اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همان طور که می دانید کشور چین یکی از بزرگ ترین قطب های اقتصادی جهان است که بسیاری از افراد آن را به عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده می دانند. این تصور اشتباه نیست ولی کشور چین نه تنها در زمینه صادرات بلکه در زمینه واردات نیز بسیار قوی عمل می کند. یکی از ارکان اقتصادی این کشور نمایشگاه گوانجو چین (نمایشگاه کانتون) است. 

تاریخچه نمایشگاه گوانجو چین (نمایشگاه کانتون):
این نمایشگاه فعالیت خود را از سال 1957 آغاز کرده است که می توان گفت تا کنون بیش از 60 سال است که به عنوان یکی از قوی ترین نمایشگاه های صادراتی چین در حالت فعالیت است. علت نامگذاری این نمایشگاه، محل برگزاری نمایشگاه، یعنی شهر گوانجو است. این شهر از نظر جغرافیایی در یکی از بهترین مناطق جنوبی چین واقع شده است. معروف ترین شهرهای همسایه این شهر هنگ کنگ، ماکائو است. این شهر ابتدا مرکز فرماندهی عردی به نام گوانجو بوده است ولی اکنون مرکز فرماندهی اقتصادی برای چین محسوب می شود.

در این نمایشگاه می توان هر نوع کالایی که توسط انسان امکان ساخته شدن دارد را پیدا کرد. در همان دهه 50 چین برای اینکه بتواند تجارت خارجی خود را گسترش دهد تصمیم گرفت که نمایشگاهی ایجاد کند تا بستری برای نمایش محصولات خود به سایر کشورها فراهم کند. علت انتخاب شهر گوانجو نیز همین مسئله است چرا که مرکز صنایع تولیدی چین شناخته می شود. این نمایشگاه به عنوان قدیمی ترین، بزرگ ترین و شناخته شده ترین نمایشگاه های جهان در نظر گرفته می شود که بسیاری از معاملات تجاری توسط آن انجام می گیرند. با گسترش و توسعه این نمایشگاه هم اکنون پذیرای 200 هزار خریدار از 210 کشور مختلف است. بر اساس آماری که نمایشگاه در سال 2012 منتشر کرد نشان می دهد که حدود 54 درصد بازدیدکنندگان از آسیا، 21 درصد از اروپا، 15 درصد از آمریکا، 7 درصد از آفریقا و 3 درصد از اقیانوسیه هستند.

ویژگی های برجسته نمایشگاه گوانجو چین (نمایشگاه کانتون):

  1. قدیمی ترین و با سابقه ترین نمایشگاه
  2. گستردگی برگزاری نمایشگاه
  3. بزرگ ترین نمایشگاه از نظر وسعت
  4. تعداد غرفه زیاد
  5. تنوع کالایی بسیار
  6. بزرگ ترین سازه نمایشگاهی
  7. بیشترین مخاطب از سراسر دنیا
  8. بالاترین گردش مالی نمایشگاهی

بازدید کنندگان نمایشگاه گوانجو چین (نمایشگاه کانتون):
در این نمایشگاه افراد مختلفی از قبیل بازدیدکنندگان، عمده فروشان، تارجران و تولید کنندگان شرکت می کنند. بسیاری از این غرفه ها تحت عنوان بنگاه های تجاری در حالت فعالیت هستند. بنگاه های تجاری نیز همان تولید کنندگانی هستند که به علت بالا بودن قیمت غرفه ها، محصولات خود را از این طریق به نمایش گذاشته و معرفی می کنند. در صورتی که شما به عنوان یک سرمایه گذار با یک برنامه ریزی درست در این نمایشگاه حضور پیدا کنید می توانید شاهد نتایج مثبت آن باشید.

تاریخ برگزاری نمایشگاه گوانجو چین (نمایشگاه کانتون):
این نمایشگاه هر سال 2 بار برگزار می گردد. یک بار در فصل بهار و بار دوم در فصل پاییز. این نمایشگاه هر بار در 3 فاز برگزار می شود. محصولاتی که در هر فاز ارائه می شوند متفاوت از یکدیگر هستند. نوبت بهار این نمایشگاه 29 اپریل 2018 آغاز می شود. هر کدام از این فازها به مدت 5 روز به طول می انجامند. هر کدام از این فاز ها با اختلاف 3 روزه با یکدیگر برگزار می شوند.

محصولات فاز اول نمایشگاه گوانجو چین (نمایشگاه کانتون):

الکترونیک: لوازم الکترونیک و لوازم برقی خانگی، محصولات کامپیوتر، محصولات الکتریکی، لوازم الکتریکی منزل

تجهیزات نورپردازی و روشنایی: سیستم روشنایی، منبع نور، اتصالات نور

وسایل نقلیه و قطعات یدکی: دوچرخه، موتور سیکلت، قطعات خودرو، وسایل نقلیه غیر ساخت و ساز

انواع ماشین آلات: تجهیزات برق، برق، ماشین آلات بزرگ، مجموعه تجهیزات، ماشین آلات عمومی، ماشین آلات کوچک، لوازم جانبی صنعتی، ابزار دوربین، ماشین آلات بافندگی و …

سخت افزار: سخت افزارهای رایانه ای

ساختمان: مواد و مصالح دکور سازی و ساختمان سازی، تجهیزات بهداشتی و حمام

منابع انرژی: منابع جدید انرژی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>