اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در طول تاریخ، ما به سیر تکامل یا پیشرفت تدریجی حوادث به طور خطی، عادت کرده ایم. فرآیند تغییر، گاه سریع و گاه آرام بوده است. اما تغییر ظاهراً همیشه پیش رونده و به سمت جلو بوده است و به شما وقت کافی برای برنامه ریزی، پیش بینی و تغییر می داد. ولی امروز سرعت تغییر نه تنها سریع تر از قبل شده، بلکه گسسته نیز هست. تغییر در حوزه های مختلف و نامرتبط اتفاق می افتد و به طُرُق مختلف و غیرقابل پیش بینی، بر ما تأثیر می گذارد. تغییرات فناوری اطلاعات، مستقل از تغییرات حوزه پزشکی، حمل و نقل، آموزش، سیاست و رقابت جهانی رخ می دهد.

در بخش های مختلف کشور و جهان، تغییرات در ساختار و روابط خانوادگی جدای از افت وخیز در تجارت و صنعت اتفاق می افتد. سرعت تغییرات شتاب بیشتری گرفته و گسسته تر شده است. درنتیجه اغلب ما، به آنچه آلوین تافلر «هراس از آینده» نامیده است، مبتلا می شویم.

انتخاب حوزه کاری و شغل مناسب در آن حوزه، یکی از مهم ترین تصمیمات شماست. متأسفانه بیشتر مردم در کارشان غرق شده اند و هر پیشنهادی را بی درنگ می پذیرند و به دیگران اجازه می دهند تا نوع، مکان، چگونگی کار و میزان دستمزد را تعیین کنند. شرکت و رئیس به والدینی تبدیل می شوند که مراقب همه چیز هستند. این موضوع، باعث ایجاد ایستایی طبیعی در برابر هر تغییر مسیر یا سرعت می شود و اغلب مردم را ماه ها و سال ها در مسیر کارشان نگه می دارد.

به کم قانع نباشید
اما شرایطی که توضیح دادیم نباید برای شما پیش بیاید، هدف شما باید داشتن شغلی عالی باشد که از آن لذت ببرید و بالاترین دستمزد ممکن را در مقابل انرژی های ذهنی، احساسی و فیزیکی صرف شده دریافت کنید. در هر موقعیتی که باشید، شما محکوم به کار کنونی نیستید، بلکه آزادید و حق انتخاب دارید. شغل های بی شماری وجود دارد که مناسب ذکاوت و توانایی شما باشد.

ما از عصر شغل های مادام العمر، وارد دوران قابلیت استخدام مادام العمر شده ایم. مهم نیست چه کسی دستمزدتان را پرداخت می کند، شما رئیس خودتان و مسئول شغل و زندگی شخصیتان هستید. در درازمدت این شما هستید که میزان حقوق و سایر قضایا را تعیین می کنید. شما مسئول هستید.

یکی از سؤالات کلیدی افراد ارزشمند هر شرکت این است که امروز چگونه می توانم ارزش خدماتم را برای شرکتم افزایش دهم.
این سؤال را بارها و بارها از خود بپرسید و پاسخ را بلافاصله به اجرا بگذارید. مهم ترین کار شما ارزشمندتر شدن است. کار دوم شما «غیرقابل جایگزین» شدن است. این سؤال شما را برای دستیابی به این دو هدف، کمک می کند.

بازار نامساعد است و نامساعدتر خواهد شد
بازار کارفرمایی بی رحم و سخت گیر است. امروزه برتری، کیفیت و ارزش عناصر ضروری هر محصول یا خدمت هستند و به همه کارمندان مربوط هستند. توان پول سازی شما به برداشت دیگران از برتری، کیفیت و ارزشی که در کارتان ایجاد می کنید بستگی دارد.

