اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

در کار بازاریابی شما دائما در حال ارتباط با دیگران هستید. در واقع آنچه اغلب بازاریاب ها انجام می دهند، چیزی جز نوعی برقراری ارتباط نیست و اگر بتوان این ارتباط را موثرتر کرد، می توان فروش بهتری داشت و مشتریان بهتر و جدیدتری جلب کرد.

چه فرقی میان ارتباطات بازاریابی خوب و بد وجود دارد؟ مهم ترین تفاوت موجود در تأثیر آنهاست. ارتباط خوب، اثر مورد نظر و مطلوب را به جا می گذارد. ارتباط ضعیف و نامناسب، اثربخشی لازم را ندارد.

قدرت متوقف کردن
همانطور که از عنوان مطلب پیداست، قصد داریم در مورد قدرت متوقف کردن و جذب مشتریان صحبت کنیم. قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانی با تبلیغ یا سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن باز داری و آنها را وادار کنی که بنشینند و به شما توجه کنند.

ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی، واکنش هایی از این قبیل به وجود می آورد: «چه گفتی؟» یا «اون رو دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک لحظه هم نمی توانند جلب توجه کنند.

مشتریان هر روز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می شوند. این تراکم بالای پیام های ارسالی در حیطه بازاریابی باعث می شود که اغلب تلاش ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

آگهی های تبلیغاتی
از مردم بخواهید پنج مورد از آگهی هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده اند، به یاد آورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتما تبلیغات زیادی دیده اند). به واکنش هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می کنند به یاد آورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره شان نقش می بندد. کمی بعد احتمالا می گویند: «آره … اون آگهی بامزه که خانمه …» و به همین شکل چندین آگهی را به خاطر می آورند. البته اگر مجموعه آگهی های دیشب جالب بوده باشد. و از میان این ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ شده را نیز به یاد داشته باشند. اما به ندرت تمام نام ها را به یاد دارند.

و اگر همین طور ادامه بدهید و این بار درباره تبلیغات چاپی سوال کنید، مثلا در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملا خالی بماند. خیلی ها حتی یک آگهی تبلیغی در مجله ای که دیروز خوانده اند به یاد نمی آورند. مگر آنکه فعالانه آنها را به پاسخگویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می شوید.

این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتما می خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند!

اصول متوقف کردن
بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه تبلیغات بهتر گذرانده است، با هفت اصل می توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کنید.

تبلیغ باید درون مایه ذاتی داشته باشد تا هر کسی را به سوی خود بکشد
تبلیغ شما باید افراد زیادی خارج از حیطه مخاطبان مورد نظرش را جلب کند. اگر بچه ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند یا بالعکس، معلوم می شود که در ساخت این تبلیغ از اصل فوق پیروی شده است.

تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد
همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفا به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، با قدرت متوقف سازی، هرگز اجازه نمی دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد
این اصل باید حتما لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند
مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آنها را متوقف می کند و به بررسی تبلیغ وا می دارد و باعث می شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند
عنوانی تکان دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه عرضه محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخکوب کنند و به شگفت آورند.

تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند - به شکلی هرظتنم ریغ
(سعی کنید این کلمه عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک چیز باعث می شود که مساله ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی شود و توجه کسی را جلب نمی کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می گیرند.

گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله ای که در آن می گنجد فراتر رود
محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه اینست که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره مقوله محصول شما انتظار دارند.

برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می کنید، حتما تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت آمیز مراجعانتان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی تان اسفنجی بفرستید که یک طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: «البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می خورد».

فهرست بالا از نظر هانلی نوریس الهام گرفته شده، در کتاب او، کارگاه خلاقانه سیار یونگ و روبیکام (پرینتس هال)، بسیاری مطالب دیگری نیز آمده است که می تواند الهام بخش شما باشد.

برای تهیه تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسائل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می کنید.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>