده و دوستانه آن سرمایه گذاران خارجی زیادی را به این شهر جذب می کند. خارجیانی که مایل به راه اندازی کسب و کار در هنگ کنگ می باشند، می توانند به راحتی با اخذ ویزای کار فعالیت خود را شروع کنند.

مالیات نگرانی اصلی برای هر کارآفرینی است که قصد دارد یک کسب و کار را در یک حوزه ی خاص راه اندازی کند. در این راستا، هنگ کنگ یکی از کمترین دریافت های مالیاتی را در جهان داراست. طبق قوانین مالیاتی هنگ کنگ مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات حقوق و دستمزد از 2٪ شروع می شود و برای درآمد بیش از 120، 000 دلار تا 17٪ افزایش می یابد. همچنین مالیات بر درآمد برای سرمایه وجود ندارد و هیچ مالیاتی در مورد سود و منافع و یا جمع آوری مزایای تامین اجتماعی گرفته نمی شود. علاوه بر این، مالیاتی تحت عنوان مالیات بر فروش در هنگ کنگ وجود ندارد.

همانطور که گفته شد هنگ کنگ یکی از پویاترین اقتصادهای جهان را داراست که بر پایه اصول سرمایه گذاری آزاد، تجارت آزاد و بازارهای آزاد بنا شده است. اقتصاد قوی آن طی دو دهه گذشته به رشد تولید ناخالص داخلی در سالیان متمادی به میزان 5٪ در شرایط واقعی کمک کرده است. هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی وجود ندارد، هیچ کنترل ارزی خارجی و محدودیت های مالکیت خارجی وجود ندارد. عواملی مانند سیستم بانکداری صحیح که تقریبا هیچ بدهی عمومی ندارد و نیز سیستم قانونی قوی، ذخایر ارزی قابل توجه و یک دولت سختگیرانه برای مبارزه با فساد موجب تقویت موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک منطقه عالی و بی نظیر برای سرمایه گذاری تجاری شده است.

نظم و شفافیت در قانون هنگ کنگ در موفقیت این شهر اهمیت زیادی دارد. در این شهر همه در برابر قانون برابرند. سیستم حقوقی هنگ کنگ از قاره اصلی چین جدا است و قانون عرفی انگلیسی نیز برآن حاکم است. با ایجاد مرکز بین المللی داوری در سال 1985، هنگ کنگ تبدیل به یک مرکز کلیدی برای داوری در آسیا شده است و داوری در حال حاضر یک روش محبوب حل اختلاف در هنگ کنگ است. این قانون متعهد به حفاظت از حقوق مالکیت معنوی (IPR) است و مقررات سختگیرانه ای را برای اختراعات، حق نسخه برداری، علامت های تجاری و طرح های ثبت شده اعمال می کند. بخش خصوصی مالکیت فکری به طور خاص در دولت آی پی در هنگ کنگ نظارت می شود و دارای تجربه گسترده ای در زمینه رسیدگی به مسائل مربوط به IP است. علاوه بر اینها با راه افتادن جامعه اقتصادی اتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) و تشکیل بازار واحد، هنگ کنگ بیش از پیش به عنوان قلب اقتصادی آسیا اهمیت پیداکرد.

بنابر گفته ی معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ:«به جز چین، بازار “آسه آن“، شریک تجاری بزرگ هنگ کنگ است. در واقع این بازار، دومین بازار تجاری هنگ کنگ به حساب می آید. برای اروپایی ها فرصت های زیادی وجود دارد که از هنگ کنگ به صورت مرکزی برای گسترش تجارت خود با بازار آسه آن استفاده کنند.»

همانطور که اشاره شد قوانین و مقررات مجزا در مورد تجارت، اشتغال، مالیات و دیگر زمینه های مربوط به کسب و کار در هنگ کنگ وجود دارد و بنابراین آن را به شهری جذاب برای راه اندازی و اداره یک کسب و کار تبدیل کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>