بازار فقط به عملکرد عالی، دستمزدی عالی می پردازد. نتیجه عملکردی متوسط، حقوقی معمولی است. همچنین حقوق ناچیز یا شاید بیکاری، در انتظار افراد با عملکرد پایین است. مشتریان امروزه بیشترین و بهترین را در عالی ترین شرایط می خواهند و کمترین پول ممکن را می پردازند، فقط افراد و شرکت هایی دوام می آورند که محصولات و خدمات عالی را با قیمتی مناسب ارائه دهند، شرایط اقتصادی این گونه است. برای درآمد بیشتر، باید بیشتر بیاموزید. حداکثر پیشرفت شما به اندازه سطح دانش و مهارتتان است. درآمد امروزتان، بالاترین مبلغی است که بدون آموزش و تمرین چیزهای جدید و متفاوت، می توانید کسب کنید.

عهده دار شغلتان شوید
شما طوری طراحی شده اید که برخی از کارها و وظایف را به شکل خارق العاده ای خوب انجام دهید. شما از لحظه تولد، برای موفقیت خلق شده اید. درون خود گنجینه ای از استعدادها و توانایی هایی دارید که تاکنون از آن استفاده نکرده اید. شما این توانایی را دارید که تقریباً به هر چیز قابل تصوری دست یابید. اما مسئولیت انتخاب آن چیزی که واقعاً می خواهید با خودتان است. سپس باید از صمیم قلب برای دست یابی به آن مصمم باشید.

یک تمرین ذهنی فوق العاده برای شما: در کارتان، «تفکر از صفر» را در تمام فعالیت ها به کار بندید. در این روش تفکر، درباره تمام تصمیماتی که تاکنون گرفته اید از خود بپرسید: «آیا در زندگی من فعالیتی وجود دارد که با دانش کنونی، اگر از اول شروع می کردم آن را انجام نمی دادم؟»

در دوران آشفتگی و تغییرات سریع کنونی و برای بقیه عمرتان، همیشه حداقل یک پاسخ برای سؤال فوق دارید. همیشه حداقل یک کار هست که در حال انجامش هستید و با دانش امروزتان، اگر از اول شروع می کردید آن را انجام نمی دادید.

نسبت به آینده خود جدی تر باشید
شما نمی توانید شرایط کنونی و تغییرات سریع را عوض کنید ولی می توانید درباره خودتان و نیاز شما به امنیت و ثبات جدی تر باشید. این موضوع درباره استقلال مالی و امنیت شغلی بسیار مهم است. باید تمرکز ویژه ای بر افزایش قابلیت های خود داشته باشید تا بتوانید زندگی خوبی را در ماه ها و سال های پیش رو فراهم کنید. برای داشتن جایگاهی در آینده، باید از همین امروز، به طور پیوسته و جدی به شغل امروزتان، قابلیت پول سازی خود و کاری که در سه تا پنج سال آینده، به آن مشغول خواهید بود، بیندیشید. صرف نظر از اتفاقات پیش رو باید برای رسیدن به امنیت مالی موردنظرتان، برنامه ریزی کنید.

مهندس چارلز کِتِرینگ می گوید: «با کسانی که از آینده انتقاد می کنند مخالفم. من قصد دارم بقیه عمرم را همان جا بگذرانم». یکی از بزرگ ترین اشتباهات ممکن که بدترین پیامدهای درازمدت را دارد، این است که فقط به حال فکر کنیم و به اتفاقات ماه ها و سال های آینده نیندیشیم.

کارها و شغل های مختلف
در دورانی که پدربزرگ های ما شروع به کارکردند، بسیار رایج بود که شخص تحصیلات اولیه ای کسب کند و برای شرکتی کار کند و تا دوران بازنشستگی همان جا مشغول کار باشد. در دوران پدران ما سه یا چهار تغییر شغل در طول زندگی طبیعی بود، گرچه این تغییر سخت و ناراحت کننده بود.

