اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موسسه «پرایس واترهاوس کوپر» جدیدترین پیش بینی خود از جایگاه اقتصادهای جهان در سال 2050 را منتشر کرده است. پیش بینی موسسه «پرایس واتر هاوس کوپر» حکایت از آن دارد که ایران با رتبه هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2016 خواهد توانست تا سال 2030 به رتبه شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان ارتقا یابد، اما این ارتقای رتبه تا سال 2050 کمی تعدیل خواهد شد و اقتصاد کشورمان در 2050 به هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد که در مجموع نسبت به وضعیت فعلی بهبودی یک پله ای خواهد داشت.

اقتصاد ایران

این موسسه فهرستی از اقتصادهایی را معرفی کرده است که در ویرایش جدید پیش بینی خود به عنوان بازارهای نوظهور نسبتا بزرگ به فهرست نوظهورها افزوده شده اند. نام ایران نیز در میان این فهرست دیده می شود. این اقتصادها عبارتند از بنگلادش، کلمبیا، مصر، ایران، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، تایلند و ویتنام. بر این اساس، پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی ایران براساس برابری قدرت خرید در سال 2030 بالغ بر 2 تریلیون و 354 میلیارد دلار خواهد بود. این رقم در سال 2050 به 3 تریلیون و 900 میلیارد دلار بالغ خواهد شد. این موسسه یادآور شده است که این پیش بینی براساس قیمت های 2016 انجام شده است.

براساس این پیش بینی، نرخ رشد سالانه جمعیت ایران تا سال 2050 به طور میانگین 4/ 0 درصد، میانگین رشد سرانه واقعی سالانه ایران 5/ 2 درصد و میانگین رشد تولید ناخالص داخلی سالانه براساس نرخ پول ملی 9/2 درصد خواهد بود. بر این اساس، میزان سرمایه گذاری در ایران در سال 2016 به عنوان درصدی از تولیدناخالص داخلی 30 درصد بوده است که تا سال 2050 به 19 درصد افت خواهد کرد. بنا بر این بررسی، در سال 2016 تولید ناخالص داخلی ایران براساس نرخ مبادله ای ارز معادل 412 میلیارد دلار بوده است که ما را از این منظر در جایگاه بیست و سومین اقتصاد بزرگ جهان قرار داد. این پیش بینی نشان می دهد تولید ناخالص داخلی کشورمان بر این اساس در سال 2030 بالغ بر یک تریلیون و 5 میلیارد دلار خواهد بود که ما را از این منظر در جایگاه بیست و یکمین اقتصاد جهان قرار می دهد و در سال 2050 تولید ناخالص داخلی کشورمان براساس نرخ مبادله ای ارز بالغ بر 2 تریلیون و 586 میلیارد دلار خواهد بود که همچنان رتبه بیست و یکمین اقتصاد را در این فهرست به خود اختصاص خواهیم داد.

مقایسه با پیش بینی قبلی برای ایران
موسسه «پرایس واتر هاوس کوپر» در گزارش پیشین خود که در فوریه 2015 منتشر کرده بود وضعیت ایران را بسیار بدتر از پیش بینی جدید اعلام کرده بود و در واقع گزارش جدید ویرایش اصلاحی بزرگی را در مورد ایران به ثبت رسانده است. در گزارش پیشین این موسسه آمده بود ایران که در سال 2014 در جایگاه هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان بود، تا سال 2030 به جایگاه نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان افت می کند، اما در سال 2050 جایگاه بیست و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را تجربه خواهد کرد. در گزارش پیشین تولید ناخالص داخلی ایران براساس برابری قدرت خرید چنین آمده بود: در سال 2014 برابر با یک تریلیون و 284 میلیارد دلار، در سال 2030 برابر با یک تریلیون و 914 میلیارد دلار و در سال 2050 برابر با 3 تریلیون و 234 میلیارد دلار. به این ترتیب موسسه مذکور حالا شرایطی بسیار بهتر از آنچه را که در گزارش پیشین خود برای ایران پیش بینی کرده بود انتظار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>