اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با فرا رسیدن فصل برداشت برنج، ممنوعیت واردات به این محصول رسیده که این تصمیم با واکنش گمرک و تأکید بر لغو آن همراه شده است.

با فرا رسیدن فصل برداشت برنج، ممنوعیت واردات به این محصول رسیده که این تصمیم با واکنش گمرک و تأکید بر لغو آن همراه شده است.

ستاد تنظیم بازار هر از گاهی برای سر و سامان دادن به بازار داخلی، اقدام به ممنوعیت صادرات و واردات برخی اقلام یا اعمال تعرفه به آن ها می کند؛ این بار با فرارسیدن فصل برداشت برنج، ممنوعیت واردات به این محصول رسیده و رئیس ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج تا پایان فصل برداشت این محصول داخلی در کشور خبر داده است.

«عباس قبادی» همچنین اعلام کرد که هیچ ابهامی برای گمرکات ایران به لحاظ واردات برنج وجود ندارد، چون در فصل برداشت برنج هیچ گونه ثبت سفارش و واردات نخواهیم داشت.

این قبیل تصمیمات وزارت صنعت هربار با اعتراض برخی بازرگانان همراه شده است و رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از گمرک نیز چندی پیش گفته بود که کارکنان گمرک از صدور بخشنامه های متعدد سازمان های مرتبط در خصوص واردات و صادرات گیج شده اند.

پس از این ممنوعیت، «مهرداد جمال ارونقی» معاون فنی گمرک ایران به خبرنگار ایرنا خبر داد که در زمینه ممنوعیت فصلی واردات برنج با قائم مقام بازرگانی وزارت صنعت مکاتبه ای داشته است.

در این نامه آمده است: با توجه به ضرورت تسهیل فرایند تامین در شرایط تحریمی و ایجاد تعادل نسبی در بازار برنج از یک سو و شرایط جدید حاکم بر بازار مصرف و افزایش قیمت برنج داخلی در سال جاری، ممنوعیت فصلی واردات برنج سال 98 در سی و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار لغو شد. اما در پنجاهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار این موضوع، مجددا مطرح و بر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج تأکید شد.

در خصوص مشکلات ایجاد شده، موضوع پیش از این در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفته و مقرر شد با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر کشور و لزوم خودداری از اقدامات سخت گیرانه در جریان تامین کالا، اجرای مواردی از تجدید نظر ششم استاندارد 127 که روند تامین برنج را دچار اخلال می کند با مساعدت سازمان ملی استاندارد اجباری به مدت 6 ماه به تعویق بیفتد. در همین راستا پیش نویس سه امضایی تعویق اجرای استاندارد مذکور توسط این معاونت تهیه شد که برای امضای وزرا در حال پیگیری است.

پیش از این نیز گمرک اعلام کرده بود تصمیمات اخیر در خصوص واردات برنج کار گمرک نبوده و تمام بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به صدور و ورود کالا منحصرا از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اجرا به همه دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>