با افزایش بی ثباتی و تغییر در اقتصاد جهانی، می توان انتظار داشت فردی که امروز کارش را آغاز می کند در سنین 21 تا 65 سالگی، 6 حرفه مختلف داشته باشد و 14 شغل تمام وقت که 2 سال یا بیشتر دوام داشته باشد. فارغ التحصیلان دانشگاه تا 35 سالگی 6 شغل متفاوت را تجربه خواهند کرد.

طبق تحقیقات موسسه کاتو، یکی از برجسته ترین مجموعه های پژوهشی مولد ایده، در قرن 21 میلادی 40 درصد کارگران آمریکایی، کارگران موقت خواهند بود. یعنی به طور ثابت، برای هیچ شرکتی کار نخواهند کرد. برحسب نیاز، دائماً از شرکتی به شرکت دیگر و از شغلی به شغل دیگر خواهند رفت، درآمدی کمتر از کارگران تمام وقت خواهند داشت و ازلحاظ بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی در رده های خیلی پایینی قرار خواهند گرفت.

به پنج سال آینده بیندیشید
شغل خودتان را در پنج سال آینده تصور کنید. با فرض این که دانش در رشته شما هر 2 تا 5 سال، دو برابر می شود، هرسال 20 درصد دانش و مهارت شما منسوخ می شود. در 5 سال آینده، با توجه به مهارت و دانش جدیدتان، شغل کاملاً جدیدی دارید. از خود بپرسید: «چه بخشی از دانش، مهارت و کارم در حال انقضا است؟» «چه بخشی از کارم را نسبت به یک یا دو سال قبل، متفاوت انجام خواهم داد؟»

ما در عصر دانش و ارتباطات زندگی می کنیم، امروزه عامل اصلی تولید، دانش و توانایی به کارگیری آن برای کسب نتایج موردنیاز دیگران است. توان پول سازی شما به دانش، مهارت و توانایی ادغام این دو برای ایجاد ارزش برای مشتریان بستگی دارد.

یادگیری مداوم
راه حل مقابله با تغییرات اجتناب ناپذیر و مشکلات سازمان ها، بهبود فردی مداوم است. دانش شخصی شما و توانایی به کارگیری آن، ارزشمندترین سرمایه شما است. برای قرار گرفتن در قله، باید دانش و مهارت های خود را بهبود بخشید. اگر می خواهید بازده بالایی داشته باشید، باید پیوسته بر توانایی ذهنی تان بیفزایید، فقط با افزایش توانمندی های کنونی، می توانید خود را از زوال حفظ کنید.
با بهبود فردی مستمر، هدایت زندگی تان را در دست گیرید. با متعهد کردن خود به افزایش توان پول سازی، خودبه خود وارد چرخه بی پایان بهبود فردی و حرفه ای می شوید. با یادگیری بیشتر، خود را برای کسب درآمد بیشتر آماده می کنید. با افزایش دانش و مهارت های لازم برای ایجاد ارزش و کمک به اقتصاد، صرف نظر از شرایط اقتصادی، خود را برای آینده آماده کنید.

تمرین چندجانبه ذهنی
درآمد شما به ارزشتان بستگی دارد، با یادگیری موارد لازم برای کسب نتایج خارق العاده در کارتان، ارزش شما همواره افزایش می یابد.قهرمانان جهانی می دانند تنها راه داشتن بالاترین عملکرد ممکن، پرورش تمام عضلات مختلف و افزایش توانایی به طور هم زمان است. به بیان ساده تر، تمرین های فیزیکی چندجانبه شامل بهبود تناوبی استقامت، قدرت و انعطاف پذیری است.

در تمرین چندجانبه ذهنی، به همین صورت باید مدام دانش و مهارت های خود را بهبود بخشید، ابتدا باید موضوعاتی را مشخص کنید که برای قرارگیری در 10 درصد برتر زمینه کارتان، باید در آن ها سرآمد باشید. باید همین حالا تصمیم بگیرید که به اوج برسید. خوشبختانه، اگر فرد دیگری موفق شده، پس شما هم از عهده این کار برمی آیید، فقط لازم است همان راه را دنبال کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>