اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل

بنادر دیجیتالی قادر هستند یک اکوسیستم جدید کشتیرانی و حمل و نقل به وجود آورند، اگرچه ایده یک اکوسیستم جدید برای صنعت کشتیرانی ممکن است زمان ببرد تا توسعه پیدا کند، اما قطعاً برای ارتقای اتصال و کارآمدی تجارت جهانی ضروی و حیاتی است.

بنادر یکی از گره ها یا نود هایی (Node) در شبکه جهانی هستند که لینک اصلی بین دریا و خشکی و تماس با پسکرانه را فراهم می کنند. به واسطه این ویژگی، بندر یک زیرساختار (platform) می شود که به عنوان یک هماهنگ کننده زنجیره عرضه عمل می کند. (گره Node درشبکه های ارتباطی به نقطه اتصال یا نقطه انشعاب یا نقطه پایان در یک ارتباط گفته می شود.)

در اینجا این سوأل مطرح می شود که چقدر ما به ایجاد یک شبکه جهانی بنادر دیجیتالی نزدیک هستیم و در مقایسه با صنایع دیگر، بخش کشتیرانی تا چه حد پیشرفت کرده است؟

درهر صنعتی، تلاش همواره بر این مبنا استوار بوده است که روند ها و رویه ها از درون و برون کارآمدتر و پیوسته تر شوند. درحال حاضر تکنولوژی بر روی اتصالات سریع تر به اینترنت، توسعه اتصالات به حس گر ها و ابزار های هوشمند متمرکز است. جرقه توسعه دیجیتالی در بخش مصرف کننده از سال های قبل زده شده است. در بازار B2C، برند های عمده به سرعت ادغام شدند، به طوری که درحال حاضر مشتریان از تعداد محدودی از زیرساختار هایی که از سوی برند های معروف فراهم شده است، استفاده می کنند. بازار B2C، حالتی از بازاریابی است که در آن شرکت محصولات و خدمات خود را مستقیماً به مصرف کننده نهایی می فروشد.

در ادامه این گزارش آمده است: تمرکز اخیر در صنعت کشتیرانی کانتینری به سوی استانداردسازی قالب داده و پروتکل ها (مانند تأیید و تصدیق، تعیین هویت، اختیار، مجوز و API) برای فراهم کردن راه حل های یکپارچه لازم و ضروری هستند. ناگفته نماند یک API رابط پیاده سازی توسط نرم افزاراست که به دیگر برنامه ها اجازه می دهد با آن ارتباط داشته باشند. همچنین پروتکل به معنای قرارداد، شیوه و اصول، راهکار و سیاست است، به این معنی که هنگامی که در محیط اینترنت یک عملی قرار است انجام شود و در پی آن قرار است یک نتیجه ای حاصل شود، پروتکل آماده و تدوین می شود.

لازم به ذکر است: هدف ازایجاد زیرساختار های جدید new platforms باید جایگزینی با فرآیند کاری و سیستم های موروثی باشد. اگر زیرساختار های جدید در موازات کانال های موجود فعالیت می کنند، سپس ابزار های ارتباطات موروثی مانند کاغذ، ایمیل، تلفن و تبادل الکترونیکی داده EDI باقی خواهد ماند. دراین صورت کارآمد های واقعی در زنجیره لجستیک از بین خواهد رفت.

ایده زیرساختار دیجیتالی مشترک جهانی به شرکت های کشتیرانی، نمایندگی ها، ترمینال ها و دیگر فراهم کنندگان خدمات و سرویس دهی کمک می کند تا تبادل اطلاعات در مورد پهلوگیری در بنادر خود را انجام دهد. به محض اینکه زمان تقریبی ورود کشتی ETA معلوم شود، جدول زمانی تعیین می شود، این جدول زمانی همه رویداد ها و فعالیت ها در طول پهلوگیری در بندر از زمان رسیدن شناور و ماندن در بندر تا ترک کردن بندر را به نمایش می گذارد. این زیرساختار داده های عمومی، داده های بازیابی شده مستقیم از شرکت های شرکت کننده و پیش بینی ها از اپلیکیشن های هوش مصنوعی AI را برای تولید اطلاعات بسیار صحیح و دقیق در مورد پهلوگیری کشتی در بندر را تلفیق و ترکیب می کند.

کاربران به راحتی می توانند داده های موجود را بر روی داشبورد های خود فیلتر کنند و بر روی جدول زمانی پهلوگیری بندری تمرکز کنند. آن ها می توانند از این اطلاعات برای دستیابی و طرح ریزی فعالیت های مرتبط به پهلوگیری بندر در زمان واقعی و بسیار کارآمدتر از گذشته، استفاده کنند. ناگفته نماند فیلتر کردن داده ها سریع ترین راه برای تهیه گزارش خیلی ساده از اطلاعات زیاد است.

شایان ذکر است: پیشرفت و وضعیت رویداد ها و فعالیت ها به طور مستمر بر روی داشبورد به روزرسانی می شود و کاربران می توانند وضعیت را نظارت کنند و هر موقع لازم باشد، اصلاح و تعدیل انجام دهند. اگر هر گونه تغییر وضعیت، تأخیر و تعارض برنامه ریزی رخ دهد، هشدار ها و اخطار ها به کاربران داده خواهد شد. همچنین همه فعالیت های مرتبط با پهلوگیری بندر می توانند به کارآمدترین روش از قبل طرح ریزی، اجرا و نظارت شوند. در ضمن منافع همه طرفین در نظر گرفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>