اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شاید یکی از باورهای اشتباهی که تاکنون در جامعه ی ما در رابطه با مقوله شغل جا افتاده است، نگاه مادی ما به این مسئله می باشد. نگاهی که متاسفانه بخاطر فشار های مادی جامعه و عدم توزیع مناسب حقوق بین مشاغل به مردم القا شده است. در جامعه کنونی با توجه کمتر نسبت به علاقه نوجوان دبیرستانی و بدون در نظر گرفتن استعداد نوجوان، وی تحصیل در رشته ای را انتخاب می کند که ممکن است مناسب او نباشد. جالب اینکه عمدتا با مثال های اقتصادی تحریک کننده و نشان دادن افراد موفق در آن رشته، شوری در دل نوجوان ناپخته می اندازیم و نوجوان را وسوسه انتخاب آن رشته مورد نظرمان میکنیم.

موفقیت بدون حال خوب
اگر انتخاب نوجوان با آنچه علاقه مند است یا شخصیت وی همخوانی نداشته باشد، موفقیت فرد در شغل به تاخیر خواهد افتاد. اگر هم فرد با تلاش و پشتکار در آن زمینه پیشرفت کرده و به مراتب مادی در آن حرفه برسد ولی همیشه احساس می کند که از کاری که انجام می دهد لذت نمیبرد و کار انرژی او را می گیرد. در چنین مواردی ممکن است با اهمال کاری در آن بخش نیز مواجه میشویم. دریافت پاداش مالی در ازای کاری که انجام میدهیم ضروری است ولی لذت بردن از کار و شادمانی در زندگی هم به همان اندازه مهم می باشد. از این رو ضمن توجه به موقعیت مالی شغل باید در نظر داشته باشیم که شغلی که انتخاب میکنیم برایمان لذت بخش نیز باشد.

شادمانی از شغلی که داریم چه سودی دارد؟
تحقیقات روانشناسان نشان داده است که افراد شاد در محیط های کاری از خود خلاقیت بیشتری در انجام امور نشان داده و بهره وری در سازمان را افزایش می دهند. همچنین افراد شادتر همواره دنبال انجام فعالیت ها و چالش های سخت تر هستند و همین امر باعث پیشرفت در یک سازمان و موفقیت آن می شود.

چگونه بهفمیم از شغلمان راضی هستیم؟
پاسخ مثبت به پرسش های زیر نشانه رضایت شغلی است. هرچقدر که پاسخهای مثبت شما بیشتر باشد، احتمالا رضایت شغلی بالاتری دارید.

  • به رفتن سرکار علاقه مند هستید؟
  • از کاری که می کنید انرژی می گیرید؟
  • احساس می کنید برای کارتان ارزش قائل هستند؟
  • از توضیح کارخود به دیگران احساس غرور و افتخار می کنید؟
  • از کسانی که با آنها کار می کنید، لذت می برید و برایشان احترام قائل هستید؟
  • نسبت به آینده کاری خود خوشبین هستید؟

به زبان ساده اگر از انجام فعالیتی احساس خوشایندی دارید یعنی شما از انجام آن کار لذت مییرید.

چگونه از شغلمان لذت ببریم؟
یکی از مواردی که می تواند در شما حس رضایت شغلی ایجاد کند، سازگاری شغل با تیپ شخصیتی شماست. در پخش فیلم هایی که به دورانی می پرداختند که انتقال شغل پدر به پسر رایج بود، برخی قهرمان این فیلم ها فردی بود که از کار کردن در حرفه ی پدر خود سر باز میزدند (کار کردن در حرفه ای که از آن لذت نمیبردند). از این دسته فیلم ها می توان به فیلم راش (rush) اشاره کرد. که پس از مخالفت های فراوان پدرش، کار در حرفه ی مورد علاقه اش را دنبال می کند.
همیشه چون در ابتدای شروع هر کاری، سود مالی خوب نیست، همه یا او را به سخره می گیرند یا سرزنش می کنند ولی در پایان اوست که با پیشرفت چشم گیرش همه را انگشت به دهان می گذارد. از این دسته از حکایات و داستان ها می توان به اهمیت لذت بردن از حرفه و شادمانی از محیط کار و نقش آن در موفقیت فرد اشاره کرد.

بردگی نوین ( کار یا بردگی)
بحرانی که امروزه گریبان گیر جوامع شده است، بردگی نوین است. بردگی نوین به این معناست که تمامی زندگی افراد تبدیل به کار می شود. از شب تا روز، یا برای به دست آوردن حقوق بیشتر برای تامین نیاز های خود یا برای گرفتن جایگاهی بالاتر در سازمان کار می کنند و از این موضوع غافل هستند که: (کی قرار است از آنچه به دست می آورند استفاده کنند).

چگونه به بردگی کشیده میشویم:
آیا به تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها انجام می شود توجه کرده اید:

  • لذت زندگی لاکچری در خانه های…
  • با ما اندامی بی نظیر داشته باشید و…

با انجام این دسته تبلیغات در سراسر روز و در تمامی رسانه ها، در ناخودآگاه مردم بهترین های تیپ و اندام را به بهترینی که آنها میگویند تبدیل می کنند و زندگی لذت بخش را به آنچه آنان بیان می کنند مبدل میسازند. استفاده از این تله برای جذب مشتری و فروش کالا منجر به ایجاد فرهنگی اشتباه در میان جوامع امروزی شده که حاصل آن بردگی نوین گردیده است. دستیابی به این امکانات خوب است ولی نه به این قیمت که همه ی زندگی خود را فدای به دست آوردن آن کنید و فرصت استفاده از آن را از دست بدهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>