اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

می توان با قاطعیت گفت بعد از چین بزرگ ترین اقتصاد نوظهور جهان همین هند است. برخی حتی می گویند هند می تواند جای چین را در آینده بگیرد. اما اخیرا اقتصاد این کشور با مشکلاتی همراه شده که مقامات آن سعی در بهبود آن دارند.

هند این روزها وزیر اقتصاد جدیدی دارد به اسم نیرمالا سیتارامان. او به چهره اول سیاسی کشورش تبدیل شده و قرار است تحولات عظیمی را به ارمغان بیاورد. نیرمالا زنی است که قصد دارد در وزارت اقتصاد تحولاتی عظیم ایجاد کند. او نخستین زنی است که به وزارت اقتصاد در هند دست پیدا کرده البته بعد از ایندیرا گاندی که در گذشته هم نخست وزیر و هم وزیر اقتصاد این کشور بوده. به همین خاطر این سیاستمدار تازه کار بیش از همه در کانون توجه قرار گرفته است. در آن زمان که ایندیرا گاندی وزیر اقتصاد هند شد یعنی 50سال پیش، موفق شد بسیاری از بانک های هندی را ملی کند. کسی که تازه به وزارت خانه اقتصاد هند راه پیدا کرده یک اقتصاددان است. اما برخلاف بسیاری از هم حزبی های خودش از جنوب این کشور می آید و در تامیل نادو بزرگ شده است. به صورت کلی به نظر می رسد نسبت به آرون جتلی که پیش از او وزیر اقتصاد هند بوده محبوبیت بیشتری دارد. پدر او برای راه آهن هند کار می کرده و او هم ماه ها به عنوان فروشنده در لندن فعالیت داشته است.

به هر حال به نظر می رسد که خانم سیتارامان محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. او هم در میان افراد سنتی و هم در میان افراد مدرن محبوبیت دارد و همین نشان می دهد که می توان به آینده اش امید داشت. آدم هایی که اطرافش هستند امیدهای زیادی برایش دارند اما آیا او می تواند این امید و آرزوها را برآورده کند؟ روزی که او به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شد یکی از مقامات در مرکز آمار هند در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور 5.8درصد است. این رقم پایین ترین رشد اقتصادی هند از ابتدای نخست وزیری نارندرا مودی تاکنون بوده است. او در سال 2014 به عنوان نخست وزیر هند آغاز به کار کرد. از طرف دیگر دولت آمار دیگری منتشر کرد که نشان می دهد نرخ بیکاری در این کشور 6.1درصد افزایش یافته و در نتیجه وضعیت اشتغال نیز در هند چندان روبه راه نیست. البته در هند کسانی که شغل ندارند اغلب جزو افراد فقیر نیستند. مسئله هند این است که در آن افراد تحصیل کرده با مهارت های بالا نمی توانند به شغل مورد نیاز خود دست پیدا کنند. در نتیجه در خانه های خود می مانند تا فرصت شغلی مناسب و مطلوب خود را پیدا کنند.

فراتر از تغییرات کوچک
حالا مردم در انتظار یک جهش اقتصادی هستند. آن ها دوست دارند ناگهان چشم انداز اقتصاد کشورشان تغییر کند. در واقع همه مردم هند در انتظار بهبود هستند. بخش عمده این تغییرات نیز به بانک ها مربوط می شود. بسیار از مردم هند معتقدند وام هایی که با سهل انگاری به افراد داده شده مشکلاتی را برای این کشور ایجاد کرده است. اکنون نیز باید این رویه غلط اصلاح شود تا بهبود در نظام اقتصادی هند حاصل شود. البته برخی از افراد که به وضعیت اقتصادی این کشور خوش بین هستند می گویند سهم وام های بد کاهش پیدا کرده است. بسیاری از بانک هایی که مشکل داشته اند نیز یا تعطیل شده اند و یا شرایط خود را بهبود بخشیده اند. به این ترتیب شرایط در این کشور به لحاظ اقتصادی در حال بهبود است.

اکنون بسیاری از مردم هند به دنبال اصلاحات هستند. اما انتظار می رود وزیر اقتصاد جدید هند به دنبال تغییرات اساسی تر در این کشور باشد و فقط به اصلاحات بسنده نکند. در واقع احتمال بهبود شرایط با کارهایی فراتر از اصلاحات بسیار بالاتر است. حتی آقای مودی هم اخیرا طرز فکرش را تغییر داده و جاده را برای انجام اموری فراتر از اصلاحات باز کرده است. این حرکت ها همگی به سمت سلامت اقتصادی خواهد بود و در واقع تلاشی است برای بهبود شرایط. اما باید دید تا چه میزان اثربخش خواهد بود. به هر حال زمان تغییرات بزرگ در هند فرارسیده است. مردم به دنبال کارهایی بزرگ تر از اصلاحات اقتصادی کوچک هستند به نظر می رسد وزیر اقتصاد جدید می تواند این مسیر را آغاز کند و جرقه تحولات بزرگ را در اقتصاد هند بزند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>