اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چین، یکی از کشورهایی بوده است که در طول سالیان متمادی، به عنوان یکی از فعالان بزرگ واردات و صادرات شناخته شده است. رشد اقتصدی این کشور را می توان همواره رو به رشد در نظر گرفت. سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح است این است که آیا تنها با واردات و صادرات می توان به یکی از غولهای اقتصادی جهان تبدیل شد؟!

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی تقریبا تمام کسانی که در حوزه های مختلف رد حال فعالیت هستند متوجه این موضوع شده اند که برای رشد کسب و کار خود باید از اینترنتی و بستری که در اختیار ما قرار می دهد به بهترین شکل استفاده کنند. این مسئله در تمام جهان و برای تمامی انواع کار ها صادق است. واردات و صادرات یکی از انواع روش های ارتباطی کشورهای مختلف برای تامین هزینه های مختلف کشور هاست.

برای استفاده از این روش اقتصادی لزوما باید از تجار بزرگ استفاده کرد تا بتوانند قراردادهای مالی را بین دو کشور تنظیم کرده و از طریق آن ارتباط را برقرار کنند. اما واقعا تا چه یمزان می توان از این طریق هم محصولات خود را به کشورهای دیگر معرفی کرد و هم این که قراردادهای خوبی را بست؟

پس برای این که بتوان جامعه هدف خود را توسعه بخشید و از این طریق با افراد بیشتر آشنا شد باید از روش های نوین استفاده کرد. استفاده از تجارت الکترونیک در اقتصاد می تواند به طور کلی موجب رشد مثبت اقتصادی شود. این ایده است که کشور چین در سال های اخیر برای ارائه محصولات خود به مردم سراسر جهان استفاده کرده است. تأثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد چین در سال های اخیر به گونه ای بوده است که توانسته است نه تنها از کشور های اروپایی بلکه از کشور امریکا نیز در این زمینه پیشی بگیرد.

تجارت الکتروینک یعنی چی؟
به طور کلی به کلیه خدمات فروشگاهی که با استفاده از وب و اینترنت قابلیت انجام دارند را می توان تجارت الکترونیک نامید. به عنوان مثال خدماتی مانند ثبت نام در اینترنت، پرداخت اینترنتی و … از جمله خدماتی هستند که با استفاده زا این مفهوم به مردم سراسر جهان ارائه می شوند. تجارت الکترونیک را می توان در تمامی زمینه ها مانند صنایع، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و …. پیاده سازی کرد. تأثیر تجرات الکترونیک بر اقتصاد چین در تمامی زمینه هایی که بیان شد قابل توجه است.

در زمینه سایت های فروشگاهی به احتمال زیاد شما با سایت های آمازون، ایبی، علی بابا و … آشنایی دارید. این سه سایت به عنوان سایت های برتر جهان شناخته می شوند که با استفاده از خدماتی که ارائه می دهند این امکان را برای مردم سراسر جهان فراهم می کنند تا خرید خود را از هر کجا و در هر زمان فراهم کنند.

جالب است بدانید که علی بابا، توسط کشور چین ایجاد شده است و حجم کالای ناخالص آن از دو وب سایت آمازون و ایبی بیشتر است. در ابتدایی که این وب سایت فروشگاهی ایجاد شد، هدف تنها این بود که با استفاده از خدمت B2B، خریداران خارجی با فروشندگان داخلی ارتباط برقرار کنند. بعد از مدتی این ایده تجارت الکترونیک گسترش یافت و شامل خدمات دیگر مانند B2C و C2C شد. اصطلاحی که برای این گونه تجارت الکترونیک در نظر می گرند، خرده فروشی است. چرا که در این حالت دیگر نیازی نیست تنها تجار موارد محدود مرود نیاز خود را خریداری نمایند. به عبارت دیگر با استفاده از تجارت الکترونیک هر فرد می تواند به تاجری برای نیازهای خود تبدیل شود. نکته جالبی که در رابطه با وب سایت علی بابا وجود دارد این است که در سال 2016 توانست شرکت وال مارت را پشت سر بگذارد و به یکی از بزرگ ترین وب سایت های خرده فروشی در جهان تبدیل شود. در حال حاضر این وب سایت در 200 کشور مختلف در حال فعالیت است و بیش از حدود 500 میلیون کاربر فعال دارد.

روند پیشرفت اقتصاد چین توسط تجارت الکترونیک
برخی از افراد تصور دارند که تنها با استفاده از معرفی محصولات خود از طریق اینترنت به سایرین می توانند به موفقیت برسند. اما چندان هم به این سادگی نیست! کشور چین نیز اکنون که به این موقعیت رسیده است چالش های زیادی را پشت سر گذاشته است. اولین مسئله ای که چین با آن مشکل جدی داشت سرعت اینترنت بود. به اندازه ای که در ایتدا پیاده سازی این ایده محال به نظر می رسید. اما بعد از مدتی متوجه شد به جای سرمایه گذاری روی افراد سیسات مدار و قدرتمند بهترین روش برقراری ارتلاط با مشتری اینترنت است! به عنوان مثال دیگر ارسال و تحویل کالا یکی از مهم ترین قسمت های تجارت الکترونیک است که در ابتدای شروع کار چین چندان در آن موفق عمل نکرد چرا که میزان تقاضا به سرعت افزایش یافت. کشور چین توانسته است با توجه به این که می داند بسیاری از افراد خرید خود را اینترنتی انجام می دهند، این نیاز را به بهترین نحوه پاسخ دهد. بنابراین تجارت الکتونیک خود را به قسمت های مختلفی تقسیم کرده است تا بتواند کشورهای مورد هدف خود را از یکدیگر جدا کند و متناسب با هر کدام خدماتش را ارائه دهد. از طرف دیگر برند های مختلفی که رد کشور چین وجود دارند از روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای توسعه خود استفاده می کنند. بنابراین داشتن وب سایت به تنهایی شاید به اندازه کافی خوب نباشد. پس استفاده از شبکه های اجتماعی را می توانید موثر در تأثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد چین دانست. چین توانست با استفاده از تمامی موارد مطح شده، رشد اقتصادی خود را در سال 2013، 165 برابر کند!

پس با توجه به موارد مطرح شده و همچننی بررسی تأثیر تجرات الکتروینک بر اقتصاد چین در آینده نه چندان دور می توان شاهد این موضوع بود که رقابت بسیار سختی بین روش تجارت سنتی (فروشگاهی) و تجارت الکتروینک ایجاد می شود و پیش بینی کرد که چین حدود 70 درصد از تجارت الکترونیک جهان را به عهده بگیرد. چرا که هر کسب و کاری با سرمایه ای هر چند کوچک می تواند از طریق تجارت الکترونیک بدون واسطه با مشتری خود ارتباط برقرار کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>