اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تغییرات شغلی در فواصل زمانی رخ می دهند، اما حتی مصمم ترین تغییر دهنده شغلی در اغلب مواقع، نقش خاصی را به عهده دارد. بیاموزید چگونه زندگیتان را در بین این تغییرات، اداره کنید.

بازنگری و برنامه ریزی
توسعه ی شغل شامل، نظارت نزدیک بر پیشرفت برای کسب اطمینان از قرار داشتن برنامه های آتی در مسیر موفقیت است. جلسات برنامه ریزی و بازنگری را به طور منظم برگزار کنید تا بتوانید آن چه را که به آن دست یافته اید و آن چه را که در آینده نیاز به اقدام در مورد آن ها دارید، ارزیابی کنید.

بازنگری کاری
به ایجاد یک الگوی بازنگری منظم کاری در یک روش انتقادی، اما سازنده و مفید اقدام کنید. از این روش یا تمرین برای ایجاد برنامه هایی جهت آینده و آموختن درس هایی از گذشته استفاده کنید. این الگو برای ارزیابی پیشرفت تان بعد از هر تغییر شغل و هر پروژه ی کاری که اداره یا تکمیل کرده اید، سودمند است. شما بایستی برنامه ریزی معمول کاری و بازنگری را به عنوان بخشی از شغل یا کارتان قرار دهید، اما این مورد در حال اضافه شدن به عنصر کاری شخصی تان است. نتایج حاصله، به شما رهنمودهایی می دهد که می توانید دوباره در درخواست های شغلی و مصاحبه های آتی به اندازه ی بازنگری ها یا ارزشیابی شغلی داخلی تان استفاده کنید.

استفاده ی کارآمد از تجربه ی گذشته
بیشترین استفاده را از تجریه ی گذشته تان داشته باشید. آن چه را که برایتان اتفاق افتاده است و چگونگی احساس تان درباره ی آن را تجزیه و تحلیل و بعد اقدام کنید. در صورت امکان، با افرادی که دور و بر شما هستند گفت و گو کنید تا به نقطه نظرات آن ها درباره ی اتفاقات به وجود آمده در مود خودتان دست پیدا کنید.
شما برای انجام یک شغل به کار گرفته شده اید، به خاطر این مهارت های متعدد در زمینه ی کاری در گذشته به نمایش گذاشته شده اید. در نتیجه ممکن است در یابید که همیشه یک نوع کار مشابه برای اقدام، به شما واگذار می شود که در این نوع کار احتمال کمتری برای تجربه یک موقعیت شغلی متفاوت وجود دارد. اغلب، فرصت هایی که می تواند شما را به روش های جدید سوق دهد و آمادگی های جدید را خلق کند، وجود دارد. شاید نقش هایی در جامعه وجود داشته باشد، کار پاره وقتی که بتواند به یک نقش دائمی یا تمام وقت توسعه یابد یا فرصت های خود اشتغالی که بتوانید در نظر بگیرید. یک رویکرد انعطاف پذیر برای ارتقای جنبه هایی از کار که مایه ی رضایت و هیجان شماست، می تواند به بالا بردن رضایت شغلی تان کمک می کند.

انتخاب تاریخ های بازنگری
سعی کنید، بازنگری های شغلی با یک رویداد منظم را مرتبط کنید. هد کدام از زمان های زیر، ممکن است برای شما مناسب باشند:

  • اول یا آخر ماه
  • در ابتدا یا انتهای سال مالی
  • در ابتدا یا انتهای هر سال تقویمی
  • روز تولدتان
  • بعد از چند مورد تغییرات داخلی کاری
  • بعد از چند مورد تغییرات شخصی
  • در سالروز آغاز کار فعلی
  • به هنگام قبول یک شغل جدید یا ترک آن
  • به هنگام شروع یا اتمام یک پروژه

نوشتن برنامه شغلی
تنظیم برنامه ای که هم شامل اهداف یک ساله و هم پنج ساله باشد، خوب است. چگونگی تلقی خودتان را در قالب توسعه ی آینده یادداشت کنید. اگر می خواهید برنامه شغلی تان تمام فعالیت های تان را تحت پوشش قرار دهد، تا آن جا که می توانید اهداف بلند پروازانه و خارج از مسائل کاری را نیز در برنامه تان وارد کنید. نکات غیر معمول یا خلاق را در برنامه ی شغلی تان برای توسعه ی افق های فکری تان وارد و تلاش هایتان را در زمینه های مهارتی یا موضوعی جدید، متمرکز کنید. هم چنین برخی دوره های آموزشی، خواه یک دوره ی رسمی یا یک برنامه ی آموزشی با ساختار ضعیف تر را نیز مدنظر داشته باشید.

به کار گیری برنامه ی شغلی
اطمینان حاصل کنید که برنامه شغلی تان را به طور منظم برای بررسی این نکته که به چه چیزهایی دست یافته اید، مورد بررسی و کنترل قرار می دهید. نتایجی را که به دست آورده اید، مشخص کنید، هر گونه فعالیت آتی نیازمند اقدام را یادداشت کنید. برای مثال، یک پروژه ی کاری ممکن است به نظارت در آینده نیاز داشته باشد. یادداشت هایی را که نیازمند کار بیشتر با اهداف اصلاح شده و مقیاس های زمانی تغییر یافته هستند، به روز کنید. چه چیزی باعث تاخیر شما در مورد این نکات شده است؟

سر انجام موضوعات اقدام نشده را مورد بازنگری قرار دهید. نکاتی را که اشتباهی در آن ها وجود دارد به دقت تجزیه و تحلیل کنید. شاید نیاز به ساختار دهی مجدد یک هدف غیر واقع بینانه داشته باشید یا به آسانی زمان را از دست داده اید. برای اجتناب از نکات مذکور در آینده، برنامه ریزی کنید. اگر هدف، هنوز برایتان مهم است، آن را برای سال آینده، منظور کنید. در غیر این صورت آن را حذف و برای جبران آن، دیگر گزینه های برنامه را مرتب کنید. برنامه های قدیمی را برای ارائه حس ژرف نگری حفظ کنید. شما این سابقه های مربوطه به مدیریت شغلی گذشته تان را به هنگام تکمیل درخواست های شغلی در آینده، بسیار خردمند خواهید یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>